Вдосконалення маркетингової діяльності ФОП Кузик Руслан Михайлович (на прикладі магазину будівельних товарів «Будуй-Ремонтуй»)
Автор: Костишин Юрій Ігорович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Костишин Ю.І. Костюк О.С. (керівник). Вдосконалення маркетингової діяльності ФОП Кузик Руслан Михайлович (на прикладі магазину будівельних товарів «Будуй-Ремонтуй»). Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Доведена актуальність проблеми вдосконалення маркетингової діяльності та можливостей для підвищення результатів роботи підприємств у сфері реалізації будівельних товарів. Для багатьох підприємств, маркетингова діяльність є ключовою функцією, яка забезпечує їхнє успішне функціонування [1-2]. Встановлено, що маркетингова діяльність є об’єктивною необхідністю, оскільки функціонування підприємства з урахуванням ринкового попиту, потреб і вимог споживачів і суспільства загалом є системоутворюючим чинником [2-4]. Вона спрямована на визначення конкретних цілей та шляхів їх досягнення. Для прийняття управлінських рішень на підприємстві може бути впроваджена система моніторингу ефективності управлінських рішень та контролю, на основі якої можна приймати науково обґрунтовані рішення для підприємств будівельної галузі[5-6]. Ілюстровано як ціль підприємства трансформується в цілі та завдання маркетингової діяльності. Визначено завдання для окремих складових комплексу маркетингу в діяльності підприємства. Маркетинговий комплекс - сукупність взаємозалежних елементів маркетингу (5 «р»: товар, ціна, місце розташування, просування, персонал), що використовується для задоволення потреб ринку з урахуванням зовнішніх та внутрішніх факторів, за наявності зворотного зв’язку [7;8, с. 103- 105]. Управління маркетинговою діяльністю - практичне застосування ретельно продуманої інтегрованої політики підприємства на ринку, що включає планування, організування, аналізування, мотивування та контроль. Управління маркетингом - це сукупність заходів, що регулюють становище компанії на ринку за допомогою маркетингових функцій. Управління маркетингом здійснюється шляхом створення маркетингової системи[9; 10, с. 215-217]. Об’єктом дослідження магістерської кваліфікаційної роботи є ФОП Кузик Р.М. що є дистрибутором будівельних товарів магазину «Будуй-Ремонтуй». Предметом дослідження є маркетингова діяльність аналізованого підприємства. Теоретичною основою дослідження є роботи вітчизняних і зарубіжних вчених з маркетингу, менеджменту, фінансів та інтернет-ресурсів. Мета магістерської кваліфікаційної роботи - розроблення заходів для вдосконалення маркетингової діяльності магазину будівельних товарів. Для досягнення мети дослідження у магістерській кваліфікаційній роботі доцільно вирішити такі завдання: - розкрити сутність та зміст маркетингової діяльності підприємства; - проаналізувати загальну діяльність підприємства та виявити тенденції розвитку; - дослідити маркетингову діяльність підприємства, та виявити проблеми у маркетинговій галузі; - розробити пропозиції щодо покращення маркетингової діяльності підприємства. При написанні магістерської кваліфікаційної роботи використовувалися такі методи проведення досліджень як абстрактно-логічний (для теоретичних узагальнень та формулювання висновків), статистико-економічний (для аналізу ФОП Кузик Р.М. «Будуй-Ремонтуй»). У роботі подано вступ, чотири розділи, висновки. У теоретичному розділі відображені теоретико-методологічні засади маркетингової діяльності підприємства, а саме сутність маркетингової діяльності, ключові елементи комплексу маркетингу та сутність управлінських рішень торговельного підприємства. В аналітичному розділі проведено аналіз фінансово-господарської та маркетингової діяльності ФОП Кузик Р.М. «Будуй-Ремонтуй», наведена динаміка продажу за останні чотири роки, доказано що діяльність ФОП Кузик Р.М є конкурентоспроможною та здатною розвивати нові види продукції і збільшувати обсяги реалізації. У третьому розділі подано результати дослідження попиту, пропозиції та конкурентного середовища на ринку будівельних сумішей м. Буськ, проаналізовані потреби споживачів будівельних сумішей з використанням первинної маркетингової інформації. У четвертому розділі обґрунтовані напрями розширення товарного асортименту ФОП Кузик Р.М. «Будуй-Ремонтуй», наведені напрями удосконалення товарно-збутової політики підприємства на маркетингових засадах, подані рекомендації щодо удосконалення маркетингових комунікацій ФОП Кузик Р.М. «Будуй-Ремонтуй» в соціальних мережах. Ключові слова: маркетингова діяльність, маркетингова товарна політика, маркетингова збутова політика, маркетингова комунікаційна політика, будівельні товари. Перелік використаних літературних джерел. 1. Крикавський Є. В. , Якимишин Л.Я. Компліментарність стратегій маркетингу та логістики в ланцюгу поставок товарів повсякденного попиту. Маркетинг і цифрові технології. 2018. Т. 2. № 1. С. 21-32. 2. Маркетинг: підручник / В. Руделіус, Л.А. Мороз, Н.Ю. Глинський та ін. 2-ге видання. К.: Навчально-методичний центр "Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні", 2008. 648 с. 3. Крикавський Є.В., Косар Н.С., А.Чубала. Маркетингова політика розподілу: Навч. посібник. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2009. 232 с. 4. Мороз Л.А., Косар Н. С., Кузьо Н. Є. Маркетингові комунікації локальних продуктових торговельних мереж України. Інфраструктура ринку. 2020. Випуск 41. С. 112-116. 5. Витрати на інтернет-рекламу перевищать показники телебачення вже в 2017 році URL: http://detector.media/rinok/article/113699/2016-03-21-vitrati-na-internet-reklamu-perevishchat-pokazniki-telebachennya-vzhe-v-2017-rotsi-zenithoptimedia/ (дата звернення: 06.11.2020). 6. Ілляшенко С.М. Інструменти та методи просування продукції в Internet: аналітичний огляд . Маркетинг і менеджмент інновацій. 2017. №3. 20-32. 7. Ким В. Чан. Стратегия голубого океана. Как найти илисоздатьрынок, свободный от других игроков. М.: Манн, Иванов и Фербер, 2012. – 304 с. 8. Витрати європейців на інтернет-рекламу вперше перевищили бюджети на ТБ URL: https://www.rbc.ua/ukr/lnews/rashody-evropeytsev-internet-reklamu-vpervye-1467704046.html (дата звернення: 05.11.2020). 9. Матвіїв М.Я. Нова парадигма маркетингу підприємств в умовахглобалізації [Текст] :монографія. Економічнадумка, 2018. с. 415. 10. Цифровий (digital) маркетинг – модель маркетингу ХХІ сторіччя. М. А. Окландер, Т. О. Окландер, О.І. Яшкіна [та ін.]. за ред. М. А. Окландера. Одеса, Астропринт, 2017. 292 с.