Удосконалення збутової діяльності на ПП «Галичина-К»

Автор: Бочарова Руслана Юріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Бочарова Р.Ю., Копець Г.Р. (керівник). Удосконалення збутової діяльності на ПП «Галичина-К». Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Ведення бізнесу в Україні характеризується постійними змінами факторів, які впливають на діяльність підприємства, його контрагентів, постачальників, споживачів та потенційних клієнтів. Усе це є причиною того, що управління бізнесом в умовах швидкої зміни обставин та неможливості складати адекватні прогнози розвитку подій на ринку визначає важливість нових підходів до управління діяльністю підприємства, зокрема його збутом. Підприємницька діяльність в ринкових умовах повинна забезпечуватися ефективним реагуванням на швидкий розвиток і зміни, що вносить ймовірні ризики, яких часто не враховують під час прийняття управлінських рішень, особливо тих, що стосуються управління збутом. У сучасних умовах управління збутовою діяльністю підприємства повинно бути націлене на максимально зручне, ефективне, швидке і якісне задоволення потреб споживачів за умови збереження високої результативності ведення господарської діяльності та її фінансових результатів [1]. Дослідження наукових підходів до визначення сутності економічної категорії «збут» надало можливість виокремити наступні: це певний комплекс заходів з реалізації продукції підприємства (товарів, робіт чи послуг); це певний процес переміщення продукції підприємства; це відповідний процес налагодження взаємодії між покупцем та продавцем; це відповідні інструменти маркетингової діяльності підприємства [2-4]. Основні цілі збутової діяльності підприємств є похідними від їх загальних. Зрозуміло, що основною метою є максимізування прибутку (за несприятливих умов ця мета перероджується у мінімізування збитків). Досягти її можна лишень за успішного, високоефективного реалізування збутової діяльності [5]. Мета дослідження полягає в теоретичному обґрунтуванні методологічних засад і розробленні практичних рекомендацій щодо формування і реалізації механізму управління збутовою діяльністю сучасного підприємства. Реалізація поставленої мети зумовила необхідність вирішення таких завдань: – розкрити сутність та економічний зміст збутової діяльності підприємства; – визначити значення збутової діяльності у функціонуванні суб’єктів господарювання; – розглянути основні методи управління збутовою діяльністю; – здійснити аналіз господарської діяльності ПП «Галичина-К»; – здійснити дослідження сезонності збутової діяльності ПП «Галичина-К»; – запропонувати напрями удосконалення здутової діяльності ПП «Галичина-К». У роботі використано такі методи наукових досліджень: систематизації, при обґрунтуванні основних понять збутової теорії; вертикального і горизонтального аналізу, у процесі оцінювання основних показників діяльності ПП «Галичина-К»; статистичний – у процесі дослідження сезонності збутової діяльності ПП «Галичина-К»; системного підходу при розробленні механізму удосконалення збутової діяльності ПП «Галичина-К». Об’єктом дослідження було обрано ПП «Галичина-К». Предметом дослідження є удосконалення збутової діяльності ПП «Галичина-К». У роботі використана фінансова звітність підприємства за 2017-2019 рр. та первинна інформація, одержана при особистих контактах та опитуваннях працівників ПП «Галичина-К» . У даній роботі досліджено основні наукові підходи щодо тлумачення сутності поняття «збутова діяльність підприємства». З’ясовано, що організація збутової діяльності підприємства є ключовою ланкою між маркетинговою діяльністю та так званим фінішним комплексом всієї діяльності підприємства зі створення, виробництва та доведення продукту до споживача. Для того, щоб забезпечити максимальну ефективність збутової діяльності підприємства, необхідним є проведення ряду заходів: 1. Збільшення ефективності збутової діяльності всередині компанії. 2. Поліпшення пропускної здатності каналів продажів. 3. Організування та здійснення збутової діяльності компанії є ключовою ланкою в розробці чітких правил і комерційних умов для всіх каналів продажів. [6] Встановлено, що врахування рівня довіри при формуванні бізнес-моделі взаємодії онлайн-продавця зі споживачем дозволить та впровадження комплексу заходів щодо перетворення невизначеності на довіру дозволить суттєво збільшити обсяги продажу товарів в мережі Internet разом зі зростанням прибутковості даних трансакцій [7]. Здійснено аналізування господарської діяльності ПП «Галичина-К» . Проведено комплексне аналізування фінансового стану даного підприємства. Здійснено оцінювання ефективності збутової діяльності ПП «Галичина-К». Проведено дослідження сезонності збутової діяльності ПП «Галичина-К» Обгрунтовано доцільність інвестування коштів ПП «Галичина-К» у впровадження новітніх інформаційних технологій для підвищення ефективності збутової діяльності шляхом виходу на електронний ринок. Ключові слова: збут, збутова діяльність, збутова політика, господарська діяльність, сезонність, інвестування. REFERENCES: 1. Ivanochko, N.V. (2017) Features of formation of the mechanism of management of sales activity of the enterprise. Global and national economic problems, № 18, pp. 214-218. 2. Matviets, O.V., Koshivska. M.V. (2018) Sales activity as an integral part of economic activity of the enterprise. Electronic scientific professional publication on economic sciences "Modern Economics", №10, pp. 116-121. 3. Kavtysh, O.P., Molodenkov, P.O. (2016) Scientific approaches to the formation and implementation of sales management system of a commercial enterprise. Scientific Bulletin of Kherson State University, №21, pp. 99-103. 4. Terentieva, N.V. (2016) Principles and functions of sales management. Bulletin of Zaporizhia National University, №1 (29), pp. 127-138. 5. Zaverbnyi, A.S., Psyj, M.S., Pushak, H.I. (2018) Problems of formation of sales manadgment systems: export vector Bulletin of the National University "Lviv Polytechnic", Series: Management and Entrepreneurship in Ukraine: Stages of Formation and Problems of Development, № 899, pp. 14–20. 6. Makalyuk, I.V., Lindaev, D.V. (2019) The essence of sales activities of the enterprise and the methodological sequence of evaluating its effectiveness. Modern problems of economy and entrepreneurship, № 23, pp. 140-147. 7. Dzyubina, A. V. (2019) Trust as a factor for making effective interactions between the e-market participants. International Scientific Journal “Internauka”. Series: “Economic Sciences”№12. https://doi.org/10.25313/2520-2294-2019-12-5414