Дослідження та удосконалення інструментів управління персоналом ТзОВ «Золота гірка» в умовах зовнішньоекономічної діяльності
Автор: Щеглюк Віталій Володимирович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Щеглюк В.В., Жежуха В.Й. (керівник). Дослідження та удосконалення інструментів управління персоналом ТзОВ «Золота гірка» в умовах зовнішньоекономічної діяльності. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація Незважаючи на те, що з точки зору менеджменту основною метою бізнесу є одержання прибутку, практика управління персоналом, а також правильне використання інструментів у цій сфері посідають сьогодні чільне місце в системі управління підприємств. Працівники беззаперечно вважаються найціннішим ресурсом будь-якого підприємства. Водночас, від керівників різних рівнів управління залежить, чи цей ресурс використовуватиметься ефективно. HR-тематика завжди була важливою сферою функціонування організацій та невід’ємним елементом системи управління загалом. Проблема удосконалення інструментів управління персоналом в умовах зовнішньоекономічної діяльності актуалізується в умовах сьогодення, коли у структурі ринкової вартості компаній зменшилась частка матеріальних активів та істотно зросла частка нематеріальних. Об’єкт дослідження – ТзОВ «Золота гірка». Предмет дослідження – інструменти управління персоналом ТзОВ «Золота гірка» в умовах зовнішньоекономічної діяльності. Мета дослідження – розроблення заходів щодо удосконалення інструментів управління персоналом ТзОВ «Золота гірка» в умовах зовнішньоекономічної діяльності. ТзОВ «Золота гірка» є одним з кращих готельно-відпочинкових комплексів Закарпаття, який надає широкий спектр різноманітних послуг для відпочинку та рекреації. Він вважається законодавцем мод в індустрії гостинності регіону. Висока якість послуг і високопрофесійний сервіс підтверджують численні нагороди і захоплені відгуки гостей. Велика територія з безліччю оригінальних локацій і комплексом басейнів з водними гірками, вишукані інтер’єри номерів, комфортабельні номери, чудова кухня, розвинена інфраструктура для ігор та занять спортом, насичена розважальна програма для дорослих і дітей роблять його популярним місцем для чудового сімейного відпочинку упродовж року. На території комплексу ТзОВ «Золота гірка» розміщено низку термальних басейнів закритого та відкритого типів, що функціонують цілий рік. У сфері аналізування фінансово-економічного стану ТзОВ «Золота гірка» встановлено, зокрема, що індикатори рентабельності цього підприємства відповідають критерію оптимальності, водночас, їхнє абсолютне значення є доволі низьким. У сфері фінансової незалежності усі відповідні індикатори також відповідають своїм критеріальним значенням, за винятком індикатора фінансового левериджу, який лише у 2019 р. дещо вийшов за межі своїх допустимих значень. У сфері ділової активності ТзОВ «Золота гірка» характеризується нестійкими тенденціями. У роботі виокремлено проблеми удосконалення інструментів управління персоналом ТзОВ «Золота гірка» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності: 1. Обмеженість інструментів набору та відбору персоналу у ТзОВ «Золота гірка» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності лише аналізуванням резюме та співбесідою. 2. Фрагментарність застосування інструментів оцінювання персоналу ТзОВ «Золота гірка» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності. За результатами виконання роботи запропоновано заходи з удосконалення інструментів управління персоналом ТзОВ «Золота гірка» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності: 1. Впровадження поведінкового інтерв’ю за моделлю STAR як інструменту управління персоналом ТзОВ «Золота гірка» в умовах зовнішньоекономічної діяльності. 2. Використання методу «360 градусів» як інструменту оцінювання персоналу ТзОВ «Золота гірка» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності. Розглядаючи першу проектну пропозицію для ТзОВ «Золота гірка», слід зазначити, що пропонується впровадження поведінкового інтерв’ю за моделлю STAR як інструмент управління персоналом в умовах зовнішньоекономічної діяльності. Як відомо, інтерв’ю за компетенціями або поведінкове інтерв’ю є одним з методів оцінювання кандидатів на посади в компанії, який сьогодні активно використовується в HR-менеджменті. На відміну від інших видів інтерв’ю (біографічного, проектного, кейс-інтерв’ю тощо) інтерв’ю за компетенціями ґрунтується на тому, що попередній досвід людини може допомогти спрогнозувати її поведінку. Те, як працівник діяв у минулому, розповість, як він в аналогічних чи подібних обставинах діятиме в майбутньому. Про наявність тієї чи іншої компетентності свідчать конкретні поведінкові прояви. Однією з моделей проведення поведінкового інтерв’ю є модель STAR, яка включає 4 блоки: Situation – ситуація, з якою кандидат зустрівся; Task – завдання, які стояли перед кандидатом; Action – дії, які застосував кандидат; Result – результат, що отриманий кандидатом. У кожному з блоків рекомендованого для ТзОВ «Золота гірка» поведінкового інтерв’ю за моделлю STAR задаються відповідні питання. Другою пропозицією для ТзОВ «Золота гірка» пропонується використання методу «360 градусів» як інструменту оцінювання персоналу ТзОВ «Золота гірка» в умовах зовнішньоекономічної діяльності. Цей метод – це один із найпопулярніших та найпоширеніших методів оцінювання персоналу, що дає змогу діагностувати рівень розвитку компетентностей конкретного співробітника на основі інформації, отриманої від різних респондентів, а саме: від безпосереднього керівника; від колег чи інших керівників; від підлеглих; від внутрішніх клієнтів; від самого працівника, котрий оцінюється, тощо. Ключові слова – зовнішньоекономічна діяльність, метод «360 градусів», модель STAR , персонал, управлінський інструмент. Перелік використаних літературних джерел 1. Bauer, T., Erdogan, B., & Caughlin, D. E. (2020). Human resource management: People, data, and analytics. Thousand Oaks, California: SAGE Publications, Inc. 2. Battaglio, P. (2020). The future of public human resource management. Public Personnel Management, 49 (4), 499-502. doi:10.1177/0091026020948188 3. Felgate, Y.R. (2020). Human resource management moral competencies. SA Journal of Human Resource Management, 18, e1-e8. doi:10.4102/sajhrm.v18i0.1193 4. Iqbal, Q. (2020). The era of environmental sustainability: Ensuring that sustainability stands on human resource management. Global Business Review, 21 (2), 377-391. doi:10.1177/0972150918778967 5. Ortynska, N., Kuzmin, O., Ovcharuk, V., & Zhezhukha, V. (2020). Assessment of the Formation of Administration Systems in the Enterprise Management. In: Kryvinska N., Gregus M. (eds) Data-Centric Business and Applications. Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies, 30, 161-178. 6. Ugolkov, I., Karyy, O., Skybinskyi, O., Ugolkova, O., & Zhezhukha, V. (2020). The evaluation of content effectiveness within online and offline marketing communications of an enterprise. Innovative Marketing, 16 (3), 26-36. doi:10.21511/im.16(3).2020.03