Дослідження і прогнозування постачальної діяльності в умовах розвитку зовнішньоекономічних зв’язків українських і польських підприємств

Автор: Кузів Андрій Петрович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Міжнародна економіка
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Кузів А.П., Сай Л.П.(керівник) «Дослідження і прогнозування постачальної діяльності в умовах розвитку зовнішньоекономічних зв’язків українських і польських підприємств». Магістерська кваліфікаційна робота - Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020 Розширена анотація Сучасні економічні умови вимагають максимального використання різних видів прогнозів, вдосконалення методології та принципів прогнозування. Прогнозування сприяє мінімізації невизначеності середовища, дозволяє обрати варіанти дій у певній стратегічній перспективі. Від точності прогнозування різних процесів залежить ефективність управління підприємством. На думку Матвієнко В.Я., в основі прогнозу лежить наукове передбачення, яке спирається на фундамент систематичного науково-теоретичного аналізу закономірностей та умов його реалізації. Прогнозування означає соціально- наукове дослідження предметом якого є перспективи розвитку явища [4]. Існує три взаємодоповнюючі методи прогнозування використання яких забезпечить точність прогнозів постачальної діяльності [1; 3]: експертний метод, екстраполяція та інтерполяція, моделювання. В процесі прогнозування важливо проводити верифікацію варіантів прогнозів для того, щоб забезпечити вибір обґрунтованого, точного, достовірного прогнозу [2; 5]. Об’єкт дослідження: СТ «Міські інформаційні системи» Предмет дocлiдження: прогнозування постачальної діяльності в умовах розвитку зовнішньоекономічних зв’язків. Мета дослідження: розроблення рекомендацій щодо удосконалення методів дослідження і прогнозування постачальної діяльності в умовах розвитку зовнішньоекономічних зв’язків українських і польських підприємств. У роботі проведено детальний аналіз та досліджено тенденції розвитку виробничо-господарської діяльності та зовнішньоекономічних зв’язків СТ «Міські інформаційні системи» за період з 2016 -2019рр. Досліджено показники фінансового стану СТ «Міські інформаційні системи». Проведено дослідження можливих напрямків розвитку зовнішньоекономічних зв’язків з польськими постачальниками ресурсів. Проведені дослідження показали, що протягом 2016-2019рр. фінансові результати діяльності СТ «Міські інформаційні системи» зберігали позитивну тенденцію. Аналізування показників фінансового стану показало, що з 2017- 2019р. по них спостерігалась негативна тенденція. Щодо досліджень польського ринку, то вони дали можливість визначили вектор розвитку зовнішньоекономічних зв’язків СТ «Міські інформаційні системи», який має бути спрямований у напрямку постачання матеріальних ресурсів. На основі дослідження особливостей прогнозування постачальної діяльності СТ «Міські інформаційні системи» в умовах розвитку зовнішньоекономічних зв’язків було запропоновано заходи, щодо його покращення, а саме: удосконалено процес прогнозування постачальної діяльності в умовах зовнішньоекономічних зв’язків шляхом визначення послідовності реалізації і змісту етапів; запропоновано критерії оцінювання постачальників з метою побудови точних прогнозів постачальної діяльності; запропоновано принципи перевірки прогнозів на їх точність і обґрунтованість; обґрунтовано використання автоматизованих інформаційних систем в процесі прогнозування постачальної діяльності. Крім того, обгрунтовано впровадження на підприємстві концепції Supplier relationship management , яка полягає у використанні програм, які збирають інформацію про контрагентів, в тому числі про постачальників, здійснюють управління контрактами, контроль за системою постачання, аналізування і систематизацію даних, які будуть використані при прогнозуванні. Запропоновані рекомендації мають практичне значення для прогнозування постачальною діяльністю підприємств в умовах розвитку зовнішньоекономічних зв’язків, оскільки забезпечують своєчасність постачання ресурсів і виконання замовлень клієнтів, а отже, матимуть позитивний вплив на економічні показники діяльності підприємств. Ключові слова: прогнозування, постачальна діяльність, методи прогнозування, оптимізація прогнозів, верифікація прогнозів. Перелік використаних джерел Біловодська, O. A. (2018). Оцінювання постачальників у логістичних (дистрибуційних) каналах комерціалізації інноваційної продукції Маркетинг і менеджмент інновацій 1, 45-61.http://doi.org/10.21272/mmi.2018.1-03 DOI: 10.21272/mmi.2018.1-03 Жилінська, Л. О. (2009). Характеристика методів прогнозування показників діяльності підприємства. Інвестиції: практика та досвід, 1, с. 42-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ipd_2009_1_11. Євмєшкіна, О. Л. (2016). Поняття прогнозування та взаємозв’язок прогнозування і державного стратегічного планування . Держава та регіони : наук.-вироб. журнал. Серія : Державне управління, 3, с. 28-32. Матвієнко, В.Я. (2000). Прогностика: К. Українські пропілеї Філіпова, К. В. (2007). Методи прогнозування інноваційного розвитку підприємства. Вісник Національного університету "Львівська політехніка" Проблеми економіки та управління, 579, с. 609–613