Формування стратегії розвитку ПрАТ Самбірський приладобудівний завод “Омега”
Автор: Береза Марія Ігорівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Береза М.І. Просович О.П. (керівник). Формування стратегії розвитку ПрАТ «Самбірський приладобудівний завод «Омега». Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Вітчизняні підприємства зіштовхнулися сьогодні з багатьма проблемами, які призводять до погіршення їх виробничого потенціалу та фінансового стану [1]. При інтенсивних змінах чинників зовнішнього середовища, високої динаміки основних макроекономічних показників, пов’язаних з активністю підприємства, значних темпах науково-технічного прогресу, коливаннях кон’юнктури ринку надзвичайно важливим є постійний моніторинг ситуації та пошук шляхів ефективного господарювання. В цих умовах відсутність розробленої стратегії може привести до втрати багатьох конкурентних переваг, можливостей, які існували в ринковому середовищі, зниження стратегічного потенціалу підприємства. Сформована гнучка стратегія розвитку дозволить підприємству вийти на якісно новий рівень господарювання та адаптуватись до викликів сьогодення без значних втрат. Питанням формування стратегії розвитку підприємств присвячено праці багатьох учених. Серед вітчизняних учених можна виділити праці Н. І. Карої [2] та О.І. Карого [2], О. Є. Кузьміна [3], Н.І.Чухрай [4] та ін. Стратегія підприємства — це узагальнена модель дій, спрямованих на досягнення мети через розподіл, координацію та ефективне використання ресурсів; система правил і способів реалізації стратегічної концепції розвитку підприємства [7]. Стратегія розвитку підприємства базується на детальному аналізі його середовища і визначає напрями підвищення конкурентоспроможності в довгостроковій перспективі [3]. Отже, підприємствам слід ретельно обґрунтовувати стратегію [5], що дасть змогу підвищити виробничий потенціал підприємства загалом, збільшити випуск продукції і в результаті отримати збалансоване функціонування усіх виробничих підрозділів і раціональне використання наявних у них ресурсів [2]. Стратегія підприємства повинна бути гнучкою для внесення коректив, які підвищуватимуть ефективні результати діяльності [6]. У другому розділі наведено загальну характеристику ПрАТ «Самбірський приладобудівний завод «Омега», проаналізовано фінансово-господарську діяльність підприємства та проведено стратегічний аналіз його середовища. Третій розділ магістерської кваліфікаційної роботи присвячено обґрунтуванню стратегії розвитку ПрАТ «Самбірський приладобудівний завод «Омега». Визначено місію та цілі підприємства та обрано загальну стратегію розвитку підприємства – стратегію зростання. З допомогою SPACE-аналізу визначено стратегічну позицію кожного СГЦ організації. Запропоновано стратегії для розвитку кожного СГЦ. Для впровадження стратегії запропоновано інвестиційний проект. реалізацію дозволить зменшити матеріальні витрати на основну продукцію підприємства, а також збільшити доходи підприємства через можливість трохи зменшити ціну приладів для вимірювання на контролю та розширити асортимент товарів народного споживання. За результатами роботи зроблено висновки. Об’єкт дослідження - господарська діяльність ПрАТ «Самбірський приладобудівний завод «Омега». Предмет дослідження – процес формування стратегії розвитку підприємства. Мета дослідження: аналіз теоретичних і практичних аспектів формування стратегії розвитку підприємства, її вибір і обґрунтування, а також пропозиція конкретних заходів, необхідних для її реалізації. Поставлені в роботі завдання вирішувалися за допомогою таких методів: статистичний аналіз – для вивчення, групування, порівняння, оцінки та інтерпретації фактичних даних; метод порівняльного аналізу – для зіставлення існуючих підходів до тлумачення сутності стратегії розвитку; графічний – для наочного зображення викладених положень; економіко-математичні – для економічної оцінки рекомендованих заходів. У роботі використана фінансова звітність підприємства за 2016-2019 рр. та первинна інформація, одержана при особистих контактах та опитуваннях працівників ПрАТ «Самбірський приладобудівний завод «Омега». Ключові слова: приладобудівне підприємство, стратегія розвитку, ціль, місія, SWOT-аналіз, ризики. Перелік використаних літературних джерел. 1. Петрович Й.М., Прокопишин-Рашкевич Л. (2020). Сучасні аспекти управління виробничим потенціалом промислових підприємств, Вісник Національного університету “Львівська політехніка”, Серія: Проблеми економіки та управління, 1, с. 188-194, Львів. 2. Войцеховська Ю.В. (2019) Параметри інноваційної техніки та їх вплив на оновлення основних засобів, Вісник Національного університету “Львівська політехніка”, Серія: Проблеми економіки та управління, 4(2), с. 17-23, Львів. 3. Кара Н.І. (2016) Види стратегій та оцінювання впливу факторів зовнішнього середовища на діяльність підприємства. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”, Серія: Проблеми економіки та управління, Випуск 3, Номер 847(4). c. 97-102. Львів/ 4. Карий О. (2006) Стратегічне планування розвитку міста / О.Карий. – Львів: «СПОЛОМ». 287 с. 5. Кузьмін. О.Є., Петришин Н.Я., Дорошкевич К.О. (2011) Стратегічна діяльність підприємств: технології планування та побудова карт: монографія. Львів: Міські інформаційні системи. 320 с. 6. Петрович Й.М. (2020). Інноваційні засади організування діяльності промислових підприємств, Вісник Національного університету “Львівська політехніка”, Серія: Проблеми економіки та управління, 2, с. 181-186, Львів. 7. Чухрай Н. І. (2015) Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства: підручник / Н. І. Чухрай, О. П. Просович. – Львів: Видавництво Львівської політехніки. – 500 с.