Аутсорсинг у стратегії розвитку маркетингової діяльності ТОВ "Нестле-Україна"
Автор: Жекало Дарія Сергіївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Жекало Д.С., Мних О.Б. (керівник). Аутсорсинг у стратегії розвитку маркетингової діяльності ТОВ «Нестле Україна» - Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Актуальність досліджуваної теми зумовлена тим, що сучасні тенденції функціонування суб’єктів господарювання потребують оновлення та покращення стійких концепцій управління ними. Саме тому провідні компанії світової економіки, котрі вичерпали резерви зниження витрат та джерела додаткових конкурентних переваг, знаходять в концепції аутсорсингу можливість підвищення ефективності своєї діяльності. Об’єктом дослідження у даній магістерській кваліфікаційній роботі виступає ТОВ «Нестле Україна» яке є лідером серед виробників в галузі харчової промисловості України. Дане підприємство спеціалізується на виробництві наступних товарних категорій: кондитерські вироби (ТМ «Світоч»), кулінарія (ТМ «Торчин») та продукція швидкого приготування (ТМ «Мівіна»). Предметом дослідження є особливості залучення процесу аутсорсингу у господарську діяльність компанії, його потенційний вплив на загальний стан організації, а також вплив аутсорсингу в розрізі маркетингової, виробничої та економічної діяльності підприємтва. До предмету дослідження також відноситься дослідження переваг та недоліків застосування аутсорсингу, та потенційних ризиків, що виникають при залученні аутсорсингу в діяльність суб’єкту господарювання. Метою виступає дослідження теоретичних аспектів та формування практичних рекомендацій з вдосконалення стратегічних процесів об’єкту дослідження на основі концепції аутсорсингу. Відповідно до поставленої мети і завдань було розкрито сутність концепції аутсорсингу та теоретичні підходи до вивчення даного явища [1-5], розкрито поняття маркетингового аутсорсингу [19], проаналізовано завдання аутсорсингу [26], досліджено фактори розвитку аутсорсингу [28,29]. Досліджено світові та вітчизняні тенденції розвитку аутсорсингової діяльності в період 2015-2020 рр. [43-45]. Проведено аналіз результатів господарської діяльності ТОВ «Нестле Україна» та виявлено проблеми маркетингової діяльності компанії. Визначено тренди розвитку аутсорсингових послуг в Україні та світі. Досліджено фактори, що впливають на ефективність застосування аутсорсингу та проведено оцінку доцільності застосування аутсорсингу в діяльності ТОВ «Нестле Україна». Виявлено причини доцільності розвитку гнучкості маркетингової діяльності ТОВ «Нестле Україна» на основі аутсорсингу та досліджено поточну стратегію розвитку компанії. Надано рекомендації щодо перспективних стратегії розвитку для брендів та торгових марок ТОВ «Нестле Ураїна». Розроблено економіко-математичні моделі, які відображають фактори впливу на ефективність господарської діяльності ТОВ «Нестле Україна». На основі опитування експертів в сфері аутсорсингових послуг з використанням хмарних технологій визначено ключові аспекти при виборі зовнішнього партнера (аутсорсера). Розроблено пропозиції щодо покращення управління маркетинговою діяльністю ТОВ «Нестле Україна» за умов залучення цифрового маркетингу. Ці пропозиції пов’язані із впровадженням цифрових технологій під час просування товарів та розвитку каналів збуту. Кінцевий результат від впровадження політики аутсорсингу у ТОВ «Нестле Україна» досліджено у контексті підвищення індексу зростання валової доданої вартості. Для кількісного оцінювання впливу факторів капіталу, праці та інтегрованого впливу маркетингових інструментів при застосуванні політики фінансового аутсорсингу в ТОВ «Нестле Україна» побудовано модифіковану виробничу функцію Кобба-Дугласа і проведено економічну інтерпретацію отриманих результатів. У роботі доведено актуальність поєднання фінансового та інших видів аутсорсингу, що розширюють часовий горизонт маркетингової діяльності, а також чисельність зацікавлених економічних агентів як потенційних партнерів бізнесу. Ключові слова: маркетинг, маркетингова діяльність, аутсорсинг, фінансовий аутсорсинг, маркетинговий аутсорсинг, стратегія розвитку, ефективність аутсорсингу. Перелік використаних джерел: 1. The History Of Outsourcing. URL: https://medium.com/swlh/the-history-of-outsourcing-65fb5cdb196e (дата звернення: 12.11.20). 2. Аутсорсинг та його вплив на витрати підприємства. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=Fu_2009_9_10 (дата звернення: 12.11.20). 3. Outsourcing Technology: Here Are Guidelines for Establishing Sourcing Partnerships That Are Effective and Truly Strategic. URL: https://www.questia.com/library/journal/1G1-132299620/outsourcing-technology-here-are-guidelines-for-establishing (дата звернення: 12.11.20). 4. What is outsourcing and how does it help your business? URL: https://www.outsourceaccelerator.com/articles/what-is-outsourcing-and-how-does-it-help-your-business/ (дата звернення: 12.11.20). 5. Аутсорсинг и делегирование полномочий в деятельности компаний. URL: https://www.dissercat.com/content/autsorsing-i-delegirovanie-polnomochii-v-deyatelnosti-kompanii (дата звернення: 12.11.20). 6. Ярмолюк Д.І. «Маркетинговий аутсорсинг: сутність та можливість використання українськими підприємствами». URL: https://conf.ztu.edu.ua/wp-content/uploads/2017/06/189-1.pdf (дата звернення: 12.11.20). 7. Аутсорсинг маркетинга агентству: плюсы и минусы URL: https://sitehere.ru/autsorsing-marketinga (дата звернення: 11.11.20). 8. Аутсорсинг: визначення, потенційні проблеми і використання на практиці. URL: https://nixj.net/ua/news/autsorsing-viznachennja-potentcijni-problemi-i-vikoristannja-na-praktitci (дата звернення: 12.11.20). 9. 25 Eye-Opening Outsourcing Statistics — An Overview (2020). URL: https://capitalcounselor.com/outsourcing-statistics/ (дата звернення: 12.11.20). 10. Cаінчук А.О. Аналіз ринку аутсорсингових підприємств в Україні. URL: http://www.evd-journal.org/download/2019/2(56)/18-Sainchuk.pdf (дата звернення: 19.11.20). 11. Why Outsource Software Development to Eastern Europe in 2020? URL: https://www.daxx.com/blog/development-trends/software-development-outsourcing-in-eastern-europe#10%20Best%20IT%20Outsourcing%20Companies%20in%20Eastern%20Europe (дата звернення: 27.11.20). 12. Information Technology Outsourcing in Number. URL: https://www.sharpminds.com/news-entry/information-technology-outsourcing-number/ (дата звернення: 27.11.20).