Дослідження та удосконалення організування комерційної діяльності в ТзОВ «Бісат Груп» в умовах активізації зовнішньоекономічної діяльності
Автор: Романишин Ольга Романівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Романишин О.Р., Подра О.П. (керівник). «Дослідження та удосконалення організування комерційної діяльності ТзОВ «Бісат Груп» в умовах активізації зовнішньоекономічної діяльності». Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. РОЗШИРЕНА АНОТАЦІЯ В сучасних умовах посилення глобалізаційних процесів зовнішньоекономічна діяльність стає невід’ємною частиною господарської діяльності підприємства, саме тому вона набуває особливої актуальності оскільки з однієї сторони, забезпечує підвищення рівня конкурентоспроможності підприємства, зростання обсягів реалізації на основі розширення ринків збуту, впровадження сучасних практик та технологій менеджменту, створення нових можливостей на основі переваг міжнародного співробітництва, а з іншої, сприяє відтворенню експортного потенціалу країни, зростанню обсягів прямих іноземних інвестицій, розвитку економіки. Питання розвитку і підвищення ефективності комерційної діяльності є актуальними та своєчасними дослідженнями, які висвітлені у працях як вітчизняних, так і зарубіжні вчених, зокрема В. Апопія [1], М. Бойченко [2], В. Меженської [3], О. Ортинської, А. Череп [4], М. Черкашиної [5] та ін. В процесі проведеного дослідження, було проаналізовано існуючі підходи до визначення ключових понять та положень комерційної діяльності підприємства, досліджено основні функції та процеси комерційної діяльності, принципи, цілі, об’єкти та суб’єкти управління комерційною діяльністю. Метою магістерської кваліфікаційної роботи є дослідження та удосконалення організування комерційної діяльності ТзОВ «Бісат Груп» в умовах активізації зовнішньоекономічної діяльності. Об’єкт дослідження - ТзОВ «Бісат Груп», основними видами господарської діяльності якого є виробництво та реалізація сухих сніданків – мюслі та граноли під торговою маркою «Muesli Mania». Предмет дослідження: удосконалення організування комерційної діяльності ТзОВ «Бісат Груп» в умовах активізації зовнішньоекономічної діяльності. В процесі написання магістерської кваліфікаційної роботи було охарактеризовано ТзОВ «Бісат Груп», досліджено існуючу систему менеджменту на підприємстві, продіагностовано виробничо-господарську та зовнішньоекономічну діяльність. Здійснено дослідження факторів впливу на організування зовнішньоекономічної діяльності, а також були виявлені проблеми організування комерційної діяльності ТзОВ «Бісат Груп» в умовах активізації зовнішньоекономічної діяльності, які полягають у недосконалості існуючого організаційної структури підприємства, зокрема, відсутність комерційної операційної групи, яка вчасно реагує на зміни зовнішнього середовища, а також використання обмеженого переліку показників оцінювання ефективності організування комерційної діяльності ТзОВ «Бісат Груп» унеможливлює формування комплексної інформаційної бази, яка забезпечує прийняття об’єктивних управлінських рішень. З метою вирішення виявлених проблем було розроблено комплексний проектний захід щодо удосконалення організування комерційної діяльності ТзОВ «Бісат Груп» в умовах активізації зовнішньоекономічної діяльності на основі впровадження двох заходів: створення проектно-матричної організаційної структури управління комерційною діяльністю в умовах активізації зовнішньоекономічної діяльності; формування та використання комплексної системи показників оцінювання ефективності організування комерційної діяльності підприємства в умовах активізації зовнішньоекономічної діяльності. З метою представлення розроблено комплексного проектного заходу було використано ієрархічну структуру завдань (WBS-структура), структуру стейкхолдерів (ОBS-структури), матрицю відповідальності (RAM) та структуру ресурсів (RBS - Resource Breakdown Structure). Магістерська кваліфікаційна робота завершується детальним економічним обґрунтування запропонованих заходів, а також сформованим бюджетом проектного заходу. Ключові слова: організування, зовнішньоекономічна діяльність, організаційна структура управління, показники. Перелік використаних літературних джерел: 1. Апопій В.В. Внутрішня торгівля та АПК України: ефективність взаємодії: монографія / В.В. Апопій. – Львів: Вид-во ЛКА, 2007. – 368 с. 2. Бойченко М.Г. Моделювання процесів управління комерційною діяльністю металоторговельної компанії: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук : спец. 08.03.02 «Економіко-математичне моделювання» / М.Г.Бойченко. – Донецьк: Донецький національний університет ім. М. Туган-Барановського, 2006. – 20 с. 3. Меженська В.В. Механізм управління комерційною діяльністю торгівельного підприємства / В.В. Меженська,Н.С. Шпірна // БизнесИнформ. – 2012. - №4. - С. 144-146. 4. Черкашина М. В. Стратегічне управління процесом забезпечення ефективності комерційної діяльності підприємства / М. В. Черкашина // Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2018. – № 62. – С. 355–361. 5. Череп А.В. Основні аспекти комерційної діяльності підприємств / А.В. Череп, О.Л. Ортинська // Продуктивні сили і регіональна економіка. – 2008. – Ч. 1. – С. 198-203.