Підвищення ефективності та зміцнення ринкової позиції ТзОВ «ПМК-2017»
Автор: Пшибила Роман Романович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Пшибила Р.Р., Копець Г.Р. (керівник). Підвищення ефективності та зміцнення ринкової позиції ТзОВ “ПМК-2017” . Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація Послуги стають головним об’єктом товарно-грошових відносин в результаті четвертого великого суспільного поділу праці ? відокремлення послуг від матеріального виробництва, внаслідок чого сфера послуг найбільш динамічно розвивається [1]. Виробничо¬-господарська діяльність підприємства — це економічно обґрунтований та такий, що не суперечить зако¬нодавству, процес планування, виробництва, вдосконалення продукту з ціллю його подаль-шого збуту та отримання прибутку у відповід¬ності до потреб споживачів та ринкової кон’юнктури [2]. Управління ефективністю виробничо-господарською діяльністю є складовою процесу управління підприємства в цілому і спирається на загальні управлінські функції [2]. Виробничо-господарська діяльність супроводжується процесом використання всієї сукупності необхідних ресурсів і від того, наскільки добре використовуються ресурси, залежить ефективність даної діяльності. Підвищення ефективності виробничо-господарської діяльності є комплексом заходів щодо планування, організації, мотивації, контролю такої діяльності з метою її збільшення в довгостроковій перспективі, і також це цілеспрямована дія працівників з метою досягнення цілей підприємства. Постійне підвищення ефективності виробничо-господарської діяльності є складовою процесу управління підприємства в цілому, що базується на загальних управлінських функціях [3]. Ефективність діяльності підприємства також описується його конкурентним потенціалом. Науковці Й.М. Петрович та Н.С. Лущак, зазначають: «конкурентний потенціал підприємства, як економічна категорія, надає порівняльну характеристику та відображає рівень переваги результативних показників оцінки стану системи його ресурсів і можливостей відносно аналогічних показників конкурентних підприємств на ринку за певний проміжок часу» [4]. В умовах ринкової системи господарювання велике найбільше значення надається підвищенню ефективності виробничо-господарської діяльності, адже діапазон використання основних виробничих фондів надзвичайно великий. Тому, кожне підприємство повинно прагнути до їх оптимального використання. Це в свою чергу, передбачає необхідність застосування певних форм i методів в організації їх внутрішніх взаємозв’язків i використання. Такою формою є вдосконалення виробничої i господарської діяльності підприємства. Досвід багатьох успішних компаній промислово розвинутих країн показує, що в умовах ринку з його жорсткою конкуренцією вдосконалення виробничо-господарської діяльності є найважливішою, якщо не головною умовою виживання, економічного росту i успішності підприємства. Підвищення економічної ефективності виробничо-господарської діяльності підприємства вважається однією з найбільш важливих категорій економічної науки та ключовим елементом господарської практики. Вона розглядає сукупність загальних, стійких і суттєвих зв’язків та взаємовідносин щодо результатів діяльності підприємства на ринку та відповідно витрат, які підприємство понесло під час виробництва [5]. У першому розділі розкрито сутність та специфічні ознаки послуги, досліджено чинники забезпечення ефективності та конкурентоспроможності послуг на ринку, розглянуто методичні засади оцінювання ефективності послуг. У другому розділі охарактеризовано кон’юнктуру ринку послуг з оренди будівельних машин та устаткування, наведено організаційно-економічну характеристика підприємництва у сфері послуг, проаналізовано стан та ефективності діяльності з надання та просування послуг ТзОВ «ПМК-2017». У третьому розділі розкрито шляхи підвищення ефективності організації підприємницької діяльності ТзОВ «ПМК-2017» при впровадженні принципів менеджменту якості, обґрунтовано рекомендації щодо удосконалення системи управління якістю послуг підприємства, розкрито шляхи удосконалення маркетингових інструментів продажу послуг ТзОВ «ПМК-2017» для зміцнення ринкових позицій підприємства. Об’єктом дослідження є процес управління ефективністю та конкурентоспроможністю підприємства сфери послуг. Предметом дослідження є сукупність теоретичних, методологічних та науково-прикладних аспектів управління ефективністю та конкурентоспроможністю підприємства сфери послуг. Метою роботи є обґрунтування теоретико-методологічних положень і практичних рекомендацій щодо посилення ефективності та утримання конкурентоспроможності підприємств сфери послуг на ринку в сучасних умовах. Ключові слова: послуги, ефективність послуг, якість послуг, сфера послуг, послуги з оренди будівельної техніки, управління послугами. Перелік використаних літературних джерел. 1. Громова Т. М. (2016). Ринок сфери послуг: сутність, види та перспективи розвитку. Збірник наукових праць Буковинського університету. Економічні науки. Вип. 12. С. 90-97. 2. Петрович Й. М. (2013). Управління діяльністю організаційно-виробничих систем : навч. посіб. К. : Знання. 510 с. 3. Кулаков В. І. (2015). Еволюція поглядів на управління виробничо-господарською діяльністю підприємств URL: http://mevhnu.at.ua/load/mizhnarodna_naukovo_praktichna_interne 4. Петрович Й. М., Лущак Н.С. (2018). Формування конкурентного потенціалу організації на інноваційних засадах/ URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/natural /Vnulp/ Ekonomika/2011_698/01.pdf 267 5. Ярославський А. О. (2018). Економічна ефективність діяльності підприємства: теоретичний аспект. Науковий вісник Ужгородського національного університету. №12. С. 174–177.