Дослідження конкурентоспроможності ТОВ "ГалаТеа" та обґрунтування напрямів її підвищення
Автор: Кашуба Світлана Віталіївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Кашуба С. В., Кузяк В. В. (керівник). Дослідження конкурентоспроможності ТОВ "Галатеа" та обґрунтування напрямів її підвищення. Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. В магістерській кваліфікаційній роботі доведена актуальність проблеми дослідження та підвищення рівня конкурентоспроможності підприємства для покращення. Враховано специфіку стану економіки в умовах пандемії [5]. Продемонстровано, що розвиток конкурентоспроможності підприємств набуває все більш важливого значення і являється одним із інструментів виживання підприємств в сучасних умовах [4]. Об’єктом дослідження у цій магістерській кваліфікаційній роботі виступає ТОВ «Галатеа». Досліджуване підприємство являє дистриб’ютором на ринку продуктів харчування в Хмельницькій області. Спеціалізується на оптовій торгівлі кавою, чаєм, бакалії, прянощами та напоями. Предметом магістерської кваліфікаційної роботи є теоретичні та практичні основи щодо процесу підвищення конкурентоспроможності ТОВ «Галатеа». Метою магістерської кваліфікаційної роботи є опрацювання теоретичного матеріалу, що дає характеристику конкурентоспроможності підприємства та дослідження і обґрунтування напрямів її підвищення на прикладі ТОВ «Галатеа». Результати дослідження. Відповідно до поставленої мети і завдань магістерської кваліфікаційної роботи було розкрито суть конкурентоспроможності підприємства, на основі опрацювання теоретичного матеріалу та періодики України. Досліджено та систематизовано методи дослідження конкурентної позиції підприємства на ринку, визначено особливості управління конкурентоспроможністю торговельного підприємства [8]. В роботі дано загальну характеристику діяльності ТОВ «Галатеа» на основі аналізу фінансово-економічних показників підприємства. Охарактеризовано організацію маркетингової діяльності та розроблено рекомендації з формування відділу маркетингу, зазначені основні його завдання та функції [3]. Досліджено конкурентні переваги підприємства та здійснено порівняння цін конкурентів на аналогічні товари із різних номенклатурних груп. Розраховано загальну оцінку конкурентоспроможності підприємства та проведено аналіз звичайної та абсолютної конкурентної сили ТОВ «Галатеа». В дослідницькій частині було виділено основні фактори макросередовища, що впливають на діяльність досліджуваного підприємства. За результатами SWOT-аналізу встановили, що в умовах пандемії конкуренція на ринку продуктів харчування посилилась [2]. Досліджено ринок оптової торгівлі в Хмельницькій області та проаналізовано вплив карантинних обмежень на збутову діяльність ТОВ «Галатеа». На основі результатів дослідження основних характеристик ринку сформовано найбільш ефективні конкурентні стратегії [7]. Проведено маркетингове дослідження цільової аудиторії та описано портрет потенційного клієнта. З використанням опитування на платформі Google Forms було визначено основні групи споживачів, зафіксовано їх споживчу поведінку та отримано основні пропозиції щодо покращення діяльності досліджуваного підприємства [9]. На основі отриманих результатів було розроблено нові конкурентні переваги. В проектній частині магістерської кваліфікаційної роботи на основі матриці БКГ та «багатокутника конкурентоспроможності» було запропоновано ґрунтовні рекомендації з вибору стратегії підприємства із врахуванням умов пандемії [6]. Проведено комплексний аналіз сайту ТОВ «Галатеа», розраховано загальну оцінку сайту, виявлено основні недоліки, обчислено показник конверсії. Продемонстровано вплив карантинних обмежень на зміну конверсії сайту. Із врахуванням результатів опитування постійних клієнтів досліджуваного підприємства, на основі використання економіко-математичних методів було розроблено пропозиції з покращення функціоналу сайту для задоволення потреб усіх споживчих груп [1]. Сформовано нові конкурентні переваги відповідно до нових потреб споживачів. На основі узагальнення результатів магістерської кваліфікаційної роботи було розроблено рекомендації з підвищення конкурентоспроможності ТОВ «Галатеа» із врахуванням умов пандемії. Одержані результати дослідження можуть бути використані підприємством для підвищення конкурентоспроможності на ринку оптової торгівлі в Хмельницькій області та отримувати позитивні результати в умовах пандемії під час своєї діяльності. Ключові слова: конкуренція, конкурентоспроможність, стратегія конкурентоспроможності, оптова торгівля, ринок оптової торгівлі продуктами харчування. Перелік використаних літературних джерел: 1. Комплексна оптимізація сайта. URL: http://bankstatey.com/index (дата звернення: 11.10.2020). 2. Котлер Ф. Л., Павленко А. Ф. Маркетинговий менеджмент: підручник. Київ, 2008, 720 с. 3. Мартиненко М. М. Стратегічний менеджмент: підручник. Київ, 2015. 320 с. 4. Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України URL: http://www.ukrstat.gov.ua/ (дата звернення: 2.10.202). 5. Павлова В.А. Конкурентоспроможність підприємства: оцінка та стратегія забезпечення.: монографія. Донецьк, 2010. 276 с. 6. Портер М. Стратегія конкуренції. Методика аналізу галузей і діяльності конкурентів. Київ, 2017. 391 с. 7. Редченко К.І. Стратегічний аналіз у бізнесі: навчальний посібник. Львів, 2013. 272 с. 8. Савельева Н. А. Управление конкурентоспособностью фирмы: учебник. Ростов н/Д, 2017. – 382 с. 9. Google Forms URL: https://docs.google.com/forms/ (дата звернення 21.10.2020).