Дослідження ринку книжкової продукції та обґрунтування напрямів удосконалення комунікаційної політики підприємства (на прикладі ТОВ "Наш Формат")

Автор: Гладій Устина Вікторівна
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Маркетинг (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Доведена актуальність проблеми дослідження питання політики маркетингових комунікацій на видавництві. Враховано специфіку маркетингових комунікацій у світовій та українській видавничій галузі. Об’єктом дослідження у даній магістерській кваліфікаційній роботі виступає ТОВ «Наш Формат». Предметом дослідження є маркетингова політика комунікацій видавництв . Метою магістерської роботи є дослідження маркетингової політики комунікацій ТОВ «Наш Формат». Для цього попередньо був здійснений загальний та фінансовий аналіз. На основі отриманих результатів запропоновано практичні рекомендації щодо вдосконалення маркетингової політики комунікації для цього видавництва. ТОВ «Наш Формат», яке є першим видавництвом, яке почало перекладати та продавати книги жанру нон-фікшн. Можна придбати книги такого спрямування: історія, психологія, філософія, підприємництво, мистецтво, мода тощо. Відповідно до поставленої мети і завдань було висвітлено теоретичні аспекти маркетингових комунікацій у видавництвах, здійснено аналіз ринку для виявлення поточного стану та майбутніх тенденцій розвитку, проаналізовано діяльність обраного видавництва (ТОВ «Наш Формат») та зроблено висновки щодо його діяльності; окреслено комплекс маркетингу та комунікаційну політику видавництва, продемонстровано її приклади; дослідити потреби цільової аудиторії через проведення опитування; розроблено стратегію комунікативної політики для вирішення актуальних проблем. Задля виявлення потенційних напрямків розвитку було досліджено стан глобального ринку та майбутні тренди, висвітлено законодавчо-нормативну базу, яка регулює український видавничий ринок та проаналізовано його поточний стан. Через маркетингові дослідження споживачів, яке було здійснено у вигляді опитування, виявлено головні проблеми клієнтів (як реальних, так і потенційних), на які в подальшому посилались при розробці рекомендацій. Крім того, було проведено аналіз матричними методами, такими як матриця БКГ та SWOТ-аналіз: виявлено елементи господарського портфелю підприємства та сформовано стратегії щодо їх розвитку. Після SWOT-аналізу здійснено рекомендації щодо стратегічного розвитку компанії, які були враховані при розробці смм-стратегії. Було виявлено факт активної комунікаційної роботи через соцмережі (особливо instagram). Розроблено схеми методу просування книги, виявлено етапи просуванн книги та розроблено практичні етапи проведення маркетингових комунікаційних заходів, які призводять до купівлі. У смм-стратегії здійснено аналітичний аналіз конкурентів, власної аудиторії, на базі цього створено архетип бренду (нове позиціонування), представлено нові схеми та посили для комунікації, оновлені типи контенту. Ключові слова: маркетинг, маркетингові комунікації, маркетингова комунікаційна політика, видавництво, комунікаційна стратегія, соцмережі.