Дослідження і прогнозування збутової діяльності в умовах розвитку зовнішньоекономічних зв’язків українських та польських підприємств

Автор: Козловська Яна Сергіївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Міжнародна економіка
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Козловська Я.С., Адамик В. В. (керівник). Дослідження і прогнозування збутової діяльності в умовах зовнішньоекономічних зв’язків українських та польських підприємств. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Питання прогнозування збуту продукції підприємства набувають особливої гостроти в умовах нестабільного ринку через необхідність оцінки та врахування впливу на збут усього комплексу факторів, що його визначають. Для підвищення якості й своєчасності прийняття рішень щодо управління збутом продукції підприємства необхідним є застосування економіко-математичних методів і моделей [1]. Якщо прогнозування виконано на якісному рівні, то його підсумки можна використовувати як основу для планування, обґрунтування залучення інвестицій, а також складання виробничих планів у цілому, що надає перевагу в конкретному середовищі [2]. Актуальність проблеми підвищення ефективності функціонування підприємства в умовах ринкової економіки шляхом застосування економіко-математичних методів прогнозування збуту продукції є безсумнівною. Актуальність дослідження прогнозування збуту логістичних послуг і вагома кількість проблем практичного та теоретичного характеру під час активізації розвитку вітчизняної економіки на засадах удосконалення збутової діяльності зумовили мету, завдання, предмет дослідження та визначили структурні елементи роботи. Метою роботи є дослідження та прогнозування збутової діяльності в умовах розвитку зовнішньоекономічних зв’язків українських та польських підприємств. На сьогоднішній день важко прогнозувати збутову діяльність експедиторських та транспортно-логістичних послуг без використання сучасних технологій обчислення, аналізування та зберігання даних. Forecast Pro - це готовий пакет прогнозування, призначений для фінансових аналітиків. Це програмне забезпечення використовується практично у всіх галузях промисловості та оброблює складні методи прогнозування. Forecast Pro потужний і точний, але простий у використанні та швидкий у впровадженні. Forecast Pro надає можливість команді організації комплексні функції для побудови успішного процесу прогнозування, зокрема: інструменти для ефективного управління, моніторингу та вдосконалення процесів прогнозування; проста інтеграція у великі системи планування; низькі накладні витрати на ІТ [4]. За допомогою програмного забезпечення ТзОВ «Єврологістика Тревел Плюс» зможе краще прогнозувати збут експедиторських та транспортно-логістичних послуг, отже, зможе удосконалити збутову діяльність своїх послуг. Окрім, запровадження програмного забезпечення, для удосконалення збутової діяльності ТзОВ «Єврологістика Тревел Плюс» необхідно впровадити активну маркетингову діяльність. Для логістичних компаній, які відповідають за перевезення вантажів з пункту А в пункт Б, розробка маркетингового плану - це послідовний та детальний процес. Потужний маркетинговий план поєднує в собі всі зв’язки маркетингових зусиль компанії, щоб допомогти компанії працювати безперебійно та гарантувати успіх у формі потенційних клієнтів, вищої рентабельності інвестицій та збільшення продажів [3]. Для вдосконалення маркетингової стратегії ТзОВ «Єврологістика Тревел Плюс» необхідно: Вдосконалення офіційного корпоративного сайту, а саме переклад сайту на польську мову. Веб-сайт використовується для офіційного представлення бренду в інтернеті та часто використовується як цільова сторінка рекламного контенту. Окрім простої присутності, корпоративний веб-сайт представляє ділову можливість, наприклад, якщо передбачена можливість здійснення покупок (замовлення послуг), а в ідеалі також його також використовують для контакту з клієнтами (замовниками) або будь-якими іншими відвідувачами, завдяки якому користувачі отримують інформацію про послуги, і можуть знайти цінну інформацію про новинки або спеціальні пропозиції, що сприяють лояльності. Цей тип інструментів вимагає особливої обережності: важливо, щоб увесь вміст відповідав принципам компанії та полегшував її глобальну спрямованість. Просування SEO (оптимізація пошукових систем) - техніка оптимізації веб-сторінки, яка допоможе відображати офіційний сайт ближче до вершини результатів у пошуковій системі Google. Міжнародні економічні відносини з Польщею завжди були і є важливим напрямком для розвитку зовнішньої політики України. Це спричинено багатьма факторами, такими як: давніми культурними, історичними, економічними зв’язками, геополітичним становищем та насамперед географічним розташуванням. Українсько-польські економічні відносини розвиваються в таких сферах як: торгівлі, інвестиціях, трудовій міграції та газовій сфері. У векторі економічної співпраці українсько-польські відносини мають позитивну динаміку протягом 2016-2019рр. Відсутність сукупного та повноцінного інформаційного забезпечення експедиторської та транспорно-логістичної діяльності між Україною та Польщею не дозволяє здійснити грунтовний аналіз та прогнозування показників активності. До інформаційних джерел, на основі яких здійснювався аналіз та оцінка теми даної магістерської кваліфікаційної роботи є навчальні посібники, наукові видання, нормативно-правова база, а також статті та матеріали вітчизняних та міжнародних конференцій. Таким чином, науковою базою дипломної роботи є основні положення економічної теорії, мікроекономіки, менеджменту організації, наукові праці вітчизняних та зарубіжних вчених з проблем інформаційного забезпечення логістики та самого поняття загалом. В процесі дослідження джерелами інформації були також Закони України та нормативні акти Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, які стосуються соціально-економічної політики, діяльності підприємств, дані Державного комітету статистики України. Ключові слова: збутова діяльність, прогнозування збутової діяльності, експедиторські послуги, траспортно-логістичні послуги, зовнішньоекономічні зв’язки, програмне забезпечення Forecast Pro. Перелік використаних літературних джерел: Балабанова Л.В., 2004. Маркетинговий аудит системи збуту: [навч. посіб.] / Л.В. Балабанові, А.В. Балабаниць. – К.: ВД «Професіонал» Башук, Т.О., 2008.Аналіз ринкових можливостей компанії на основі прогнозування збутового потенціалу Механізм регулювання економіки, № 4, Том 1. Шпилик, С., 2020. Управління збутовою діяльністю підприємства. Галицький економічний вісник, № 4. Forecast Pro. Офіційний корпоративний сайт [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.forecastpro.com/