Дослідження і удосконалення інструментарію рекламної діяльності підприємств в умовах розвитку міжнародних економічних відносин між Україною і Чехією
Автор: Лега Тарас Омелянович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Міжнародна економіка
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Лега Т. О., Далик В. П. (керівник) Дослідження і удосконалення інструментарію рекламної діяльності підприємств в умовах розвитку міжнародних економічних відносин між Україною і Чехією. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація У сучасних умовах ринкової економіки, змін кон’юнктури ринку вагоме місце займають маркетингові комунікації, які надають обґрунтовану інформацію споживачу про продукти та приносять прибутки виробникам. Сучасна реклама товарів і послуг являє собою велику сферу діяльності, яка активно використовує науково-практичні розробки. Її основними завданнями є ознайомлення споживача з новим продуктом чи послугою і новою маркою, чітке виділення їх серед конкурентів, залучення уваги покупців і завоювання їх лояльності, формування вартості нематеріальних активів підприємства. В цих умовах важливого значення набуває підвищення якості реклами з метою подолання імунітету, що виник у споживачів до комерційних комунікацій. Необхідні неординарні рішення щодо генерації творчої основи рекламної кампанії, нові підходи до традиційних схем її обґрунтування шляхом вдосконалення концептуальних засад, перегляду методик інформаційного забезпечення, стратегічного обґрунтування інтенсивності і тональності рекламного потоку з урахуванням правових і етичних норм, маркетингової діяльності підприємств. На момент сьогодення реклама є однією з провідних галузей світової економіки, яка динамічно зростає. Необхідність докладного вивчення рекламної діяльності в сучасних умовах реформування економіки України обумовлена нагальною потребою в інтенсифікації рекламної діяльності на вітчизняних підприємствах при посиленні конкурентної боротьби, насамперед з іноземними товаровиробниками. В сучасних умовах реклама є формою активного впливу на ринок. ЇЇ використання вимагає науково обґрунтованого планування реклами, постійного вдосконалювання механізму розробки і реалізації планів рекламної діяльності підприємства. Головною економічною проблемою розвитку реклами є відсутність системного підходу до управління рекламною діяльністю на рівні підприємств зацікавлених у підвищенні її ефективності. Процес управління рекламою в Україні не має чіткої науково-методичної основи. Водночас, підприємствам і суспільству важливо щоб кошти, що витрачаються на рекламу, приносили максимальний соціально-економічний ефект всім зацікавленим суб’єктам ринку. Викладене вище дозволяє стверджувати, що рекламний бізнес, як сектор економіки держави, набуває неабиякого значення з огляду на те, що є важливим джерелом податкових надходжень у державі, виступає чинником підвищення зайнятості, виконує функцію стимулювати споживання з метою підтримки рівня економічної активності, забезпечує стратегічні переваги й перспективи як для окремих підприємств, так і для цілих галузей чи регіонів. Об’єктом нашого дослідження виступає ПП «Віста 1», основним профілем діяльності кого є надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна. Предметом дослідження являється інструментарій рекламної діяльності підприємства в умовах розвитку міжнародних економічних відносин. Метою нашої роботи є дослідити та удосконалити інструментарій рекламної діяльності підприємств в умовах розвитку міжнародних економічних відносин між Україною і Чехією, завданням - розробити дієві рекомендації удосконалення інструментарію рекламної діяльності ПП «Віста 1» в умовах розвитку міжнародних економічних відносин. Структура магістерської кваліфікаційної роботи формується за допомогою чотирьох розділів. В першому розділі розглянуто зміст понять «реклама» та «рекламна діяльність»; специфіку удосконалення інструментарію рекламної діяльності підприємства в умовах розвитку міжнародних економічних відносин. Зокрема авторами Мироновим та Крамаром (2007) стверджується, що реклама – це будь-яка платна форма неособистої пропозиції товарів і послуг від імені визначеного спонсора, з метою вплинути певним чином на аудиторію. За допомогою реклами формується визначене уявлення покупця про особливості товару чи послуги. Закон України «Про рекламу» (1996) визначає, що реклама – це спеціальна інформація про осіб чи продукцію, яка розповсюджується у будь-якій формі та в будь-який спосіб з метою прямого або опосередкованого одержання прибутк. В другому розділі здійснено аналізування стану міжнародних економічних відносин між Україною й Чехією; подано характеристику та здійснено аналізування стану і динаміки міжнародних економічних відносин між Україною й Чехією; здійснено оцінювання динаміки та узагальнення результатів міжнародних економічних відносин між Україною та Чехією в межах сфери послуг. Третій розділ роботи розкриває характеристику ПП «Віста 1» і його виробничо-господарської діяльності; ПП «Віста 1» і його виробничо-господарської діяльності; характеристику та дослідження тенденцій розвитку виробничо-господарської діяльності ПП «Віста 1»; характеристику й дослідження тенденцій здійснення та розвитку міжнародних економічних відносин ПП «Віста 1». В четвертому розділі запропоновано альтернативи удосконалення інструментарію рекламної діяльності ПП «Віста 1» в умовах розвитку міжнародних економічних відносин, зокрема пропонується та економічно обґрунтовується застосування сучасних Інтернет-технологій та мережевих інновацій з метою удосконалення інструментарію рекламної діяльності ПП «Віста 1» в умовах розвитку міжнародних економічних відносин. Застосування сучасних Інтернет-технологій та мережевих інновацій з метою удосконалення інструментарію рекламної діяльності ПП «Віста 1» в умовах розвитку міжнародних економічних відносин дозволить збільшити чистий дохід ПП «Віста 1» на 81,84 % (до 9055,40 тис. грн.), сукупний прибуток ПП «Віста 1» збільшиться на 234,95 % (до 999,17 тис. грн.), його чистий прибуток - на 234,95 % (до 819,32 тис. грн.), повна собівартість наданих послуг зменшиться на 14,97 % (до 3980,73 тис. грн.), активи ПП «Віста 1» зростуть на 3,59 % (до 20211,77 тис. грн.), власний капітал - на 5,4 % (до 14596,77 тис. грн.), кредиторська заборгованість не зміниться. Також зрзбільшитьсяосте капіталовіддача наданих послуг - зросте на 19,28 % (до 44,8% ) і показники рентабельності ПП «Віста 1»: активів - на 2,8 % (до 4,05% ), власного капіталу – на 3,85 % (до 5,61% ), наданих послуг– на 15,36 % (до 20,58 % ). По підсумку можна зазначити, що основні тенденції функціонування рекламного ринку в Україні визначаються впливом як глобалізаційних процесів, так і особливостями національного економічного та соціокультурного розвитку. Значну увагу слід приділяти питанням адаптації рекламної сфери до умов глобалізації, зокрема отримання конкурентних переваг, пов’язаних з інноваціями та людським капіталом. У процесі розбудови українського рекламного сектора доцільно розробляти такі стратегічні вектори, як підвищення ролі соціальної складової в рекламних проектах, враховувати зміни, що відбуваються в мінливому інформаційному середовищі, зокрема стрімке накопичення величезних масивів даних та інформаційних потоків, що становлять потенціал для ефективної роботи рекламіста та цільової аудиторії. Ключові слова: реклама, рекламна діяльність, інструментарій рекламної діяльності. Перелік посилань: 1. Миронов, Ю.Б., Крамар, Р.М. (2007). Основи рекламної діяльності. Дрогобич: Посвіт. Відновлено з https://kerivnyk.info/osnovy-reklamnoi-diyalnosti1-1 2. Про рекламу N 271/96-ВР (1996) 3. Юдін А. (2016).10 найбільш популярних інструментів інтернет-маркетингу Відновлено з https://marketer.ua/ua/10-naibolee-populyarnyh-instrumentov-internet-marketinga/ 4. Ніколаєвська, В. В. (2018). Підвищення ефективності реклами як інструменту просування продукції. Ефективна економіка, 3 Відновлено з http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6180