Аналіз паливоощадних властивостей автомобіля класу N1 з роботизованою східчастою трансмісією на міських маршрутах.

Автор: Подайко Сергій Михайлович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Подайко С.М., Пельо Р.А. (керівник). Аналіз паливоощадних властивостей автомобіля класу N1 з роботизованою східчастою трансмісією на міських маршрутах. Магістерська кваліфікаційна робота. — Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. У вітчизняному автомобілебудуванні віддавна виникла необхідність заміни механічної коробки передач на автоматичну. Щодо провідних зарубіжних виробників (Allison, ZF, Voith), — їх досвід у проектуванні автоматичних трансмісій та рівень технологічного розвитку достатньо великий. Останнім часом провідні виробники автоматичних коробок передач намагаються зменшити використання гідротрансформаторів, особливо для автомобілів малого та середнього класів. Проте відмова від гідротрансформатора звужує динамічний діапазон коробки передач, що неодмінно призводить до необґрунтованого збільшення кількості сходинок. У зв?язку з актуальністю проблем енергозбереження та охорони навколишнього середовища в роботі представлений аналіз стандартизованих їздових циклів. Вивчено різні їздові цикли, якими в даний час керуються в Японії, Європі, США і Україні при визначенні витрати палива. На підставі аналітичного звіту ICCT про недостатню збіжність результатів лабораторного тестування автомобілів від реальних умов їзди, зроблено висновок про можливості впровадження нового їздового циклу WLTC, як загальноприйнятого стандарту для всіх виробників автомобілів. Досліджено залежність витрати палива від середньої швидкості руху автомобіля. Проаналізовано методику розробки нормативних їздових циклів. Проведено аналіз критеріїв оцінки їздових циклів та розглянуті основні режими руху автомобіля, які використовуються при моделюванні основних міжнародних їздових циклів. Під час перемикання передач в автоматичній автомобільній коробці передач із сухим фрикційним подвійним зчепленням коефіцієнт перекриття, з одного боку, може зменшити час перемикання, але з іншого боку це також може призвести до інтенсивного тертя зчеплення і як результат знос фрикційних дисків. Процес перемикання передач настільки швидкоплинний, що лінійне відтворення режимів роботи системи «двигун — трансмісія» є цілком природним і таким, що не може спотворити концепцію оптимального функціонування системи «двигун — трансмісія». В роботі аналізуються особливі особливості процесу перемикання передач у найбільш поширених видах автоматичних коробок передач. Порівнюються конструктивні можливості «ідеальної» зміни передач (без втрати потужності) та стратегії перемикання передач. Автоматична трансмісія енергетично менш досконала (її ККД загалом нижчий) порівняно з механічною трансмісією, але завдяки оптимальному суміщенню з двигуном та втіленню оптимальних законів блокування гідродинамічного трансформатора, а також законів перемикання передач в механічній її частині вона потенційно здатна все ж інколи забезпечити вищу паливну ощадність та динамічність автомобіля. А ще: властивість автоматичної трансмісії поглинати ударні навантаження сприяє збільшенню ресурсу двигуна й ходової частини автомобіля. Об’єкт досліджень: система «двигун—роботизована трансмісія—середовище». Предмет досліджень: рекомендації щодо вибору економічних режимів роботи системи «двигун—роботизована трансмісія» автомобіля класу N2 в умовах міста. Мета досліджень: з допомогою графоаналітичних засобів дослідити вплив міських умов експлуатації на паливоощадність автомобіля класу N1 за умови використання роботизованої трансмісії. Представлені результати розрахунку паливоощадності розганяння автомобіля з двома типами трансмісій: зі звичайною механічною і з двопоточною без розриву потоку потужності. Попарно проаналізовано переваги й недоліки автомобілів з розглянутими трансмісіями в різних комбінаціях. Ключові слова: роботизована коробка передач, перемикання передач, витрата пального, швидкість руху, їздовий цикл.