Удосконалення управління вартістю підприємства.
Автор: Клим Софія Юріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Економіка підприємства
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Клим С. Ю., Ємельянов О. Ю. (керівник). Удосконалення управління вартістю підприємства. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Будь-який суб’єкт господарської діяльності повинен, серед іншого, прагнути наростити використання свого економічного потенціалу [1]. Головним індикатором вимірювання економічного потенціалу більшості компаній є їхня ринкова вартість. Інакше кажучи, така вартість цілком може розглядатися у ролі певного узагальнюючого (інтегрального) індикатора економічного потенціалу компаній, який достатньо мірою враховує і усі наявні їх економічні ресурси, і у управлінські компетенції працівників та подальші перспективи розвитку підприємств [2-4]. Однак, розгляд показника вартості підприємств як вирішального показника їх наявного економічного потенціалу можливий лише за тієї умови, що оцінку цього показника проведено достатньо об’єктивно, з урахуванням повної та точної інформації як про поточний, так і про майбутній стан внутрішнього й зовнішнього середовищ компаній [5]. Варто відмітити, що в сучасній науковій економічній літературі представлено ряд методик встановлення вартості усього підприємства, а також і вартості складників його майна (земельних ділянок, будівель, обладнання, нематеріальних активів, цінних паперів та ін.). За застосовуваною при цьому методологією такі методики можливо поділити на три групи, а саме: методики оцінки на засадах використання витратного підходу; методики оцінки на засадах використання порівняльного підходу та методики оцінки на засадах використання дохідного підходу до оцінювання вартості фірм. Головна відмінність поміж переліченими підходами полягає в масиві даних, що застосовуються: згідно витратного підходу, передовсім, обираються відомості про здійснювані у попередніх періодах витрати на придбання певних активів, тобто обирається відповідна ретроспективна інформація, за порівняльним підходом формується масив відомостей про ціни продажу подібних нещодавно проданих фірм, тобто поточних відомостей, тоді як за згідно дохідного підходу застосовують прогнозні відомості про очікуваний прибуток компанії, інакше кажучи, за основу береться прогнозна інформація. Загалом, вище перелічені підходи до оцінки бізнесу мають також відмінності і у процедурі їхнього застосування та, крім того, вони відрізняються тими чинниками, які ними враховуються. Метою кваліфікаційної роботи є вдосконалення управління вартістю торгівельного підприємства. Об’єктом дослідження в даній випускній роботі є товариство з обмеженою відповідальністю «Галмет-Україна». Предметом дослідження є теоретико-прикладні базові положення з управління вартістю фірми. Наукова новизна отриманих в роботі результатів полягає у певному удосконаленні методу створення ієрархії чинників вартості підприємства. Структурно робота складається зі вступу, чотирьох розділів, розділених на кілька параграфів, висновків і списку використаних джерел. Основний зміст роботи викладено на 72 сторінках. У першому розділі роботи розглянуто вартість підприємств як об’єкт оцінювання й управління. В другому розділі виконано аналізування господарської діяльності досліджуваного підприємства. Третій розділ присвячено Дослідженню особливостей формування величини вартості підприємства із застосуванням різних методичних підходів до її оцінювання. Зрештою, у четвертому розділі роботи наведено результати обґрунтування заходів з управління ринковою вартістю підприємства, яке досліджувалося. Зокрема, оцінено вплив, який справляють чистий прибуток підприємства та окремі фінансові коефіцієнти, на величину його власного капіталу. Обґрунтовано заходи з підвищення обсягу прибутку підприємства на засадах оптимізації рівня цін на його продукцію Обґрунтовано заходи з покращення ступеню платоспроможності й фінансової надійності досліджуваної фірми. Оцінено вплив, який справлять запропоновані заходи на приріст ринкової вартості власного капіталу компанії. Ключові слова – підприємство, вартість, управління, прибуток, фінансовий стан, оптимізація. Перелік використаних літературних джерел. 1. Ємельянов, О. Ю. (2019). Потенціал економічного розвитку підприємств: інструментарій та моделі оцінювання: [монография]. Львів: Національний університет «Львівська політехніка». 2. Максименко, І. О. & Бокій, В. І. (2008). Ринкова вартість підприємства як результат реалізації його економічного потенціалу. Вісник Хмельницького національного університету, (3 (1)), 192–221. 3. Мамонтова, Н. А. (2010). Побудова системи управління вартістю компанії. Актуальні проблеми економіки, (1(103)), 21–26. 4. Хіміон, О. О. (2010). Теоретичні і методичні засади оцінки управління вартістю компанії. Актуальні проблеми економіки, (5(107)), 150–158. 5. Дашко, І. М., Ємельянов, О. Ю. & Крет, І. З. (2009). Методичні засади оцінювання ефективності та доцільності реалізації інвестиційних проектів з урахуванням фактору ризику. Вісник Національного університету «Львівська політехніка» Проблеми економіки та управління, (640), 63–69.