Дослідження та удосконалення інструментарію електронної комерції ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності

Автор: Лужецька Роксолана Миколаївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Лужецька Р.М., Передало Х.С. (керівник) «Дослідження та удосконалення інструментарію електронної комерції ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності». – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Електронна комерція [3, 4] – це будь-яка форма бізнес-процесу, коли взаємодія між суб’єктами відбувається електронним шляхом з використанням Інтернет-технологій. Вона включає в себе не лише купівлю-продаж товарів та послуг через Інтернет для безпосереднього отримання прибутку. У це поняття також входить підтримка отримання прибутку, створення попиту на товари та послуги, впровадження після продажного обслуговування клієнтів, полегшення взаємодії між діловими партнерами. Зауважено, що основою електронної комерції є традиційна торгівля, а Інтернет надає їй гнучкості [2] Електронна комерція [2] – це система економічних відносин з питань купівлі продажу товарів, що здійснюються за допомогою інформаційнокомунікаційних технологій у віртуальному просторі та підкріплюється відповідною інфраструктурою. Цей ринок забезпечує реалізацію таких процесів як дослідження ринку, виконання замовлень, післяпродажне обслуговування, продаж товарів та послуг. Електронна комерція на сьогодні набула особливої популярності та часто згадується поряд з таким поняття як електронний бізнес та електронна торгівля. Однак, її сутність є значно ширшою. До неї варто віднести, поряд з електронною торгівлею», електронний маркетинг (англ. E-Marketing); електронний обмін, інформацією (англ. Electroniс Data Interchange); електронний банкінг (англ. E-Banking); електронний рух капіталу (англ. Electronic Funds Transfer); електронні страхові послуги (англ. EInsurance) і т.п. 6 Це відповідає міжнародним визначенням. Зокрема, відповідно до Типового закону ООН з міжнародного торгового права (UNCITRAL) електронна комерція – це правочини через мережі електрозв’язку, включаючи (але не обмежуючись ними): будь-які торгові правочини на поставку або обмін товарами чи послугами, дистриб’юторські правочини, комерційне представництво та агентські відносини, факторинг, лізинг, будівництво промислових об’єктів, консалтинг, інжиніринг, ліцензійні правочини, інвестування, фінансування, банківські послуги, страхування, правочини про експлуатацію або концесії, договірне оформлення спільних підприємств та інших форм промислового та ділового співробітництва, правочини на перевезення товарів та пасажирів повітряним, морським, залізничним або автомобільним транспортом. Сферою застосування електронної комерції є всі відносини комерційного характеру [5]. Перші системи електронної комерції з’явилися у своїй найпростішій формі у 60-х роках в США та використовувалися транспортними компаніями для замовлення білетів та обміну інформацією в середині організації перед підготовкою рейсу. Так, у 1964 році компанія American Airlanes впровадила систему автоматизації процедури резервування місць на авіарейси. Якщо говорити про інструменти електронної комерції в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності, то слід виокремити такі: телефон; система електронний платежів; електронний обмін даними; факс; Інтернет; Інтерактивне телебачення [1]. Сьогодні, найбільш популярними є смартфони, голосові повідомлення, соціальні мережі, візуальна комерція тощо Об’єктом магістерської кваліфікаційної роботи є ТзОВ «Техніна для бізнесу», основним видом діяльності якого є продаж ІТ – техніки. Згідно з офіційними даними компанії, на сьогодні її діловими партнерами є Sony, Huawei, IBM, Xerox, Canon, Optoma, Cisco, Aruba, Bosch, Intel, JVC, Epson, Extreme, Microsoft, OKI, Panasonic, Samsung, та інші. Предметом дослідження є інструментарій електронної комерції в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності. 7 Методи досліджень – узагальнення, оцінювання, аналізування, порівняння, евристичні методи дослідження. Практична значущість полягає у розробці заходів: 1. Розширення контенту існуючого WEB-сайту, створивши на його платформі інформаційний блог для ведення обговорення новинок в сфері ІТ технологій, що дозволить збільшити обсяги продажів через електронний ресурс в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності; 2. Проведення оцінювання Інтернет-магазину як інструментарію електронної комерції з метою його удосконалення в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності Ключові слова: електронна комерція, електронна торгівля, інструмент, Інтернет, Інтернет – магазин, зовнішньоекономічна діяльність Перелік використаних літературних джерел. 1. Бєлозорцев, В.С., Худякова, О.С. (2018) Використання інструментів електронної комерції в сучасних умова. Економіка і держава, 12, 41-43 DOI: 10.32702/2306-6806.2018.12.41 2. Мельничук, О.С. (2014) Сучасний стан та особливості розвитку ринку електронної комерції у структурі національної економіки. Глобальні та національні проблеми економіки, 2. - URL: http://global-national.in.ua/archive/4- 2015/47.pdf 3. Summer, A., Dunkan. Gr. E-Commerce – New York: NYH Publishing, 1999. 263p 4. Zwass, V. (1996) Electronic Commerce: Structures and Issues // International Journal of Electronic Commerce. Vol. 1, Issue 1. pp 3–23. DOI:: 10.1080/10864415.1996.11518273 5. UNCITRAL Model Law on Electronic Commerce Guide to Enactment 1996 with additional article 5 bis as adopted in 1998. Retrieved from: http://www.uncitral.org/…/05-89450_Ebook.pdf