Розроблення управлінських рішень щодо реалізації стратегії розвитку ПрАТ “Карлсберг Україна”

Автор: Петіцон Ірина Ігорівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Петіцон І.І., Галаз Л.В. (керівник). Розроблення управлінських рішень щодо реалізації стратегії розвитку ПрАТ «Карлсберг Україна». Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Сучасні підприємства зіштовхнулися з багатьма проблемами, які призводять до погіршення фінансового стану [1]. Тому назріла необхідність формування стратегії розвитку, яка дозволить вийти на якісно новий рівень господарювання та сприймати виклики сьогодення без значних втрат. Стратегія — це довготерміновий курс розвитку підприємства, спосіб досягнення цілей, які є визначеними та підлягають реалізації [2]. Стратегія розвитку підприємства - це довгостроковий план дій, який базується на детальному аналізі середовища підприємства, потребує підвищення конкурентоспроможності продукції і підприємства [3]. Питанням формування стратегії розвитку підприємств присвячено багато праць таких вітчизняних та зарубіжних учених, зокрема, І. Ансоффа, І. Єршової, І. Пічуріна, Ф. Колера, М. Портера, Р. Румельта та ін. [4]. Підприємствам варто ретельно обґрунтовувати маркетингову стратегію [5], що дасть змогу підвищити виробничий потенціал підприємства загалом, збільшити випуск продукції і в результаті отримати збалансоване функціонування усіх виробничих підрозділів і раціональне використання наявних у них ресурсів [6]. Стратегія підприємства повинна бути гнучкою для внесення коректив, які підвищуватимуть ефективні результати діяльності [7]. У другому розділі подано характеристику ПрАТ «Карлсберг Україна», проаналізовано результати фінансово-господарської діяльності досліджуваного підприємства, проведено оцінку проблем, що сприяли вибору ПрАТ «Карлсберг Україна» зазначених цілей стратегії розвитку. ПрАТ «Карлсберг Україна» є компанією, яка виробляє пиво, алкогольні та безалкогольні напої. ПрАТ «Карлсберг Україна» реалізує програму сталого розвитку «Ціль 4 Нулі:разом заради майбутнього», ключовим моментом якої є досягнення наступних цілей: «Нуль вуглецевого сліду», «Нуль втрат води», «Нуль безвідповідального споживання» і «Нуль нещасних випадків». У третьому розділі наведено та обгрунтовано управлінські рішення щодо реалізації стратегій розвитку ПрАТ «Карлсберг Україна». Оскільки підприємство планує скоротити на 30% вуглецевий слід під час виробництва, пропонується реалізація проєкту з повторного використання пляшок для розливу напоїв, повернених споживачами через систему фандоматів, встановлених у найбільших торгівельних підприємствах. Впровадження даного проєкту сприятиме зменшенню викидів у навколишнє середовище, сприятиме піклуванню про майбутній стан довкілля. Для дослідження сезонних коливань обсягів виробництва пива використано індекс сезонності. За результатами аналізу зроблено висновки про те, що пиво є сезонним напоєм, який споживачі вживають найбільше влітку. Відповідно для того, щоб виробничі потужності ПрАТ «Карлсберг Україна» були задіяні і в холодні пори року, ми запропонували випустити новий напій - світле пиво з меншою міцністю з додаванням імбиру під назвою «Святкове». Випускаючи даний напій підприємство сповна використовуватиме свої виробничі потужності та розширить асортимент напоїв. Для прийняття рішень щодо розвитку діяльності та удосконалення асортименту ПрАТ «Карлсберг Україна» потрібно стежити за вподобаннями своїх споживачів. З цією метою у роботі проведено анкетування 100 респондентів та за результатами їх відповідей зроблено висновки. Підприємству потрібно розширювати асортимент новими смаками вже відомих алкогольних та безалкогольних напоїв, впроваджувати нові сезонні напої, якими покупці зможуть насолоджуватися у холодні сезони. За результатими роботи зроблено висновки. Об’єкт дослідження - діяльність ПрАТ «Карлсберг Україна». Предмет дослідження - обрані цілі стратегії розвитку підприємства.Мета дослідження: обгрунтування управлінських рішень щодо реалізації цілей стратегії розвитку підприємства. Після проведеного дослідження стратегії розвитку ПрАТ «Карлсберг Україна» у роботі запропоновано реалізацію проекту з повторного використання тари, зібраної за допомогою фандоматів; оновлення асортименту продукції з врахуванням сезонних коливань попиту; проведення опитування споживачів з метою визначення зміни у вподобаннях та досягнення цілі відповідального споживання. Ключові слова: управлінські рішення, стратегії розвитку, ціль, галузь харчової промисловості, виробник пива. Перелік використаних літературних джерел. 1. Процак К.В., Галаз Л.В. (2015). Фінансове забезпечення інноваційної діяльності вітчизняних підприємств в умовах європейської інтеграції, VІІІ Міжнародний бізнес-форум, с. 192-194, Київ. 2. Калиніченко Ю. (2015). Стратегічний розвиток підприємства: теоретичні та практичні аспекти, Галицький економічний вісник, с. 106-115, Київ. 3. Кукушкін О.М. (2015). Сутність поняття «Стратегія розвитку підприємства», Збірник науково-технічних праць, с.220-227, Рівне. 4. Михайленко О.В., Ременюк Б.О (2018). Формування стратегії розвитку підприємства, Науково-виробничий журнал, с.34-39, Київ. 5. Гудзь О. І., Мусійовська О. Б. (2020). Аналізування маркетингової діяльності підприємства у контексті товарної, цінової, збутової та комунікаційної політики (на прикладі ПрАТ «Львівський холодокомбінат»), Молодий вчений, № 2 (78), с. 315–323. doi:10.32839/2304-5809/2020-2-78-68 6. Петрович Й.М. (2020). Інноваційні засади організування діяльності промислових підприємств, Вісник Національного університету “Львівська політехніка”, Серія: Проблеми економіки та управління, 2, с. 181-186, Львів. 7. Сергачова А.О. (2018). Формування стратегії розвитку підприємства, 2 (34), с.126-128, Київ.