Вдосконалення управління міжнародними перевезеннями ПТЕП "Автотрансекспедиція" на засадах екологістики

Автор: Мельник Анна-Олена Миколаївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Логістика
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Мельник А. –О. М. Балик У. О. (керівник). Вдосконалення управління міжнародними перевезеннями ПТЕП «Автотрансекспедиція» на засадах екологістики. Магістерська кваліфікаційні робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Логістична діяльність охоплює усі процеси на підприємстві, починаючи від постачальників та закінчуючи кінцевим споживачем. Багато підприємств залучають ресурси навколишнього середовища, які є обмеженими, утворюють відходи, які негативно впливають на екологічну систему середовища. Таким чином, логістика на підприємстві задіває не тільки внутрішні процеси, а й зовнішні. Об’єкт дослідження - ринок транспортно-експедиційних послуг в Україні, а також, дослідження окремого підприємства – ПТЕП «Автотрансекспедиція» , транспортно-експедиційне підприємство, на ринку послуг з 1998 року, лідер серед експедицій на західній Україні. Предметом дослідження - принципи екологістики міжнародних перевезень та процедури реалізації та формування ефективної політики логістики на підприємстві «Автотрансекспедиція». Мета дослідження: вивчення питань екологістики, та логістичних процесів вантажних міжнародних перевезень. Проведення аналізу проблем та шляхів вирішення. ПТЕП «Автотрансекспедиція» є лідером на західній Україні, серед фірм, які надають експедиційні послуги. Компанія-експедиція це своєрідний посередник між замовником, який виготовляє продукцію, або купляє її, та перевізником, який доставляє продукцію власним автомобілем [1]. Аналізуючи фінансову звітність підприємства можна сказати, що за останні 2 роки загальна картина суттєво покращується, адже кількість перевезень та залучення нових клієнтів активно зростає. В першу чергу зростає власний капітал фірми, показник рентабельності продажів по чистому прибутку також зростає, це вказує на ефективне управління витратами та покращення його щороку. Коефіцієнт поточної ліквідності коливається від 1,15 до 1,25, це є позитивний результат, адже норма від 1 до 2. Проаналізувавши екологістику,а саме негативний вплив випарів, можна виділити ряд певних заходів, які націлені на покращення: розробка екологічного транспорту, для роботи яких залучається альтернативні джерела енергії; розробка нових типів двигунів, які будуть економніші та більш екологічно націлені; зменшення використання етилового бензину та мастил, адже через них двигун виділяє мікрочастини негативні для середовища; заміна бензину на газоподібне пальне; оснащення автомобілів нового покоління пристроями, які знижують викиди [2]. На основі еко-вимог ЄС проведена порівняльна характеристика в країнах Європи та України. Порівняння відбувалось по 5 пунктам: використання євро двигунів – Україна прийняла стандарт «Євро 5» в 2016 році, коли в Європі він був прийнятим ще в 2010 році, основна проблема затримки впровадження полягає в тому, що більша частина машин в Україні є застарілими [3] ; впровадження еко-шин – в Європі активно впроваджуються еко-шини, особливо на електрокарах, в Україні розвиток надзвичайно повільний [4] ; впровадження «Зелених зон» - в Європі таких зон налічується близько 160 штук, в Україні немає жодної, це результат повільного впровадження екологістики керівниками держави; використання екологічних значків – країни, що мають екологічні зони, запровадили використання значків, які вказують на рівень забруднення, в Україні таких значків не використовують адже немає екологічних зон; використання електричних автомобілів – в Європі та в Україні доволі активно поширюються такі автомобілі [5]. Ключові слова: експедиція, еко-логістика, міжнародні перевезення, оптимізація маршруту, транспортна задача. Перелік використаних літературних джерел. 1. Офіційний сайт ПТЕП «Автотрансекспедиція» [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://avtotranz.com.ua/ru/o_nas/ 2. Мащак Н. М. Стаття на тему «Екологічні чинники в управлінні логістичними процесами підприємства». [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/pdf/ekon/2012_3_1/190-197.pdf; 3. Важкі вантажні та автобусні двигуни. [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://dieselnet.com/standards/eu/hd.php; 4. Зелені шини - менші витрати палива та менше забруднення [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://opony.rezulteo.pl/poradnik/rodzaje-opon/jakie-opony-wybrac/opony-ekologiczne-mniejsze-zuzycie-paliwa-i-mniej-zanieczyszczen 5. Стаття «Євросоюз хоче зелені вантажівки» [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://transporteuropejski.pl/16/unia-europejska-chce-ekologicznych-ciezarowek/ 6. Балик У.О., Мельник А.М. ВТІЛЕННЯ КОНЦЕПЦІЇ SMART-CITY НА ПРИКЛАДІ МІСТА САНТАДЕР // 77-ма Студентська науково-технічна конференція. Секція «Економіка і менеджмент» : збірник тез доповідей (Львів, жовтень – листопад 2019 р.). – 2019. – C. 318–319. 0,09 ум.д.ар. [н.к. - Балик У.О.]. 7. Балик У.О. Методологічні аспекти оцінювання фінансового стану малих підприємств / М.В. Колісник, У.О. Балик // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія Міжнародні економічні відносини та світове господарство", Випуск 24, частина 2. – Ужгород, 2019. – С. 64-69. Міжнародна наукометрична база: Copernicus