Дослідження і покращення міжнародних економічних відносин між Україною і Білоруссю з урахуванням вибору цільових сегментів ринку

Автор: Дуплій Ростислав Віталійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Міжнародна економіка
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Дуплій Р.В., Босак А.О. (керівник) «Дослідження і покращення міжнародних економічних відносин між Україною і Білоруссю з урахуванням вибору цільових сегментів ринку». Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Анотація розширена. Роботу присвячено питанням вирішенню проблем вибору цільового ринку підприємства для покращення міжнародних економічних відносин між Україною і Білоруссю. Визначено етапи вибору цільового ринку. Охарактеризовано теоретичний аспект вибору цільового ринку та визначено його основні категорії, зміст і завдання. Запропоновано процес вибору цільового ринку, який описує характер сегментування, визначає типи споживачів, характеризує параметри продукції та аналізує конкурентне середовище підприємства на ринку. Процедура сегментування ринку охоплює визначення ознак сегментування, вибір методу та здійснення сегментування ринку, інтерпретацію отриманих сегментів (розроблення профілів груп споживачів), оцінювання сегментів та вибір цільового ринку, на основі якого здійснюється позиціювання товару на ринку [1]. Формування конкурентних переваг фірми, здійснене на основі споживчих переваг, основується на дизайнерських, конструкторських та технологічних складових процесу створення конкурентоспроможної продукції. Вивчення споживчих переваг дозволяє обґрунтувати вибір із загального переліку ознак, за якими може здійснюватися сегментування та пошук потенційних ринкових ніш на ринку [2]. Вибір ознак залежить від обраного предмету та відповідних завдань дослідження. Визначення цільових сегментів споживачів, згідно з традиційним підходом, базується на результатах маркетингових досліджень, в яких враховуються соціально-демографічні, психографічні, поведінкові та інші ознаки сегментування [3-6]. Метою роботи є дослідження і покращення міжнародних економічних відносин між Україною і Білоруссю з урахуванням вибору цільових сегментів ринку, на прикладі підприємства ТзОВ «Техніка для бізнесу». Для досягнення мети визначено такі завдання: дослідити теоретичний зміст економічного поняття «цільовий ринок підприємства» як об’єкта цільового маркетингового управління з метою покращення міжнародних економічних відносин між Україною і Білоруссю ; здійснити систематизацію основних методів оцінювання конкурентної позиції ТзОВ «Техніка для бізнесу» на цільовому ринку та аргументувати доцільність їх використання на цьому підприємстві; здійснити структурне аналізування ринку Іт-продукції і визначити перспективи подальшого розвитку ТзОВ «Техніка для бізнесу»; проаналізувати споживачів ТзОВ «Техніка для бізнесу» за особистими споживчими характеристиками, купівельною спроможністю та перевагами, що отримують споживачі, та на основі їх застосування встановити профілі цільового сегменту ринку; узагальнити особливості вибору цільового ринку для ТзОВ «Техніка для бізнесу» та на їх основі розробити пропозиції щодо позиціонування підприємства на цільовому ринку; сформувати комплекс рішень щодо впливу маркетингової діяльності ТзОВ «Техніка для бізнесу» на цільовий ринок, що створює ефективні передумови його позиціонування. Об’єктом дослідження є ТзОВ «Техніка для бізнесу». Предмет дослідження – проблеми покращення міжнародних економічних відносин з урахуванням вибору цільових сегментів ринку . Інформаційну базу дослідження склали: звітність ТзОВ «Техніка для бізнесу», правові і нормативні акти Верховної Ради і Кабінету Міністрів України щодо покращення міжнародних економічних відносин з урахуванням вибору цільових сегментів ринку, літературні джерела за обраною проблематикою. Методи дослідження. Теоретичні і методологічні аспекти здійснених у магістерській роботі досліджень є праці наукового характеру як вітчизняних так і зарубіжних вчених у сфері маркетингу. Правову основу дослідження визначили законодавчі та нормативні акти у сфері покращення міжнародних економічних відносин між Україною і Білоруссю з урахуванням вибору цільових сегментів ринку. У процесі дослідження, аналізування й консолідування одержаних результатів, застосовувались дані бухгалтерського обліку ТзОВ «Техніка для бізнесу» та документи статистичної звітності. Особливості формуванням цільового ринку, розглянуто із застосуванням методів логічного аналізування, опитування споживачів, економічного аналізу та економіко-математичного моделювання. Ключові слова: цільовий ринок, сегментування та вибір цільового ринку. Перелік використаних літературних джерел. 1. Єфімова, Г. В., Пащенко, О. В., 2020. Адаптація організаційно-управлінської системи підприємства до змін у ринковому середовищі. Бізнес інформ, №1, с. 403-409. 2. Зозульов, О., 2006. Стратегії ринкового позиціонування товару на споживчому ринку. Економіка України, № 10 (539), с. 43—48. 3. Карпенко, Н.В., 2009. Інноваційні підходи до вибору методів та послідовності процесу сегментації ринку. Маркетинг інновацій і інновації в маркетингу: матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції, 1-2 жовтня 2009 р. Суми, СумДУ: Видавничо-виробниче підприємство «Мрія-1»ТОВ, с. 92-93. 4. Карпенко, Н.В., 2010. Маркетингова діяльність підприємств споживчої кооперації: монографія. Полтава: РВВ ПУЕТ, 259 с. 5. Примак, Т.О., 2020. Стратегія позиціонування у теорії маркетингу. Маркетинг і менеджмент інновацій, №1, с. 13-20. 6. Савченко, О.П., 2001. Вибір цільового ринку підприємства: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.02. Східноукр. нац. ун-т. Луганськ, 24 с.