Дослідження та удосконалення програмно-цільового підходу до управління ПрАТ «Картонно-паперова компанія» в умовах впровадження нових видів зовнішньоекономічної діяльності

Автор: Гальчик Яна Юріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Гальчик Я.Ю., Двуліт З.П. (керівник). Дослідження та удосконалення програмно-цільового підходу до управління ПрАТ «Картонно-паперова компанія» в умовах впровадження нових видів зовнішньоекономічної діяльності. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Магістерська кваліфікаційна робота виконана на базі ПрАТ «Картоннопаперова компанія». У роботі здійснено огляд літературних джерел та нормативно-правових актів щодо програмно-цільового підходу до управління в умовах впровадження на підприємстві нових видів зовнішньоекономічної діяльності, подано загальну характеристику підприємства в розрізі аналізування фінансової, маркетингової, зовнішньоекономічної діяльності та системи менеджменту, виокремлено основні фактори, що впливають на діяльність підприємства, визначено основні проблеми, що наявні у компанії. Об’єкт дослідження – ПрАТ «Картонно-паперова компанія». Предмет дослідження – програмно-цільовий підхід до управління ПрАТ «Картонно-паперова компанія» при впровадженні нових видів зовнішньоекономічної діяльності. Мета дослідження – розроблення комплексного заходу щодо удосконалення програмно-цільового підходу до управління ПрАТ «Картоннопаперова компанія» в умовах впровадження нових видів зовнішньоекономічної діяльності. Програмно-цільове управління має бути реалізовано поетапно: виявляються і аналізуються проблеми, формується дерево цілей, розробляється відповідна програма, створюється механізм її реалізації, проектується система подальшого моніторингу виконання програми, проводиться її оцінка і корегування після здійснення моніторингу [1]. Програмно-цільове управління побудоване за логічною схемою «цілі – шляхи – способи – засоби». Спочатку визначаються цілі, які мають бути досягнуті, потім намічаються шляхи їх реалізації, а потім – більш деталізовані 6 способи і засоби. Зрештою, організатор розробляє програму дій. Відтак, особливістю даного методу планування є не просто прогнозування майбутнього стану системи, а складання конкретної програми досягнення бажаних результатів. Програмно-цільовий метод планування «активний», він дозволяє не лише спостерігати ситуацію, але й впливати на її наслідки, що вигідно відрізняє його від більшості інших методів [2]. У свою чергу програма являє собою комплекс соціально-дослідних, організаційно-господарських завдань і заходів, пов’язаних за ресурсами, виконавцями та строками, який спрямовано на реалізацію важливої проблеми найбільш ефективними шляхами в чітко встановлені строки [3]. На основі проблем, що виникли на ПрАТ «Картонно-паперова компанія», для їх вирішення було запропоновано розробити комплексний захід, що складається з двох підзаходів. В основі першого підзаходу лежить проблема відсутності на підприємстві чіткої програми по наданню маркетингових послуг на зовнішні ринки. Оскільки відділ маркетингу ПрАТ «Картонно-паперова компанія» має потенціал у цій ніші, важливо його розвивати, бо невикористання цих можливостей сьогодні, завтра може стати конкурентною перевагою іншого підприємства. Для вирішення даної проблеми було запропоновано розробити цільову програму по наданню маркетингових послуг молдавському підприємству «Cartnord.md» з метою впровадження нових видів зовнішньоекономічної діяльності на підприємстві. Другою проблемою варто визначити не налагоджену співпрацю з іноземними партнерами у сфері надання консультаційних послуг для розробки програми по відкриттю нової технологічної лінії по виробництву паперових виробів зі стебел льону. Досвід іноземних партнерів показує, що використання альтернативних джерел сировини є економічно вигідним і надає конкурентні переваги підприємствам, які їх використовують. Для вирішення проблеми рекомендувалось налагодити співпрацю та сформувати цільову програму щодо надання консультаційних послуг з відкриття нової технологічної лінії по 7 виробництву паперових виробів зі стебел льону контрагентом з Фінляндії в умовах впровадження нових видів зовнішньоекономічної діяльності. Ключові слова: програмно-цільовий підхід, програма, програмно-цільовий метод, види зовнішньоекономічної діяльності, маркетингові послуги. Перелік використаних літературних джерел. 1. Малахова А. В. (2013). Програмно-цільове управління підприємством машинобудівної галузі. Науково-виробничий журнал. Бізнес-навігатор. 1 (30), 239-243. 2. Сосова Т. К. (2016) Застосування програмно-цільових підходів у сфері інноваційної діяльності в Україні. Економічні науки, 5, 72–75. 3. Карамишев Д. В. (2006). Реалізація цільових програм як форма державного регулювання соціально-економічних процесів. Держава та регіони. Серія : Економіка та підприємництво, 1, 95–100.