Дослідження ринку телекомунікаційних послуг та вдосконалення маркетингової збутової і комунікаційної політики на ньому ПрАТ "ВФ Україна"
Автор: Самарцева Карина Андріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Самарцева К.А., Довгунь О.С. (керівник). Дослідження ринку телекомунікаційних послуг та вдосконалення маркетингової збутової і комунікаційної політики на ньому ПрАТ "ВФ Україна". Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет "Львівська політехніка", Львів, 2020. Розширена анотація. Доведена актуальність покращення збутової та комунікаційної політики на прикладі компанії ПрАТ "ВФ Україна". Досліджено ринок телекомунікаційних послуг та проаналізовано діяльність компанії. Доведено, що ринок телекомунікаційних послуг активно розвивається, адже передача та отримання інформації мають велике значення, для можливості ведення конкурентної боротьби компаніям потрібно працювати над маркетинговою діяльністю, а саме, в даному випадку, над комунікаційною та збутовою політикою. Наразі є багато причин, що збільшують вагомість збутової політики, деякі з них: 1. Переміщення ключових управлінських рішень у збутові ланки.На сучасному етані неможливо уявити функціонування ринку без наявності збутових мереж, котрі якнайбільше намагаються приблизитись до покупця. 2. Підвищення значення маркетингових методів конкуренції у боротьбі за покупця.В умовах турбулентної конкуренції необхідним стає пошук таких методів впливу на цільову аудиторію, які б сприяли не лише залученню нових покупців, але б і забезпечили утримання постійних покупців[1]. 3. Раціоналізація збутових процесів.Усе більше з’являється сучасних торгівельних підприємств, для яких характерною є висока якість обслуговування активне застосовування прогресивних методів збуту, заходів мерчандайзингу, оптимальне сполучення методів збуту, тобто висока якість процедури збуту. Тому для виживання за таких умов іншим підприємствам необхідно спрямовувати свої зусилля на раціоналізацію технології збуту 4. Проблеми ефективного функціонування підприємств у довгостроковій перспективі. У сучасних умовах ефективне управління збутовою діяльністю здатне забезпечити не лише певний рівень прибутку, але й виживання підприємства на ринку в умовах підвищеного динамізму маркетингового середовища[1]. Також важливо виділити актуальність комунікаційної політики. В умовах стрімкого розвитку науково-технічного прогресу в теперішньому часі цінність інформації в різних сферах економіки набуває ще більшої значущості. Збільшення темпів росту інформатизації суспільства, все більший доступ до інформації для споживачів і одночасно неможливість підприємств збільшити об’єми своїх комунікацій пропорційно збільшенню інформації, що доступна споживачу – фактори, що свідчать про актуальність комунікаційної функції маркетингу. Також вірно сформована комунікаційна політика в якості основного елементу маркетингу – мікс в умовах посилення конкурентного тиску значно підвищує конкурентоспроможність підприємства на ринку за рахунок залучення споживачів та партнерів, полегшення доступу до ресурсів.[2]. Дослідженнями комунікаційної політики та її актуальності займались Косар Н.С., Довгунь О. С., Фалович В. А., Кузьо Н.Є., Притула С.В., Братко О.С., Король І.В., Хамінич С.Ю., Мартиросова К.В.,Сокол П.М., Примак Т.О. – їх роботи використовувались при написанні даної дипломної роботи [3-8]. Об’єктом дослідження є оператор послуг мобільного зв’язку ПрАТ «ВФ Україна», предметом – збутова та комунікаційна політика даного підприємства Метою даної роботи є дослідження ринку телекомунікаційних послуг та надання рекомендацій щодо покращення роботи комунікаційної та збутової політики підприємства ПрАТ «ВФ Україна». В результаті виконання роботи було наведено інформацію про теоретичні аспекти комунікаційної та збутової політики.Досліджено ринок телекомунікаційних послуг та проаналізовано його діяльність, виявлено найбільших операторів надання послуг мобільного зв’язку на території України. Проведено опитування споживачів, завдяки чому було виявлено, що велика кількість абонентів вже довгий час з компанією. Більша частина респондентів не має проблем із використанням послуг, але є також частина абонентів, що мають проблеми із зв’язком та інтернетом. Також нами було проаналізовано теперішню діяльність компанії, а саме її фінансово-економічні показники, діяльність збутової та комунікаційної політики. Надана інформація стосовно виникнення та розвитку бренду «Vodafone». Охарактеризовано послуги компанії та умови тарифних планів, що вона надає. На основі проведених досліджень, описаної теорії нами було сформовано рекомендації щодо покращення діяльності збутової та комунікаційної діяльності компанії. Також нами була досліджена тіснота зв’язку між прибутком компанії та її витратами на збут і на основі результатів дослідження було виявлено, що між показниками є доволі міцний зв’язок, що свідчить про те, що при збільшенні витрат на збут компанія може збільшити свій прибуток і на основі цього нами було розраховано можливий прибуток компанії в наступному періоді. Виконуючи дані рекомендації компанія може покращити свою діяльність в майбутньому періоді. Ключові слова: збутова політика, комунікаційна політика, ринок телекомунікаційних послуг, телекомунікації, оператор мобільного зв’язку, реклама, інтернет-реклама. Перелік використаних літературних джерел: 1. Балабанова Л.В., Митрохіна Ю.П. (2011). Управління збутовою політикою: навч. посіб. Київ. 240 с. 2. Перфильєва А.С. (2017). Формування комунікаційної політики на основі концепції життєвого циклу. Економічні науки. №102. С. 86-90. 3. Косар Н.С., Кузьо Н.Є., Притула С.В. (2015). Інноваційні рішення у системі маркетингових комунікацій підприємства. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». №835. С. 233-240. 4. Братко О.С. (2006). Маркетингова політика комунікацій: навч. посіб. Тернопіль. 275 с. 5.Король І.В. (2018). Маркетингові комунікації: навч. посіб. Умань. 191 с. 6. Хамінич С.Ю., Мартиросова К.В.,Сокол П.М. (2016). Маркетингова комунікаційна політика як складова маркетингової діяльності підприємств. Економічний простір. №106. С. 250-259. 7. Довгунь О. С., Фалович В. А. (2018).Комунікації підприємств в інтернеті: тренди та напрямки розвитку. Вісник Одеського національного університету. Економіка. №23. С.59–62. 8. Примак Т.О. (2004). Маркетинг: навч. посіб. Київ. 228 с.