Дослідження і розвиток організаційно-технологічного та рекламного супроводу зовнішньоекономічних зв’язків підприємств України й США

Автор: Нагорний Маркіян Леонідович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Міжнародна економіка
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Нагорний М.Л., Босак А.О. (керівник). Дослідження і розвиток організаційно-технологічного та рекламного супроводу зовнішньоекономічних зв’язків підприємств України й США. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. При роботі на зовнішніх ринках підприємства потребують якісного інформаційного забезпечення, яке реалізується за допомогою відповідних апаратних та програмних засобів. Ці засоби потребують управлінського та технологічного забезпечення, які визначають ефективність їх роботи. Виникає проблема оцінювання ефективності організаційного-технологічного супроводу міжнародної діяльності підприємства. З цією метою можна використовувати систему збалансованих показників оцінювання підсистем підприємства [1]. Управління інформаційним забезпеченням має враховувати рівень інноваційності продукції і той факт, що її потрібно комерціалізувати. З цією метою слід відслідковувати різні інформаційні потоки та формувати стратегії комерціалізації технологічних рішень на зовнішніх ринках. Такими стратегіями є продажі патентів (ліцензій), диверсифікація ринків і продуктів, підтримання інтересу споживачів до товарів, які знаходяться на стадії розроблення, випереджаючий інноваційний розвиток тощо [2]. Значні можливості роботи на міжнародних ринках мають підприємства електронної комерції, які виступають агентами інноваційного розвитку в умовах глобалізації. Такі фірми працюють віртуально, при цьому мають величезний потенціал розвитку [3]. Водночас зростають виклики економічної безпеки, оскільки в умовах електронних продажів потрібен особливий рівень захисту інформаційних ресурсів та технічних пристроїв. Відтак потрібно контролювати всі ланки інформаційно-комунікаційного забезпечення з урахуванням цінності інформації та рівня витрат на її отримання і обробку. Слід зважати на організаційний та технологічний дизайн середовища, розробляти оптимальні моделі управління комунікаціями [4]. Окремим аспектом дослідження є ринок цифрових медіа, який має великий потенціал використання у міжнародному бізнесі. Ринок цифрових медіа складається з кількох сегментів, більшість з яких маю суттєвий вплив на зовнішньоекономічні зв’язки між підприємствами. Насамперед, це пошукові системи, соціальні медіа, електронне видавництво та цифрова реклама [5]. Регулювання цих сфер технологічно утруднене, що викликає певні загрози, особливо в частині поширення (і продажу) недостовірної інформації або посилання на контент, який як мінімум є нерелевантним (а часто й шкідливим). Ефективність організаційно-технологічного супроводу напряму впливає на результати міжнародної економічної діяльності підприємства [6]. Чимало науковців досліджуючи ефективність рекламних заходів розрізняють окремі чинники впливу рекламних повідомлень, способи розрахунку показників цього впливу та відповідні економічний, комунікаційний та психологічний ефекти [7]. Серед основних чинників дієвості реклами називають розмір підприємств, їх рекламні бюджети і територіальне розміщення [8], рівень інтелектуальності реклами, кореляцію психологічних особливостей споживачів зі змістом рекламних повідомлень, наявність міфів у свідомості споживачів, рівень інноваційності реклами та її дифузії [9]. Ефективність реклами на міжнародних ринках визначають методами Геллапа-Робінсона (впізнаваність рекламодавців), Старча (повторне впізнання), метод «схованок», метод купонів. Важливим є мовлення, лексичні особливості метафоричність, асиметрія синонімів, фразеологізмів, гіпербол. Потрібна й візуалізація повідомлень з оптимальною кількістю образів та асоціацій [10]. Об’єкт дослідження – міжнародна діяльність ТзОВ «Веббук» в частині технологічного та рекламного супроводу його міжнародних економічних операцій. Предмет дослідження – механізм розвитку організаційно-управлінського та рекламного супроводу зовнішньоекономічних зв’язків підприємств України та США. Мета дослідження: виявити напрями розвитку зовнішньоторгових зв’язків між підприємствами України та США в ІТ-секторі; розробити організаційні, технологічні та рекламні аспекти такої співпраці. Стисло навести результати дослідження. 1. Вивчено теоретичну базу супроводу міжнародних торгових та сервісних операцій з точки зору України та США. Оцінено правове поле діяльності ІТ-компаній на різних ринках. 2. Проаналізовано економічні зв’язки між Україною та США, в тому числі в ІТ-сфері і в галузі веб-дизайну. Досліджено діяльність ТзОВ «Веббук», його фінансовий стан, інформаційне та рекламне забезпечення операцій. 3. Досліджено напрями та інструменти удосконалення рекламного супроводу операцій ТзОВ «Веббук», виявлено шляхи покращення організаційних та технологічних аспектів його міжнародної діяльності. 4. Сформовано заходи щодо розвитку організаційно-технологічного та рекламного супроводу зовнішньоекономічних зв’язків між американськими та українськими підприємствами. 5. Доведено економічну та управлінську ефективність запропонованих заходів та формування механізму їх практичного впровадження у бізнес ІТ-компаній. Ключові слова: веб-сайт, реклама, рекламний супровід, система комунікацій, організаційно-технологічний супровід, моніторинг. Перелік використаних літературних джерел. 1. Дем’янчук, М.А. (2020). Система показників збалансованого розвитку телекомунікаційного підприємства в умовах цифрових трансформацій. Науковий вісник Ужгородського нац. універ. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 30, с. 64-69. 2. Ілляшенко, С.М. та Шипуліна, Ю.С. (2020). Засади управління інформаційним забезпеченням комерціалізації інноваційної продукції підприємства. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 30, с. 81-86. 3. Симаков, В.С. (2020). Потенційні можливості розширення управління підприємствами електронної комерції як суб’єктами інноваційного підприємництва в умовах глобалізації. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 29, с. 180-186. 4. Шмалій, Л.В. (2020). Формування та оцінка ланцюгів інформаційно-комунікаційного забезпечення економічної безпеки підприємств зв’язку. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 29, с. 170-175. 5. Pryiatelchuk, O.A. & Bekh, A.A. (2020). Conceptualization of the digital media market in the context of the world economy. Актуальні проблеми міжнародних відносин, Vol.1, No 143, p. 85-95. 6. Гонтарева, І.В. (2016). Організаційний капітал у складі оцінки ефективності функціонування підприємства. Ефективна економіка, № 1. [online]. Доступно: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4716. 7. Alnsour, M. (2018). Internet-based relationship quality: a model for Jordanian business-to-business context. Маркетинг і менеджмент інновацій, № 4, с. 161-178. 8. Fedulova, I., Piatnytska, G. and Lukashova, L. (2018). Small business in Ukraine: peculiarities and problems of development in the conditions of the fourth industrial revolution. Маркетинг і менеджмент інновацій, № 3, с. 216-228. 9. Lim, Y.M., Yap, C.S. and Lau, T.C. (2011). The effectiveness of online advertising in purchase decision: Liking, recall and click. Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 5(9), p. 1517-1524. 10. Matyushenko, I., Hlibko, S., Petrova, M., Pasmor, M., Loktionova, M. (2020). Assessment of the development of foreign trade in high-tech production of Ukraine under the association with the EU. Business, Management and Education. Volume 18, Issue 1: p. 157–182. DOI: https://doi.org/10.3846/bme.2020.11578.