Дослідження і зниження репутаційних ризиків підприємств задля розвитку міжнародних економічних відносин між Україною і Польщею

Автор: Сигінь Ростислав Дмитрович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Міжнародна економіка
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Сигінь Р.Д., Бала О.І. (керівник) «Дослідження і зниження репутаційних ризиків підприємств задля розвитку міжнародних економічних відносин між Україною і Польщею». Магістерська кваліфікаційна робота – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Анотація розширена. У роботі здійснено аналізування сучасних теоретичних положень щодо встановлення сутності репутаційного ризику підприємства та прикладних проблем оцінювання й управління цим ризиком. Доведено, що на підприємствах часто виникає ризик втрати ділової репутації внаслідок дії різноманітних чинників. Із застосуванням сучасних методів управління ризиками впроваджено методичний інструментарій оптимізування впливу репутаційного ризику на розвиток міжнародних економічних відносин підприємства. Вчені встановили, що фінансова та ділова репутація значним чином формує переваги для клієнтів, а також партнерів, забезпечує стійкість та ефективність ділової співпраці, ріст фінансових індикаторів та процвітання підприємств [1-4]. Ризик репутації - фактичний або потенційний збиток нанесений репутації підприємств внаслідок впливу двох факторів, що зумовлюють ймовірність зниження репутації, збільшення економічних втрат, зниження довіри до прямих і непрямих стейхолдерів [2,4]. Отже, ризики репутації - це ризики втрат підприємством через формування негативного суспільного бачення фінансового стану та якості їх продукції чи послуг [5,6]. Мета й задачі дослідження. Метою роботи є розвиток теоретико-методологічних засад і розроблення науково обґрунтованих рекомендацій щодо зниження репутаційних ризиків підприємства задля розвитку міжнародних економічних відносин. Відповідно до визначеної мети в роботі були поставлені і вирішені такі завдання щодо зниження репутаційних ризиків: - сформульовано визначення репутаційних ризиків підприємства як економічної категорії; - визначено взаємозв’язок між репутаційними ризиками підприємства та його господарською діяльністю; - визначено складові репутаційних ризиків підприємств; - досліджено нормативно-правову базу регулювання й захисту підприємства від репутаційних ризиків і запропоновано заходи щодо її удосконалення задля розвитку міжнародних економічних відносин; - обґрунтовано доцільність використання методів оцінювання репутаційних ризиків підприємства задля розвитку міжнародних економічних відносин; - застосовано метод оцінки репутаційних ризиків підприємства; - застосовано організаційно-економічний механізм оцінювання репутаційних ризиків підприємства; - впроваджено механізм зниження репутаційних ризиків підприємства задля розвитку міжнародних економічних відносин. Об’єктом дослідження є процес зниження репутаційних ризиків підприємств задля розвитку міжнародних економічних відносин. Предмет дослідження – сукупність теоретичних та методологічних проблем зниження репутаційних ризиків підприємства задля розвитку міжнародних економічних відносин. Методи дослідження. Для реалізації поставленої у роботі мети застосовано такі методи дослідження: монографічний (опрацювання теоретики), теоретичного узагальнення і порівняння – для дослідження та розкриття сутності та змісту понять «репутаційних ризиків підприємства», «зниження репутаційних ризиків», аналогії, аналізу, синтезу для встановлення взаємозв’язку між рівнем репутаційних ризиків та діяльністю підприємства, нормативно-правового регулювання репутаційних ризиків, статистичні – для визначення впливу репутаційних ризиків на діяльність підприємства, метод прогнозування для розроблення прогнозів роботи, аналітичний і структурно-логічний – для розроблення пропозицій щодо зниження репутаційних ризиків, удосконалення роботи досліджуваного підприємства, графічний – для представлення графічних результатів роботи. Інформаційною базою дослідження стали роботи вітчизняних і зарубіжних авторів щодо вирішення проблем зниження репутаційних ризиків, фінансова звітність ФОП Гнатюк І.В. Ключові слова: репутаційний ризик, інструмент управління ризиком, ділова репутація, зниження ризику. Перелік використаних літературних джерел. 1. Башинська, І. О. , Валянська, А. О. та Гомонюк, Г. І., 2019. Управління ризиками як напрям забезпечення конкурентоспроможності підприємств. Молодий вчений, №1., с. 413-416. 2. Довбенко, Д. І., Гребешкова О. М., 2020. Ефективність та ризики функціонування e-commerce платформ в Україні. Ефективна економіка, № 2. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7675 3. Заман, А., 2008. Репутационный риск: управление в целях создания стоимости. М.: Олимп–Бизнес, 416 с. 4. Ковтун, В. П., 2012. Теоретичні аспекти визначення репутаційних ризиків підприємства. Економіка підприємства: теорія та практика : зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф. ; 12 жовт. 2012 р. К. : КНЕУ, с.293-297. 5. Михалик, М. В., Чубай, В. М., 2019. Методи оцінювання рівня ризику: особливості, переваги та недоліки. Молодий вчений, №1., с.486-492. 6. Нагребельний, В.П., 1998. Ділова репутація. К.: Українська енциклопедія, Т. 2: Д, 744 с. 7. Петруньок, О. О., 2020. Управління ринковими ризиками в контексті фінансової безпеки діяльності в Україні. Молодий вчений,№3. Режим доступу: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2020/3/7.pdf 8. Родіонов, О. В. Вплив ділової репутації підприємства на його розвиток (Електронний ресурс). Національна бібліотека України ім. В.І. Вернадського. – Режим доступу : www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Emp /17RodPog.html