Планування підвищення прибутковості ПП “Лан-Оіл Трейд”

Автор: Коваленко Ольга Михайлівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Коваленко О.М., Сорочак О.З. (керівник). Планування підвищення прибутковості ПП «Лан-Оіл Трейд». Магістерська кваліфікаційна робота.-Національний університет «Львівська Політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація Основною метою створення та функціонування будь-якого підприємства незалежно від форми його власності та розміру є отримання справедливої нагороди за здійснену діяльність, тобто достатнього розміру доходу [1]. Прибуток є тією категорією, яка найповніше зображає фінансові можли¬вості підприємства та його здатність до розширення виробничої діяльності підприємства. Зрозуміло, що чим більший прибуток, тим більше можливостей з’явля-ється в підприємства для економічного розвитку та покращення й роз-ширення своєї діяльності. Прибуток є постійно відтворюваним джерелом формування фінансових ресурсів підприємства, і що вище рівень прибутку підприємства, то менш його потреба у залученні фінансових коштів із зовнішніх джерел і вище рівень самофінансування його розвитку. Фінансовим результатом господарської діяльності будь-якого підприємства є його прибутковість, яка характеризується абсолютними та відносними показниками. У сучасній економічній теорії існує безліч різнобічних думок щодо економічної сутності прибутку. Прибуток у класичному розумінні – різниця між виручкою від реалізації продукції (товарів, послуг, робіт) та витратами на її виробництво, тобто собівартістю. Прибуток є якісним показником, оскільки в його розмірі відображається зміна обсягу товарообороту, доходів підприємства, рівня використання ресурсів, величини витрат обертання, а також він подає сигнал про те, де будуть більш рентабельно вкладені кошти, щоб домогтися найбільшого приросту валової продукції[1]. Під час аналізу та оцінки прибутковості необхідно враховувати те, що на неї впливають різні чинники як зовнішні, так і внутрішні. До зовнішніх можна зарахувати систему оподаткування, державне регулювання цін, нормативні документи галузі. До внутрішніх належить цінова політика, обсяг діяльності, обсяг та характеристика витрат обігу, кількість працівників, фонд оплати праці, а також показники ефективності роботи обладнання та працівників та ін. Джерелами підвищення рентабельності виробництва є систематичне зростання продуктивності праці, економне та дбайливе використання всіх видів ресурсів, збільшення обсягів виробництва та підвищення якості продукції. На кожному підприємстві повинні передбачатися планові заходи щодо збільшення прибутку. В умовах прискореного науково-технічного прогресу одним із важливих напрямів розвитку промислових підприємств є їхня модернізація, основне завдання якої полягає в нарощування їх конкурентоспроможного потенціалу, використання яког дасть змогу виготовляти продукцію високої якості, яка відповідає міжнародним стандартам[2]. Характерною особливістю виробничого потенціалу промислових підприємств є те, що він має динамічний характер, і величина його змінюється під впливом сукупності зовнішніх і внутрішніх чинників, які безпосередньо чи опосередковано впливають на діяльність промислових підприємств, які в сучасних умовах прискореного науково-технічного прогресу повинні підвищувати свою інноваційну активність, шляхом запровадження модернізації своєї матеріально-технічної бази, систематично дбати про підвищення фахового рівня свого персоналу і в такий спосіб здійснювати підготовку для організування випуску продукції і з інноваційним наповненням[3]. Це надзвичайно важливе завдання для менеджменту промислових підприємств, але не завжди достатнє і остаточне. На особливу увагу заслуговує діяльність менеджменту промислових підприємств, яка пов’язана і з вивченням і аналізом факторів, що впливають на зміну кон’юнктури ринку продукції і послуг. У зв’язку і з тим перед менеджментом промислових підприємств виникає низка проблемних завдань, які зумовлюють розроблення і запровадження комплексу організаційно-технічних заходів, спрямованих на адаптацію і підприємств та їх виробничому потенціалу, тобто здатних переорієнтовуватись на організування виробництва виробів і послуг, які користуються попитом у споживачів і можуть заміщувати імпортні аналоги, що не поступаються їм своїми якісними характеристиками[4]. В багатьох випадках вирішення таких завдань обумовлює необхідність проведення комплексної або часткової реконструкції підприємств на засадах застосування інноваційних технологій і заходів, пов’язаних із реінжинірингом і перепрофілювання діяльності промислових підприємств та інших. Розвиток якісно нових виробничих потужностей промислових підприємств у результаті їхньої модернізації зумовлює необхідність організування ефективного їхнього використання, якого можна домогтися в результаті належного забезпечення таких підприємств працівниками високого рівня кваліфікації, підготовку яких здійснюють спеціальні заклади професійної освіти, що орієнтовані на забезпечення галузевих і регіональних потреб бізнесу у вирішенні цього завдання[5]. Одним із важливих моментів у роботі виявлення і оцінювання факторів впливу на показник прибутковості, пошук резервів та ресурсів для зростання пока¬зника рентабельності роботи підприємства і обґрунтування та розробки проєктів щодо використання наявних ресурсів. Оцінивши всі фактори впливу ми виявили проблеми які присутні на підприємстві та запропонували вирішення. Об’єктом дослідження є процес покращення прибутковості ПП «Лан-Оіл Трейд». Предметом дослідження є розробка проєктних заходів, щодо підвищення прибутковості на основі аналізу фінансових показників. Метою роботи є обґрунтування теоретичних та практичних аспектів підвищення прибутковості підприємства ПП «Лан-Оіл Трейд» у сучасній ринковій економіці. Здійснивши всі дослідження та розрахунки ми прийшли до висновку, що раціонально реалізувати на підприємстві два проєкти, які б зменшили собівартість продукції та збільшили показник чистого прибутку. Суть першого проєкту полягає в тому, що ми замінюємо оснащення, тобто відбувається модернізація підприємства. Суть другого проекту в тому, що ми переобладнуємо не рентабельне приміщення під склад, що дає нам змого зберігати сировину на території підприємства та закуповувати сировину за мінімальною ціною в сезон. Ключові слова: прибуток, собівартість, модернізація, рентабельність, фінансовий результат. Перелік використаних літературних джерел. 1. Гавран В.Я., Середницька Х.(2016) Дослідження особливостей формування прибутку організації в сучасних умовах господарювання. Проблеми економіки та управління: Вісник НУ «Львівська Політехніка», м. Львів, Випуск 3, Номер 847(4), С 55-60. 2. Петрович Й.М.(2016) Розвиток промислових підприємств шляхом модернізації та їх кадрове забезпечення. Проблеми економіки та управління: Вісник НУ «Львівська Політехніка», м. Львів, Випуск 3, Номер 847(4), С.3-9. 3. Петрович Й.М. Прокопишин-Рашкевич Л.(2020) Сучасні аспекти управління виробничим потенціалом промислових підприємств. Проблеми економіки та управління: Вісник НУ «Львівська Політехніка», м. Львів, Випуск 4, Номер 1, С.188-194. 4. Кузьмін О.Є., Мельник О.Г., Романко О.П.(2011) Конкурентоспроможність підприємства: планування та діагностика: монографія. Івано-Франківськ. С. 75. 5. Гавран В.Я., Гавран М.І., Данилків Х.П.(2019) Управління фінансами підприємств оптової та роздрібної торгівлі. Проблеми економіки та управління: Вісник НУ «Львівська Політехніка», м. Львів, Випуск 6, Номер 3, С.81-89.