Дослідження та удосконалення стратегічного управління ПП «Галхлібопродукт» в умовах розвитку експортно-імпортних операцій
Автор: Чаплінський Ярослав Іванович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Чаплінський Я.І., Петришин Н.Я. (керівник). Дослідження та удосконалення стратегічного управління ПП «Галхлібопродукт» в умовах розвитку експортно-імпортних операцій. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Стратегічне управління є безумовно дуже важливою частиною менеджменту ЗЕД. З його допомогою можна визначити мету підприємства, ресурси, що необхідні для цього та результати його діяльності. У сфері ЗЕД стратегічне управління означає вміння визначити мету зовнішньоекономічної діяльності як складової частини загальної системи внутрішнього планування підприємства [1]. Велика кількість українських підприємств на сьогоднішній день беруть участь у зовнішньоекономічній діяльності, що пов’язане з тим, що внутрішній ринок України не може забезпечити споживання всієї продукції. Тому вони змушені розширювати свої ринки збуту та виходити на іноземні ринки, де конкуренція в рази вища. Саме тому нашим компаніям необхідно зайняти певну нішу на іноземному ринку та визначити напрями розвитку, вдосконалити експорту діяльність, підвищити якість продукції [2]. Що стосується ефективності роботи та прибутковості підприємства, то воно залежить напряму від раціонально побудованої стратегії розвитку зовнішньоекономічної діяльності. Стратегічне управління зовнішньоекономічної діяльності є головним апаратом, який формує довгострокові цілі по освоєнню іноземного ринку та закріпленню там своїх позицій, пріорітетних завдань та етапів їх реалізації на зовнішньому ринку [3]. Основними проблемами зовнішньоекономічної діяльності вітчизняних підприємств є складна та непрозора система митно-тарифного та нетарифного регулювання, відсутність привабливого інвестиційного клімату, інноваційна діяльність. Також потребує перегляну політика країни, щодо підтримки національного виробника та нарощування їх експортного потенціалу [4]. Крім того зростання конкуренції, низький рівень інвестицій, потреба у вдосконаленні нормативно-законодавчої бази, нестабільність економіки, податковий тиск тощо, це саме ті чинники, які змушують підприємства активізувати свою діяльність на міжнародній арені, тому для посилення зовнішньоекономічних відносин необхідно впроваджувати заходи, що будуть спрямовані на розвиток зовнішньоекономічної діяльності [5]. Мета магістерської кваліфікаційної роботи полягає у розроблення заходів щодо удосконалення стратегічного управління ПП «Галхлібопродукт» в умовах розвитку експортно-імпортних операцій. Об?єктом магістерської кваліфікаційної роботи є ПП «Галхлібопродукт». Предметом дослідження магістерської кваліфікаційної роботи є процес стратегічного управління ПП «Галхлібопродукт» в умовах розвитку експортно-імпортних операцій. Після проведених досліджень за допомогою SPACE-аналізу, було визначено, що найбільш ефективною та рекомендованою стратегією розвитку еспортно-імпортних операцій для ПП «Галхлібопродукт» є консервативна стратегія. Ця позиція зазвичай спостерігається на стабільних ринках з низькими темпами зростання. У цьому випадку зусилля концентруються на фінансову стабілізацію. Найважливішим фактором є конкурентоспроможність продукту. Що стосується методики Портера, то найдоцільнішою стратегією, відповідно до даної ситуації, для ПП «Галхлібопродукт» є стратегія фокусування, основна мета якої – це концентрація лише на кількох ринкових нішах. Зазначена стратегія відрізняється від інших обсягами виробництва, однак характеризує діяльність фірм, які приділяють більшу увагу ефективності виробництва та збуту. Такий підхід захищає невеликі підприємства галузі від більш потужних підприємств. Ключові слова: стратегічне управління, зовнішньоекономічна діяльність, стратегія, управління, експорт, SPACE-аналіз. Перелік використаних літературних джерел. 1. Пащенко, Б. (2018). Стратегічне планування зовнішньоекономічної діяльності підприємств. doi: http://www.ukr.vipreshebnik.ru/strateg/4490-strategichne-planuvannya-zovnishnoekonomichnoji-diyalnosti-pidpriemstv.html. 2. Хоменко, М. (2016). Шляхи удосконалення зовнішньоекономічної діяльності підприємства. doi: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z= 3266. 3. Пітель, Н. (2009). Особливості стратегічного управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства в умовах глобалізації. doi: http://www.nbuv.gov.ua /e-journals/vddma/2009_2/article%5c9fiplie. Pdf. 4. ?Черчик, Л. (2019). Основні проблеми зовнішньоекономічної діяльності підприємств України. doi: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgii rbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=echcenu_2015_2_6. 5. Бабій, І. (2020). Стратегічний розвиток зовнішньоекономічної діяльності промислових підприємств в рамках СОТ. Журнал науковий огляд № 6(49), 216-219.