Планування підвищення прибутковості діяльності АТ "Гідросила"

Автор: Здоровець Аліна Олександрівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Здоровець А.О., Карий О.І. (керівник). Планування підвищення прибутковості діяльності АТ "Гідросила". Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет "Львівська політехніка", Львів, 2020. Розширена анотація. Прибуток є тією категорією, яка найповніше зображає фінансові можливості підприємства та його здатність до розширення виробничої діяльності підприємства. Зрозуміло, що чим більший прибуток, тим більше можливостей з’являється в підприємства для економічного розвитку та покращення й розширення своєї діяльності. Прибуток є джерелом підвищення рівня добробуту населення, він визначає рівень фінансової стабільності у державі [1]. Дослідженню чинників, що впливають на прибутковість підприємств, присвячені роботи багатьох науковців. Зокрема, Х. Данилків, Н. Гембарська, О. Волошин [2] розглядають роль фінансової підтримки діяльності суб’єктів малого підприємництва, яка залучене до інноваційного розвитку, на його прибутковість. Данилків Х., Гавран В., Грибик І., Гембарська Н. [3] моделюють вплив ефективності використання оборотних коштів на прибутковість підприємств. В. Гавран, Х. Данилків, М. Гавран [4] розглядають можливості удосконалення управління дебіторською заборгованістю підприємства для збільшення його прибутковості. І. Фаринович, Х. Данилків, В. Гавран [5] досліджували вплив корпоративної культури на мотивацію праці персоналу та, відповідно, показники прибутковості. Питання інвестиційних стратегій у машинобудуванні вивчали Ю. Блинда, Л. Прокопишин-Рашкевич, Я. Демків, М. Васелевскі [6]. Управління фінансами підприємств торгівлі та його вплив на прибутковість таких підприємств вивчали Х. Данилків, В. Гавран, М. Гавран, Р. Грондскі [7]. Прибуток є найважливішою економічною категорією а його отримання є однією із головних задач підприємства. Прибуток підприємство одержує тільки в тому випадку, якщо виробляє продукцію або послуги, які задовольняють потреби покупців[8]. З цього випливає, що прибуток показує результат його господарської діяльності, тому що успіх і будь-якого суб’єкта господарювання залежить від того, наскільки ефективно управляють прибутком [9]. Реалізація процесу планування на підприємстві здійснюється з використанням розробки планових документів . Також можна визначити, що план – це документ, який визначає цілі діяльності підприємства, на певний проміжок часу у вигляді планових показників, а також розробки шляхів їх досягнення [10]. В ньому відображено взаємодію всіх ресурсів у процесі діяльності, відповідно встановлюється послідовність та терміни виконання завдань. Об’єкт дослідження – процес підвищення прибутковості діяльності АТ "Гідросила". Предмет дослідження – розробка шляхів планування підвищення прибутковості діяльності АТ "Гідросила". Мета дослідження – обґрунтування теоретичних та практичних аспектів планування підвищення прибутковості АТ "Гідросила" на вітчизняному та міжнародному ринках. АТ "Гідросила" займається розробкою, виробництвом та реалізацію шестеренних насосів, аксіально-поршневих та гідроприводів для комбайнів та тракторів усіх класів, сільськогосподарських, комунальних та дорожньо-будівельних машин. Результати дослідження. За результатами огляду літератури було визначено, що на обсяг прибутку впливають низка факторів, як внутрішніх (виробничі та невиробничі), так і зовнішніх (політична ситуація, природні умови, кон’юнктура ринку) тощо. За результатами розрахунків було в встановлено, що в АТ "Гідросила" за період 2017-2019 рр. загальні витрати збільшилися на 5,012%. Що впливає досить негативно на прибуток АТ "Гідросила" в цілому. Також в 2019р. значно зменшується чистий дохід АТ "Гідросила" на 66286 тис. грн. Це відбувається в першу чергу через зменшення обсягів продажу, так як деякі ринки збуту виявились не доступними. В свою чергу, для успішного планування діяльності на майбутні періоди АТ "Гідросила" важливим є дотримання регламенту бізнес-процесу. За результатами аналізу кон’юнктури ринку АТ "Гідросила" було з’ясовано, що темпи росту світового ринку по регіонах за 2015-2019 рр. тенденцію до зниження. Зниження відбувалося як в розвинених країнах, так і в країнах, що розвиваються. Результат оцінки основних конкурентів показав конкурентні можливості АТ "Гідросила". В загальному підсумку можна сказати, про продукція АТ "Гідросила" має переваги над продукцією ТОВ "Вінницький Агрегатний завод", проте поступається світовому виробнику Casappa (Італія). Моделювання нової схеми бізнес-планування дозволило оптимізувати планування на АТ "Гідросила". Це дало змогу скоротити операційний час та кількість необхідного персоналу для процесу. Покращення плану розміщення верстатів на одній з дільниць АТ "Гідросила" дало змогу швидше працівникам пересуватись від процесу до процесу, що в свою чергу також значно скорочує операційний час. Ключові слова: планування, підвищення прибутковості, підприємство, аналіз фінансових показників, розробка бізнес-схеми, вихід на нові ринки, оптимізація технологічного процесу. Перелік використаних літературних джерел. 1. Журавльова, Т. О. (2019). Оцінка прибутковості вітчизняних підприємств. Інвестиції: практика та досвід, 9, 24–28. DOI: 10.32702/2306-6814.2019.9.24 2. Данилків, Х., Гембарська, Н., Волошин, О. (2020). Ефективність використання фінансово-кредитних інструментів активізації інноваційного розвитку малих підприємницьких структур в Україні. Вісник Національного університету „Львівська політехніка“. Серія "Проблеми економіки та управління", 4 (2), 133-143. DOI: 10.23939/semi2020.02.133 3. Данилків, Х., Гавран, В., Грибик, І., Гембарська, Н. (2020). Економіко-математичне моделювання ефективності використання оборотних коштів за допомогою кореляційно-регресійного підходу. Вісник Національного університету „Львівська політехніка“. Серія "Проблеми економіки та управління", 4 (1), 1-10. DOI: 10.23939/semi2020.01.001 4. Гавран, В., Данилків, Х., Гавран, М. (2020). Удосконалення управління дебіторською заборгованістю підприємства в контексті нових ринкових викликів. Вісник Національного університету „Львівська політехніка“. Серія "Проблеми економіки та управління", 4(1), 151-158. DOI: 10.23939/semi2020.01.151 5. Фаринович, І., Данилків, Х., Гавран, В. (2019). Удосконалення управління дебіторською заборгованістю підприємства в контексті нових ринкових викликів. Вісник Національного університету „Львівська політехніка“. Серія "Проблеми економіки та управління", 7(4), 129-134. DOI: 10.23939/semi2019.04.129 6. Блинда, Ю., Прокопишин-Рашкевич, Л., Демків, Я., Васелевскі, М. (2019). Реалізація антикризових інвестиційних стратегій у машинобудуванні. Вісник Національного університету „Львівська політехніка“. Серія "Проблеми економіки та управління". 6(3), 16-25. DOI: 10.23939/semi2019.03.016 7. Данилків, Х., Гавран, В., Гавран, М., Грондскі, Р. (2019). Управління фінансами підприємств оптової та роздрібної торгівлі. Вісник Національного університету „Львівська політехніка“. Серія "Проблеми економіки та управління", 6(3), 81-89. DOI: 10.23939/semi2019.03.081 8. Власенко, Т. Ю., Стародубцева, О. С. (2018). Прибутковість підприємства: сутність та ефективність управління. Молодий вчений, 12(1), 256-259. DOI: 10.32839/2304-5809/2018-12-64-61 9. Орликовський, М. О., Гришковець, В. В., Зелінський, Р. С., Мордюк, В. В. (2020). Управління прибутком підприємства як умова його ефективного функціонування. Агросвіт, 1, 96–102. DOI: 10.32702/2306-6792.2020.1.96 10. Денисенко, М. П., Захарова, Ю. І. (2020). Заходи підвищення прибутковості підприємства. Агросвіт, 1. 24–28. DOI: 10.32702/2306-6792.2020.1.24