Удосĸоналення управління процесом формування туристичних продуĸтів ФОП Мірошниĸ Н.В.
Автор: Ярмола Катерина Михайлівна
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Менеджмент (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Ярмола К.М., Карий О.І. (керівник). Удосконалення управління процесом формування туристичних продуктів ФОП Мірошник Н.В. Магістерська кваліфікаційна робота. — Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2021. Розширена анотація Задоволення потреб та попиту в туризмі являє собою складний процес виробництва, продажу та споживання товарів і послуг. Попит відтворюється в меті подорожі: відпочинок, розваги, лікування, ділові, релігійні контакти тощо [1, с. 35]. Згідно з Законом України «туристичний продукт» – попередньо розроблений комплекс туристичних послуг, який поєднує не менше ніж дві такі послуги, що реалізується або пропонується для реалізації за визначеною ціною, до складу якого входять послуги перевезення, послуги розміщення та інші туристичні послуги, не пов’язані з перевезенням і розміщенням [2]. Дослідженням формування туристичних продуктів присвячені роботи багатьох науковців, так на думку Любіцевої О. О., туристичний продукт є комплексом туристичних послуг, благ та товарів, що забезпечують реалізацію мети подорожі [3, с. 38]. Музиченко-Козловська О.В. визначає, що з маркетингової позиції туристична дестинація – це туристичний продукт певної місцевості, запропонований для продажу у формі комплексу матеріальних і нематеріальних атракцій. Ними можуть бути: пам’ятки історії, архітектури, народна творчість (побут, фольклор, вироби та продукти традиційних для місцевості галузей та видів діяльності), природа, події тощо [4]. Англійський туризмолог Мідлтон В. [5] стверджує, що комплексний туристичний продукт представляє собою набір, або пакет, матеріальних або нематеріальних компонентів, склад яких визначається діяльністю людей у туристичному центрі. Пакет сприймається туристом як доступні за ціною враження. Об’єктом дослідження виступає Фізична особа-підприємець Мірошник Наталія Володимирівна. Предмет дослідження — удосконалення управління процесом формування туристичних продуктів ФОП Мірошник Н.В. Мета дослідження: вивчення системи управління процесом формування туристичних продуктів ФОП Мірошник Н.В. та пошук шляхів її удосконалення. Відповідно до встановленої мети у магістерській кваліфікаційній роботі поставлено наступні завдання: - проведення загальної характеристики діяльності ФОП Мірошник Н.В.; - аналізування результатів фінансово-господарської діяльності ФОП Мірошник Н.В. за 2018 – 2020 роки; - дослідження конкурентного середовища ФОП Мірошник Н.В; - аналізування портфелю туристичних продуктів ФОП Мірошник Н.В.; - обґрунтування пріоритетних напрямів розширення портфелю туристичних продуктів ФОП Мірошник Н.В.. Специфіка галузі туризму як галузі національної економіки полягає в тому, що її продуктом є право на споживання певного роду послуг, в той час як самі послуги створюються в інших галузях економіки. В сучасних умовах на туристичному ринку, де існує багато пропозицій, конкуренція зростає і виникають нові форми туризму. Чимало науковців присвятили свої дослідження вивченню закордонного досвіду та підходів до введення туристичної діяльності. Зокрема, Гальків Л.І., Галаз Л.В., Дембіцька Й. [6], Кулиняк І.Я., Жигало І.І. [7] у своїх працях акцентують увагу на розвитку нових форм туризму. Питаннями інноваційності у формуванні туристичних пропозицій займались І. В. Жукович [8], І. Кудінова [9], Р.О. Мірошник [10]. Одним з основних факторів створення конкурентоспроможної пропозиції на міжнародному ринку та вітчизняному ринку є висока якість обслуговування туристів. Значною мірою це залежить від досконалої технології створення та реалізації туристичного продукту підприємствами – посередниками [11, с. 7-8]. У першому розділі магістерської кваліфікаційної роботи «Удосконалення управління процесом формування туристичних продуктів ФОП Мірошник Н.В.» наведено теоретичні основи сутності поняття «туристичний продукт», наведена класифікація туристичних продуктів, їх структура та принципи формування туристичних продуктів. У другому розділі проведено оцінку фінансово стану ФОП Мірошник Н.В., досліджено конкурентне середовище та проаналізовано портфель туристичних продуктів ФОП Мірошник Н.В. Третій розділ присвячено обґрунтуванню пріоритетних напрямів розширення портфелю туристичних продуктів та вибір перспективного ринку для ФОП Мірошник Н.В.. На основі отриманих результатів запропоновані три альтернативні варіанти туристичних продуктів та розраховано ефект від їх реалізації. За результатами роботи зроблено висновки. Також запропоновано та економічно обґрунтовано впровадження CRM-системи у ФОП Мірошник Н.В. для оптимізації системи обслуговування клієнтів. У сучасному економічному середовищі для будь-якого підприємства важливим завданням є створення у свідомості споживача такого сприйняття свого товару, яке збільшить його привабливість та перевагу на відміну від конкуруючої пропозиції. Тому асортиментна політика підприємств туристичної галузі повинна базуватися на конкурентоспроможності та унікальності туристичних послуг [12]. Ключові слова: туристичний продукт, туристичний портфель, формування туристичного продукту, асортиментна політика, обслуговування клієнтів. Перелік використаних літературних джерел: 1. Бабарицька В. К., Малиновська О. Ю. Менеджмент туризму. Туроперейтинг. Понятійно-термінологічні основи, сервісне забезпечення турпродукту : навч. посіб. К.: Альтерпрес, 2004. 288 с. 2. Про туризм: Закон України від 15.09.1995 р. № 324/95-ВР. Дата оновлення: 16.10.2020. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/324/95 (дата звернення: 15.11.2020). 3. Любіцева О. О. (2002). Ринок туристичних послуг. К.: Альтерпрес. с. 232. 4. Музиченко-Козловська О.В. (2016). Методика оцінювання туристичного брендингу дестинацій. Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Логістика. №846. C.120-125. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPL_2016_846_21 5. Міддлтон В. (2009). Менеджмент туризма. М.:Юнити. 536 с. 6. Гальків Л.І., Галаз Л.В., Дембіцька Й. (2019). Теоретичні засади та інституційне середовище розвитку медичного туризму в системі чинників попередження втрат людського капіталу. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Проблеми економіки та управління. 4. 24-33. DOI: https://doi.org/10.23939/semi2019.04.024 7. Кулиняк І. Я., Жигало І. І., Ярмола К. М. (2020). Містичний туризм: сутність і перспективи розвитку у Львівській області. Бізнес Інформ. №3. C. 128–137. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2020-3- 128-137 8. Жукович І.А. (2017). Інновації в туризмі: основні теоретичні та практичні аспекти. Наука та наукознавство. № 2. С. 69-81. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NNZ_2017_2_6 9. Кудінова І.П. (2020). Інноваційний туристичний продукт як фактор розбудови туристичної індустрії. Біоекономіка і аграрний бізнес. Вип. 12. C.36 -42. URL: http://journals.nubip.edu.ua/index.php/Bioeconomy/article/view/14785 10. Мірошник Р. О., Щир І.В. (2013). Розвиток туристичної галузі України: особливості та проблеми. Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Проблеми економіки та управління. № 754. С. 41–46. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPP_2013_754_8 11. Туристичний продукт і бізнес-процеси в туризмі: основи проектування і організації. URL: https://msn.khnu.km.ua/mod/resource/view.php?id=197159 12. Управління структурою асортименту. URL: https://stud.com.ua/166906/turizm/upravlinnya_strukturoyu_asortimentu Yarmola K.M., Karyy O.I. (supervisor). Management Process Improvement of Tourist Products Formation for Individual Entrepreneur Miroshnyk N.V. Master’s thesis. — Lviv Polytechnic National University, Lviv, 2021.