Оцінка впливу параметрів транспортних потоків на шумове забруднення міста
Автор: Фурман Олег Орестович
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Розумний транспорт і логістика для міст (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Звук – це подразник, що може вплинути на будь-яку форму життя на планеті, його вплив може бути як приємний, так і шкідливий. Шкідливий звук називають шумом [1]. Шумове забруднення – це одна з видів хвильового, фізичного забруднення. Під його впливом знижується ефективність роботи у будь-якій сфері діяльності, знижується концентрація, тривала дія спричиняє психологічні та фізичні захворювання, а високі рівні шуму здатні привести до летальних наслідків. Встановлено, що адаптація людського організму до дії шуму неможлива [2]. У цій магістерській роботі досліджено види шумового забруднення, основні джерела створення шуму та документи, що нормують допустимі рівні шуму для автомобільних доріг та автомобільних транспортних засобів. Також розглянуто основні параметри шуму, та методи його дослідження. Натурними дослідженнями зібрано показники рівня шумового забруднення на чотирьох ділянках вулиць м. Львів. Обрано дві ділянки вулиць з чотирма та двома смугами руху, на частині з яких дорожнє покриття бруківка, на інших – асфальтобетон. На досліджуваних ділянках встановлено також інтенсивність руху транспортних потоків. На основі зібраних даних, проводився аналіз, зміни рівня шуму зі зміною інтенсивності транспортного потоку. Також проводилось порівняння рівня шуму відповідно до дорожнього покриття. Об’єкт дослідження – вулично-дорожня мережа та транспортні потоки на ній. Предмет дослідження – рівень шумового забруднення спричинений транспортними потоками. Мета дослідження – встановлення залежності рівня шумового забруднення від зміни інтенсивності транспортних потоків, та типу дорожнього покриття. Встановлено, що інтенсивність руху безпосередньо впливає на рівень, шумового забруднення. На основі проведеного аналізу створено відповідну графічну та математичну залежність. При порівнянні рівнів шуму в залежності від покриття, більший рівень шуму виявився на ділянці з дорожнім покриттям бруківка. При цьому, відповідно до нормативів, рівень шуму на більшості вулиць знаходився в межах норми, проте варто зазначити, що зафіксовані показники були досить високими, відповідно надано на рекомендації, щодо зниження рівня шуму на досліджуваних ділянках. Ключові слова – шум, параметри шуму, методи дослідження транспортного потоку, методи дослідження шумового забруднення, інтенсивність руху транспортних засобів. Перелік використаних літературних джерел. 1. Singh, N., & Davar, S. C. (2004). Noise pollution-sources, effects and control. Journal of Human Ecology, 16(3), 181-187.; 2. Maisonneuve, N., Stevens, M., Niessen, M. E., Hanappe, P., & Steels, L. (2009). Citizen noise pollution monitoring.