Дослідження рівнів обслуговування учасників руху для різних режимів переміщення магістральною ВДМ

Автор: Корик Яна Юріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Розумний транспорт і логістика для міст (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Починаючи з 2010-2012 років, коли суспільство та економіки країн, які розвиваються майже остаточно сприйняли та нівелювали наслідки Світової фінансової кризи 2008-2009 років процеси розвитку великих міст вийшли не лише на новий рівень, але отримали зовсім іншу, більш стрімку динаміку. В першу чергу, це відображено у розвитку бізнесу, туризму виробництва та технологій. Проте, збільшення робочих місць у великих містах призвело до пришвидшення такого явища, як урбанізація, яка в Україні вже і так перетнула межу у 65% [1]. Негативні явища, пов’язані з урбанізацією та перенаселенням міст є загально відомими: відставання рівня транспортної та критичної інфраструктури від реальних потреб населення, збільшення щільності населення та забудови, маятникові міграції населення в межах приміських зон. Наслідком останнього є критичне навантаження на магістральну мережу [2]. Разом із тим в українських містах почалось масове будівництво житлових комплексів, яке з часом переросло в масштаби нових міських новоутворень, які складають райони з населенням 5-10 тис. жителів. Основною проблемою таких місць є те, що при передачі чи зміні цільового призначення земель розробляються детальні плани територій, де вказано про нові інженерні мережі та транспортну інфраструктуру. На практиці такі комплекси чи житлові масиви зводяться на місцях колишніх заводів, де, зазвичай, є інженерна інфраструктура, проте нема жодної транспортної та критичної [3-4]. І хоч за деякими даними [5] при збільшенні кількості новобудов населення міста не зростає, а мешканці переселяються покращуючи свої власні житлові умови, на зміну міської мобільності це впливає критично. В магістерській кваліфікаційній роботі розглянуті актуальні питання міської мобільності та взаємозв’язку цього явища з розселенням населення. Опрацьовано значні масиви інформації щодо нових житлових новоутворень у містах та способах пересувань від них до критично важливих точок міста. Об’єкт дослідження – мобільність міського населення. Предмет дослідження – зміна рівня обслуговування транспортної мережі для різних типів пересувань з географічною прив’язкою до міських житлових новоутворень. Мета дослідження: провести аналіз основних взаємозв’язків між географічним розташуванням нових житлових районів та рівня розвитку інфраструктури міста. Проаналізовано та вивчено основні шляхи пересування населення з використанням різних видів транспорту. Визначено основні точки притягання, для яких проводились дослідження та розрахунки. Визначено закономірності зміни рівня обслуговування при русі різними видами транспорту з міських новоутворень в критичні точки притягання відносно кожного періоду доби. Встановлено залежності зміни рівня обслуговування для різних типів пересувань від географічного положення новоутвореного району на прикладі конкретного міста. Ключові слова – транспортне планування міст, організація дорожнього руху, житлові райони, рівень обслуговування, громадський транспорт, географія міської мобільності. 1. Урбанізаційні процеси в Україні. 2. Musiyezdov, O., & Maryniak, K. (2020). Urban Identity in (Post) Modern Cities: A Case Study of Kharkiv and Lviv. East/West: Journal of Ukrainian Studies, 7(1), 197-217. 3. Детальні плани територій Львова. 4. Новобудови Львова. 5. План сталої міської мобільності Львова.