Удосконалення процесу збору та аналізу інформації інтерфейсу СAN транспортного засобу.
Автор: Полякевич Василь Вікторович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Полякевич В.В., Качмар Р.Я. (керівник). Удосконалення процесу збору та аналізу інтерфейсу «Сontroller Area Network» транспортного засобу //Магістерська кваліфікаційна робота. – НУ «Львівська політехніка», кафедра «Експлуатація та ремонт автомобільної техніки». – Львів, 2020. Розширена анотація. Автомобіль сьогодення є складним продуктом, який поєднує у собі різні галузі науки, такі як: механіка, електроніка та інформатика, які в подальшому створили нову галузь - мехатроніка. Постійне збільшення електронного обладнання вимагає об’єднання у шини обміну даних – інтерфейси. Одна найрозповсюдженіша та найбільш використана шина - Controller Area Network (CAN). Даний тип інтерфейсу слугує лінійною структурою та розроблений спеціально для використання у транспортних засобах, проте має інші галузі застосування. Інформація у мережі передається послідовно по загальній шині. Через інтерфейси CAN блоки керування можуть обмінюватись даними [1]. Процес збору та аналізу інформації з шини даних є важливою складовою дослідження. За певними запитами повідомленням можна отримати певні діагностичні дані про технічний стан транспортного засобу та оцінити роботу електронних систем автомобіля як в режимі реального часу так і по за його межами. Робота з даними в мережі контролерів CAN – це по більшій частині вправи по розумінню форматів та методів переводу [2]. Тому окрім збору інформації з інтерфейсу досліджено засоби та методи їх аналізу. Об’єкт дослідження - масиви даних з інтерфейсів транспортних засобів Citroen C6, Citroen C4, Renault Kangoo. Предмет дослідження - закономірності зміни байтів повідомлень відповідно до зміни реальних фізичних величин структури CAN, значення коефіцієнту масштабу та зміщення для певних типів кадрів, методи аналізу даних. Мета дослідження: отримання методів та засобів для записування та аналізу інформації з інтерфейсу транспортного засобу. Отримано повідомлення з шини даних обмінів транспортних засобів. Встановлено закономірності зміни фізичних параметрів від зміни байтів в повідомленні методом зворотнього проектування [3]. Обґрунтовано ціль використання даного методу. Знайдено коефіцієнт масштабу, коефіцієнт зміщення, довжину повідомлення, порядковий номер початкового біту та відповідні байти у десятковій системі числення, що відповідають кадру зміни обертів колінчастого валу. Застосовано демо зразки баз файлів протоколу стандарту OBD-II. Декодовано та представлено в графічному вигляді інформацію про зміну положення дросельної заслінки, кількості обертів колінчастого валу, швидкості транспортного засобу, зміну температури охолоджувальної рідини. Ключові слова – Сontroller Area Network, інтерфейс, шина даних, кадр повідомлення, аналіз даних, методи декодування, «dbc» файл. Перелік використаних літературних джерел: 1. Системы управления бензиновыми двигателями. Перевод с нимецкого С40 Первое руское издание. - М.: ООО "Книжное издательство “За рулем”, 2005.- 432с.:ил. Bosch. 2. Introduction to J1939 and DBC file [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://www.kvaser.com/developer-blog/an-introduction-j1939-and-dbc-files/ 3. Reverse engineering of CAN communication. CAN Newsletter 4/2018 [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://can-newsletter.org/uploads/media/raw/b319fda75edae2edce81120d54d02ac2.pdf