Дослідження і впровадження технологій підготовки керівників підприємств в умовах розвитку міжнародних економічних відносин між Україною і Нідерландами

Автор: Шпілька Олена Сергіївна
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Міжнародні економічні відносини (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Шпілька О.С., Пирог О.В. (керівник). Дослідження і впровадження технологій підготовки керівників підприємств в умовах розвитку міжнародних економічних відносин між Україною і Нідерландами. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2021. Розширена анотація. Технології підготовки керівників передбачають використання різноманітних методів та моделей для підвищення кваліфікації керівників. До підходів навчання можна віднести сторітелінг, secondment, shadowing, менторинг, коучинг, тренінг, курс, самостійне навчання [1,2,3]. Навчання використовується для того, щоб розвинути компетентності керівника, такі як емоційно-вольових якості, моральні якості, управлінські якостей, комунікативні якості, блок інтелектуальні якості, блок ділові якості [4]. Об’єкт дослідження – ФГ «Мозговий». Предмет дослідження – технології підготовки керівників ФГ «Мозговий» в умовах міжнародних економічних відносин. Мета дипломної роботи – дослідити вплив удосконалення технологій підготовки керівників компаній на фінансові показники підприємства. Результати дослідження: Досліджено теоретичні основи підготовки керівників підприємств. Здійснено огляд наукових доробок українських та закордонних науковців. Досліджено питання технологій навчання керівників. Описано компетенції, які має мати керівник. Описано виклики, з якими стикатимуться керівники в майбутньому [5] Здійснено оцінку законодавчої та нормативно-правової бази у сфері підготовки керівників та у сфері роботи підприємства. Проаналізовано законодавчі акти Королівства Нідерландів. Наведено аналітику макроекономічного стану міжнародних економічних відносин між Україною та Нідерландами. Проведено аналіз експортно-імпортних відносин між Україною та Нідерландами. Проаналізовано тенденцію та структуру експорту та імпорту між країнами. Наведено характеристику співпраці України і Нідерландів у сфері сільського господарства. Наведено характеристику виробничо-господарської діяльності ФГ «Мозговий». Досліджено фінансовий стан підприємства, показники рентабельності, фінансової стійкості та ділової активності. Описано можливості та перспективи виходу компанії на міжнародний ринок. Досліджено та описано стан технологій підготовки керівників на підприємстві та досліджено тенденції підготовки керівників підприємства. Здійснено пошук заходів з удосконалення технологій підготовки керівників. Пошук заходів здійснювався за допомогою методів наукового пізнання. Було обрано комплексний захід – підготовка керівників підприємства та запровадження нових технологій та автоматизації на базі пройденого навчання. Було проведено детальний опис обраного заходу. Побудовано модель покращення технологій навчання на підприємстві, яка складається з 11 етапів. Модель допомагає систематизувати та покращити процес навчання керівників на підприємстві та передбачає аналіз стану компанії, визначення стратегії компанії, визначення, які навички має мати менеджер, побудова плану мотивування керівників, проведення оцінки керівників, складання плану навчання, визначення методів та ресурсів для навчання, розрахунок бюджету, проведення навчання, застосування навчання на практиці, збирання зворотного зв’язку від керівників щодо навчання. Також обрано заходи для підвищення стратегічного показника. До яких увійшли безпосередня купівля курсів та навчання керівників, запровадження новітніх пестицидів на базі пройденого навчання та запровадження автоматизації заправної станції на базі пройденого навчання. Було розраховано вагові коефіцієнти для кожного заходу методом ранжування та методом прямої розстановки. Було прораховано сценарії від впровадження заходів з удосконалення технології навчання керівників. Було розраховано прогнозовані витрати від запровадження курсів, прогнозовані витрати на купівлю пестицидів. Було наведено прогнозовані показники зростання прибутку та доходу від використання нових пестицидів. Було досліджено та розраховано витрати на впровадження автоматизації заправного процесу, який передбачає встановлення міні-заправної станції та запровадження автоматичного обліку палива компанії. Це дозволить зменшити нераціональне використання ресурсів підприємства. Було наведено прогнозований відсоток зниження витрат за рахунок автоматизації. За рахунок зменшення палива було зменшено собівартість продукції на 198 тис. грн.. За рахунок використання новітніх пестицидів було збільшено сукупний прибуток компанії на 69 тис. грн. Навчальні курси керівників необхідні для розуміння роботи нових технологій, проте не приносить жодного прибутку, а лише збиток у розмірі – 32 тис. грн. Як результат заходів було обчислено економічну ефективність. Сукупна економія від запровадження трьох заходів становить 235 тис. грн., що становить 2,05% від власного капіталу. Тобто за допомогою комплексного заходу було досягнуто зростання стратегічного показника компанії. Термін окупності заходу становить 0,75 років. Ключові слова: підготовка керівників, навчання керівників, розвиток менеджерів, навчання менеджерів, навчання персонал. Перелік використаних літературних джерел Козак, К. Б. & Бойчук, К. Г., (2019). Інноваційні технології навчання персоналу. Food Industry Economics, 11(1), с. 66-72. Дорошкевич, К., Вороновська, М. & Івасюк, В., (2019). Процес менторингової діяльності на підприємствах в умовах інноваційного розвитку. Бізнесінформ, Випуск 1, с. 377-382. Шежуляк, І., Тодорюк, С. & Кифяк, В. (2020). Інноваційні методи розвитку персоналу. Бізнесінформ, Випуск 3, сс. 437-444. Долга, Г., (2017). Професійно важливі якості керівника як чинник ефективності управлінської діяльності. Науковий вісник Чернівецького університету, Випуск 786, с. 70-75. Гуменюк, Р., (2021). Система оцінювання для стратегічного планування розвитку управлінського потенціалу підприємства. Агросвіт, Випуск 4, c. 51–56.