Розроблення напрямів покращення збутової діяльності ПрАТ "Львівський жиркомбінат"

Автор: Самардак Софія Ігорівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Самардак С.І., Войцеховська Ю.В. (керівник) Розроблення напрямів покращення збутової діяльності ПрАТ “Львівський жиркомбінат”. Магістерська кваліфікаційна робота. — Національний університет «Јlьвівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація Сучасна економіка характеризується тим, що місце виробництва та місце споживання і використання продукту не співпадають у часі та не слідують безпосередньо один за одним. Для вирішення проблем, що виникають унаслідок цього, використовується система збуту товарів На сьогодні існує безліч думок та підходів щодо сутності та місця збутової діяльності у цілісній економічній системі підприємства і системі управління зокрема. Найбільшої уваги заслуговують дискусії науковців стосовно співвідношення понять “збут-маркетинг” та “збут-логістика”. Процес збуту є складним та багатогранним, в економічній літературі існують різні підходи до визначення поняття “збут” та “збутова політика”. Розмаїття існуючих підходів до визначення поняття збутової діяльності підприємства вимагає його уточнення з метою поєднання у ньому складових збутової діяльності та її визначних особливостей. Тож на основі аналізу існуючих підходів доцільно запропонувати таке визначення даного поняття: збутова діяльність - це взаємопов’язана сукупність усіх елементів збуту, спрямованих на задоволення потреб споживачів та забезпечення ефективності збуту. Проблемами збутової діяльності різних підприємств вивчали багато вчених, у тому числі низка вчених Національного університету "Львівська політехніка", серед них такі як: А.О. Босак [1], А.Л. Висоцький [2], А.С. Завербний [3], А.С. Завербний, М. С. Псуй, Г. І. Пушак[4], О. Ю. Ємельянов, Т. О.Петрушка [5], Н. С Косар., Н. Є Кузьо [6], а фактори впливу на збутову діяльність підприємства в сучасних умовах досліджували І.Я. Кулиняк, О.В. Кошик [7]. Об’єкт дослідження - процес управління збутовою діяльністю приватного акціонерного товариства "Львівський жиркомбінат". Сфера досліджень - вдосконалення збутової діяльності приватного акціонерного товариства "Львівський жиркомбінат". Мета дослідження - це вивчення теоретичних та методологічних основ управління збутовою діяльністю приватного акціонерного товариства "Львівський жиркомбінат" та розробка напрямів її покращення на практиці. У роботі досліджується збутова діяльність приватного акціонерного товариства "Львівський жиркомбінат", яке є одним з провідних підприємств олійножирової галузі України, зокрема окреслено діяльність досліджуваного підприємства за роки існування на ринку, проведено аналізування фінансових результатів діяльності ПРАТ «Львівський жиркомбінат» за 2017-2019рр. Для забезпечення діяльності ПрАТ "Львівський жиркомбінат" створено Статутний фонд у розмірі 63735 тис.грн. Також, проведено аналізування збутової діяльності ПрАТ «Львівський жиркомбінат», наведено асортимент продукції, розраховано динаміку обсягу збуту продукції ПрАТ «Львівський жиркомбінат» за досліджуваний період. Для дослідження впливу сезонних коливань попиту на продукцію ПрАТ «Львівський жиркомбінат» було розраховано індекс сезонності і на основі розрахованих даних встановлено, що попит на продукцію ПрАТ «Львівський жиркомбінат» має незначні сезонні коливання. У роботі проведено обгрунтування необхідності та пріоритетних напрямів удосконалення збутової діяльності ПрАТ «Львівський жиркомбінат», виділено пріоритетні напрями удосконалення збутової діяльності за концепцією маркетингу. В роботі запропоновано систему забезпечення активної організації збуту досліджуваного підприємства. Виходячи з результатів проведеного аналізу практики організування збутової діяльності розроблений проект удосконаленої організаційної структури управління збутом, орієнтований на концепцію маркетингу. Також в роботі проведено обґрунтування покупки нової технології для виготовлення соусів на основі фруктового пюре та проведено розрахунок показників ефективності рекламної компанії для продукції ПрАТ «Львівський жиркомбінат». Ключові слова: збут, збутова діяльність, постачальники, продукція, підприємство, збутова діяльність підприємства Посилання: 1. Босак А. О., Мустафаєва* Л. А. (2019). Поточний стан та перспективи розвитку АПК України: пошук нових ринків збуту. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Вип. 24, ч. 1. С. 48–54. 2. Висоцький А. Л. (2014). Сутність та особливості збутового потенціалу як складової частини сукупного економічного потенціалу підприємств. Науковий вісник НЛТУ України : збірник науково-технічних праць. Вип.24.8. С. 225–233 3. Завербний А. С. (2018). Збутова діяльність як складова частина комунікаційної політики промислого підприємства. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. № 4 (260). С. 314–317. 4. Завербний А. С., Псуй М. С., Пушак Г. І. (2018). Проблеми формування системи управління збутовою діяльністю: експортний вектор. Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. № 899. С. 14–20. 5. Ємельянов О. Ю., Висоцький А. Л., Петрушка Т. О. (2016)Діагностування достатності обсягів збутової діяльності промислових підприємств. Науковий вісник НЛТУ України. Серія економічна. №26.6. С. 102–108. 6. Косар Н. С., Паньківська* Ю. М., Кузьо Н. Є. (2019). Тенденції розвитку маркетингової збутової та комунікаційної політики в умовах активного розвитку інформаційних технологій. Інфраструктура ринку. Вип. 31. С. 281–288. 7. Кулиняк І. Я., Кошик О. В. (2015) Збут товарів та послуг: сутність та чинники впливу. Глобальні та національні проблеми економіки. Том 4. С. 464–468