Удосконалення процесів транспортного обслуговування ПП "Кремавтотранс"
Автор: Черевань Володимир Олегович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Логістика
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Черевань В. О., Гринів Н.Т. (керівник) - Удосконалення процесів транспортного обслуговування ПП «Кремавтотранс». Магістерська кваліфікаційні робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація Сьогодні логістика інтегрувалася у всі бізнес процеси в ланцюгу поставок продукції. Логістичний підхід застосовується провідними світовими компаніями та вітчизняними підприємства для оптимізації логістичних процесів та мінімізації логістичних витрат. Головне завдання логістики в системі управління транспортними операціями на вітчизняних та міжнародних ринках, є підвищення ефективності функціонування транспортних бізнес-процесі за рахунок подальшої оптимізації її структури, широкого застосування сучасних організаційних форм та інноваційних технологій, удосконалення законодавчої бази та норм і підвищення ролі керівних органів системи, які повніше відповідатимуть вимогам ринку транспортних послуг, застосування екологічних новинок та методів ведення бізнесу. Ці зміни дозволять інтегрувати вітчизняний бізнес у глобальну транспортну мережу. Об’єктом дослідження є логістична діяльність в контексті обслуговування транспортних процесів ПП «Кремавтотранс». Предметом дослідження є теоретичні, науково-методичні, практичні аспекти обслуговування танспотрних процесів, оцінювання та удосконалення транспортних процесів та транспортної інфраструктури на основі логістичного підходу. Метою дослідження є теоретико-методологічних та практичних аспектів транспортної логістики, обґрунтування практичних рекомендацій на основі логістичного підходу щодо в оптимізації вантажних перевезень ПП «Кремавтотранс». Логістичну систему транспортного підприємства доцільно оцінювати з точки зору завантаженості транспортних засобів, кількості виконаних замовлень та нормування часу простою автомобілів ПП «Кремавтотранс». Зростання всього обсягу вантажообігу переважно припадає на автомобільний транспорт, оскільки обсяги перевезень іншими його видами практично не змінилися. Чинником ризику автомобільних вантажоперевезень є обмеження руху великогабаритного транспорту, які вводяться відповідно до погодних умов і можуть затримати доставку. Імплементація даних принципів учасниками логістичного ринку дасть змогу створити ефективний ланцюг постачання, забезпечити ефективне управління ланцюгом поставок шляхом упровадження сучасних інформаційних, енергоощадних, економічно ефективних технологій та необхідний рівень обслуговування [1]. Дослідивши проблеми транспортної системи країни та проаналізувавши міжнародний досвід використання інновацій у транспортування пасажирів та вантажів, встановлено, що в їх основі лежать нові методи, способи і алгоритми інтелектуального аналізу даних і прийняття рішень, необхідних і використовуваних в процесі експлуатації інноваційних рішень транспортної системи країни. Нині використання інновацій рішень та проектів у стратегії розвитку транспортної системи країни надасть економію споживання енергетичних ресурсів, підвищення якості та надійності електромереж, зниження викидів і забруднень в навколишнє середовище, а також зниження завантаженості та підвищення надійності транспортної інфраструктури, що в свою чергу дозволить покращити якість транспортних послуг для населення та бізнесу. Покращення транспортних послуг означатиме здешевлення транспортних витрат, видалення посередників, скорочення часу на подорож (ефект стиснення відстаней), зниження навантаження на екосистему та інше [2]. Для досягнення основної цілі транспортної логістики – зниження витрат на транспортування – необхідно орієнтуватися на ринок та конкурентів у цілому. Дана оптимізація є одним із прикладів конкурентної боротьби між перевізниками, адже якщо ми маємо однакову тарифну сітку, то наші витрати на перевезення будуть рівні, але якщо ми будемо максимально ефективно використовувати транспорт, а саме збільшувати обсяги перевезень, то доб’ємося стабільних показників утилізації транспорту, що є одним із ключових показників ефективності. І саме формування низки ключових показників ефективності як самостійної наукової сфери логістики може підтримувати логістичну діяльність підприємства на певному рівні. [3]. Процеси транспортування є необхідним елементом інтеграції матеріальних потоків, які вимагають координації та взаємного пристосування значної кількості параметрів по усій довжині логістичного ланцюга. Крім того, з технічними системами, які реалізують фізичні матеріальні переміщення в транспортній сфері транспорту, інтегрально пов’язаними є інформаційні потоки (разом зі сферою інтегрованих систем автоматичної ідентифікації вантажів) та потоки рішень (тобто уся сфера загального менеджменту та логістично-орієнтованого управління матеріальними потоками) [4]. Якість логістичних послуг залежить від фахових компетентностей у логістиці. Проте відсоток менеджерів, які мають спеціалізовану освіту чи пройшли тренінги, не надто великий. У результаті – необхідність у підвищенні та розвитку фахових компетентностей саме з логістики менеджерів різних рівнів управління. За результатами досліджень, логістичні оператори постійно моніторять якість своїх послуг. Найпопулярнішим методом, який використовується, є метод аналізу скарг та рекламацій [5]. 1. Наконечна Т. В., Гринів Н. Т., Данилович Т. Б. Особливості розвитку ринку логістичних послуг в Україні // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. – 2019. – Вип. 24, ч. 2. – С. 139–144. 2. Наконечна Т.В., Таранський І.П. Яричевська Я.І. Вплив інноваційних проектів на екологічний та соціально-економічний потенціал транспортної системи країни // Науково-виробничий журнал «Бізнес навігатор». 2019. Випуск 6.1 (56). – с. 25-31 3. Касьянова Н.В., Оптимізація транспортних потоків підприємства [Електронний ресурс] – Режим доступу: Cybernetihttps://chmnu.edu.ua/wp-content/uploads/2019/07/Tantsyura-YU.A.-Kasyanova-N.V..pdf 4. Гірна О. Б. Петецький І. Логістика виробництва і транспортні процеси: прикладні аспекти // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2011. – № 706 : Логістика. – С. 41–46. 5. Чорнописька Н.В., Болібрух Л.І. Якісні детермінанти вітчизняного ринку логістичних послуг / Проблеми системного підходу в економіці, 2019 [Електронний ресурс] – Режим доступу: - irbis-nbuv.gov.ua DOI: https://doi.org/10.32782/2520-2200/2019-5-48