Дослідження та удосконалення системи управління електронною комерцією ТзОВ «СІС Груп» в умовах розвитку зовнішньоекономічної співпраці

Автор: Литвин Андріана Андріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Литвин А.А., Бортнікова М.Г. (керівник). Дослідження та удосконалення системи управління електронною комерцією ТзОВ «СІС Груп» в умовах розвитку зовнішньоекономічної співпраці. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. В умовах глобалізаційних перетворень електронна комерція в Україні перебуває на етапі формування. Стрімкий розвиток новітніх інформаційних технологій забезпечує зростання обсягів електронної комерції. Електронний бізнес займає вагомий сектор в економіках розвинутих країн. Мета магістерської кваліфікаційної роботи полягає у дослідженні та аналізуванні теоретичних та прикладних аспектів управління електронною комерцією ТзОВ «СІС Груп» в умовах розвитку зовнішньоекономічної співпраці. Згідно мети роботи були поставлені такі завдання: - аналізування наукової літератури та законодавчих актів щодо управління електронною комерцією в умовах розвитку зовнішньоекономічної співпраці. - здійснити діагностування виробничо-господарської та зовнішньоекономічної діяльності ТзОВ «СІС Груп». - дослідити тенденції управління електронною комерцією ТзОВ «СІС Груп» в умовах розвитку зовнішньоекономічної співпраці. - обґрунтувати пропозиції стосовно формування комплексного заходу щодо удосконалення системи управління електронною комерцією ТзОВ «СІС Груп» в умовах розвитку зовнішньоекономічної співпраці. Об’єктом магістерської кваліфікаційної роботи виступає ТзОВ «СІС Груп». Предметом дослідження є процедура управління електронною комерцією в умовах розвитку зовнішньоекономічної співпраці У роботі використано такі методи дослідження як: економіко-статистичні аналітичні, графічні, порівняльний та системний аналізи, розрахунок абсолютних та відносних показників. Аналізуючи погляди вітчизняних і зарубіжних вчених щодо функціональності електронної комерції, можна чітко виділити такі три основні рівні електронної комерції [1, с. 15]: Перший рівень – інтернет-комерція, яка передбачає найпростіші форми взаємодії між учасниками ринку, засобами якої є традиційні та загальнодоступні інформаційні бази. В Україні найбільш розвинений саме цей рівень електронної комерції. Другий рівень – електронна комерція, яка полягає у переході від звичайних традиційних методів торгівлі до електронної торгівлі, яка передбачає ліквідацію торговельних посередників, які перекваліфіковуються на менеджерів, які забезпечують організацію процесів електронної комерції. Третій рівень – електронний бізнес, основою якого є розроблення та впровадження новітніх форм взаємодії між учасниками ринку та формування нових механізмів обміну, обробки та інтерпретації інформації. Узагальнюючи існуючі підходи [2 – 7], під електронною комерцією на підприємствах слід розуміти форму співпраці, в межах якої взаємодія між суб’єктами господарювання здійснюється в електронний спосіб із використанням інформаційно-телекомунікаційних технологій. Положення Закону України «Про електронну комерцію» визначають організаційно-правові засади діяльності у сфері електронної комерції в Україні [8]. У процесі дослідження системи управління електронною комерцією здійснено діагностування фінансових результатів діяльності ТзОВ «СІС Груп» та результатів його зовнішньоекономічної діяльності. Для дослідження проблеми удосконалення системи управління електронною комерцією проведено аналіз факторі середовища (внутрішнього та зовнішнього), які впливають на діяльність ТзОВ «СІС Груп». У магістерській кваліфікаційній роботі запропоновано механізми удосконалення системи управління електронною комерцією ТзОВ «СІС Груп» в умовах розвитку зовнішньоекономічної співпраці на основі реалізації наступних чітких рекомендацій: впровадження технології Data Mining з метою удосконалення системи управління електронною комерцією ТзОВ «СІС Груп» в умовах розвитку зовнішньоекономічної співпраці та побудова концептуальної моделі управління електронною торгівлею ТзОВ «СІС Груп» в умовах розвитку зовнішньоекономічної співпраці. В сфері електронної комерції застосування у ТзОВ «СІС Груп» технології Data Mining допомагає вирішити завдання, які передбачають систематизацію відвідувачів сайту, сегментацію покупців, визначення необхідних запасів продукції на складі та наборів товарів, які покупці купують одночасно. Застосовування ефективних механізмів електронної торгівлі забезпечує отримання максимального синергетичного ефекту від господарської діяльності в сфері торгівлі. Управління цим процесом доцільно здійснювати на основі рекомендованої концепції управління електронною торгівлею ТзОВ «СІС Груп», активно впроваджуючи в практику управління когерентну систему управління електронною торгівлею. Практична значущість роботи полягає у впровадженні проектного заходу щодо удосконалення системи управління електронною комерцією у ТзОВ «СІС Груп». Ключові слова – електронна комерція, електронний бізнес, електронна торгівля, інформатизація, зовнішньоекономічна співпраця. Перелік використаних літературних джерел. 1. Балик, У.О. та Колісник, М.В. (2014). Електронна комерція як елемент системи світового господарства. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Логістика. – №811. – С. 11– 19. 2. Маєвська, А. А. (2010). Електронна комерція і право. – Харків. – 256 с. 3. Максимова, Т.С. та Сорочан, Д.В. (2010). Використання електронної комерції роздрібними торговельними підприємствами. Торгівля і ринок України. – № 29. С. 273–279. 4. Полях, В. М., Кривошеєва, Н. М., Клочко, В. М. та ін. (2017). Електронна комерція: теоретико-правові засади та сучасний стан в Україні. Scientific Journal "ScienceRise". – №5. – С. 11–17. 5. Тардаскіна, Т. М., Стрельчук, Є. М. та Терешко, Ю. В. (2011). Електронна комерція. – Одеса: ОНАЗ ім. О. С. Попова. – 244 с. 6. Царьов, Р. Ю. (2010). Електронна комерція: навчальний посібник з підготовки бакалаврів. – Одеса: ОНАЗ ім. О. С. Попова. – 112 с. 7. Юдін, О. М., Макарова, М. В. та Лавренюк, Р. М. (2011). Системи електронної комерції: створення, просунення і розвиток. – Полтава: РВВ ПУЕТ. – 201 с. 8. Закон України «Про електронну комерцію» N 675-VIII, від 03.09.2015 р. зі змінами і доповненнями № 440-IX від 14.01.2020 р. [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/675-19#Text