Дослідження та удосконалення цінової політики ТзОВ «Золота гірка» в умовах зовнішньоекономічної діяльності
Автор: Щеглюк Надія Володимирівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Щеглюк Н.В., Ганас Л.М. (керівник). Дослідження та удосконалення цінової політики ТзОВ «Золота гірка» в умовах зовнішньоекономічної діяльності. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація В умовах розвитку конкуренції особливо важливого значення набувають питання, що стосуються ціни і цінової політики компанії, у т.ч. й в умовах зовнішньоекономічної діяльності. Ціна і ціноутворення визначають форми економічних зв’язків товаровиробників між собою і споживачами. Від рівня і зміни цін залежать наявність різних виробництв і масштабів їх діяльності, реалізація їх економічних інтересів [1]. Ціна має також важливе значення і для споживачів. Рівень високих цін може стати перешкодою для придбання товарів, а також і для реалізації інтересів споживачів [2-3]. Ціни виступають одним з найбільш дієвих економічних важелів на рівнях суспільства, підприємства і споживачів [4]. Система ціноутворення в ринковій економіці ґрунтується на тому, що ціни на товари, роботи і послуги повинні перш за все компенсувати витрати на їх виробництво (придбання), а також забезпечити підприємству отримання прибутку, тому що в іншому випадку зникають стимули і сенс функціонування бізнесу [5]. Об’єкт дослідження – ТзОВ «Золота гірка». Предмет дослідження – цінова політика ТзОВ «Золота гірка» в умовах зовнішньоекономічної діяльності. Мета дослідження – розроблення заходів щодо удосконалення цінової політики ТзОВ «Золота гірка» в умовах зовнішньоекономічної діяльності. ТзОВ «Золота гірка» працює у сфері надання послуг готельного й рекреаційного характеру. Своїм клієнтам компанія пропонує 80 комфортабельних номерів, у яких комфортно відпочивати усім категоріям осіб. Сьогодні ТзОВ «Золота гірка» – це багатофункціональний комплекс, у якому можна знайти все необхідне для повноцінного відпочинку і оздоровлення: сприятливі природні умови, спокійну розслаблюючу атмосферу, професійне лікування в поєднанні з комфортними умовами проживання та здоровим харчуванням. Аналізування фінансового стану ТзОВ «Золота гірка» дало змогу зробити висновок, що, попри доволі низький рівень прибутковості, абсолютна більшість індикаторів фінансового стану цього підприємства відповідає нормативним значенням. Як приклад, покращується ліквідність компанії. Вона на 78% фінансує свою операційну діяльність за рахунок власного капіталу. Доволі низькими можна вважати й середні терміни погашення дебіторської та кредиторської заборгованостей. За результатами виконання роботи виокремлено такі проблеми удосконалення цінової політики ТзОВ «Золота гірка» в умовах зовнішньоекономічної діяльності: 1. Неструктурованість і несистемність дій щодо розроблення та використання цінової політики ТзОВ «Золота гірка» в умовах зовнішньоекономічної діяльності. 2. Низький рівень врахування ТзОВ «Золота гірка» дій конкурентів у межах цінової політики в умовах зовнішньоекономічної діяльності. Першим проектним заходом для ТзОВ «Золота гірка» пропонується впровадження моделі розроблення та використання цінової політики в умовах зовнішньоекономічної діяльності. Ця рекомендована модель містить такий перелік завдань: визначення цілей ціноутворення за різними напрямками діяльності комплексу; сегментування та позиціонування комплексу на ринку; ідентифікування й діагностування чинників, що впливають на ціну та цінову політику комплексу; визначення стратегії ціноутворення та формули розрахунку кінцевої ціни; визначення шляхів та напрямків коригування ціни на продукцію та послуги комплексу; подальший моніторинг цінової політики комплексу з урахуванням моніторингу змін на ринку готельно-ресторанного бізнесу. Другим проектним заходом для ТзОВ «Золота гірка» пропонується використання конкурентної розвідки для врахування ТзОВ «Золота гірка» дій конкурентів у межах цінової політики в умовах зовнішньоекономічної діяльності. Основні напрямки робіт під час використання такої конкурентної розвідки можуть включати: ідентифікування фактичної цінової стратегії конкурентів для коректування власної; ідентифікування потенціалу конкурентів (їхніх сильних і слабких боків) у сфері цінової політики; визначення способів забезпечення конкурентних переваг у ціноутворенні для цілей можливого їхнього копіювання чи нейтралізації; оцінювання загальної місткості ринку; оцінювання рівня вигідності умов співпраці з тими чи іншими постачальниками чи покупцями у контексті цінового чинника; створення сприятливих умов для посилення конкурентних позицій на ринку завдяки ціновому чиннику. У результаті впровадження проектних заходів ТзОВ «Золота гірка» зможе збільшити рентабельність активів на 1,82% в абсолютному виразі, що передбачено індивідуальним завданням. Ключові слова – зовнішньоекономічна діяльність, конкурентна розвідка, ціна, цінова політика, ціноутворення. Перелік використаних літературних джерел 1. Czyzowicz, W., & Adamiw, M. (2020). Reformowanie Sluzby Celnej Ukrainy, a doswiadczenia polskie – podstawowe problemy zarzadzania. Monitor prawa celnego i podatkowego, 3, 83-100. 2. Hanas, L., Dorosh, L., & Bilec, L. (2020). Features of motivation of customs authorities. Management and Entrepreneurship in Ukraine: Stages of Formation and Problems of Development, 2 (1), 13-20. https://doi.org/10.23939/smeu2020.01.013 3. Ortynska, N., Kuzmin, O., Ovcharuk, V., & Zhezhukha, V. (2020). Assessment of the Formation of Administration Systems in the Enterprise Management. In: Kryvinska N., Gregus M. (eds) Data-Centric Business and Applications. Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies, 30, 161-178. 4. Shpak, N., Melnyk, O., Adamiv, M., & Sroka, W. (2020). Modern Trends of Customs Administrations Formation: Best European Practices and a Unified Structure. The NISPAcee Journal of Public Administration and Policy, XIII (1), 189-211. https://doi.org/10.2478/nispa-2020-0008 5. Ugolkov, I., Karyy, O., Skybinskyi, O., Ugolkova, O., & Zhezhukha, V. (2020). The evaluation of content effectiveness within online and offline marketing communications of an enterprise. Innovative Marketing, 16 (3), 26-36. doi:10.21511/im.16(3).2020.03