Вплив експлуатаційних параметрів автомобіля на вибір неперервно-змінної трансмісії.
Автор: Ганишин Володимир Михайлович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Ганишин В. М., Пороховський Ю. В. (керівник) Вплив експлуатаційних параметрів автомобіля на вибір неперервно-змінної трансмісії. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний Університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація В транспортних засобах різного призначення все більшого застосування одержують неперервно-змінні трансмісії. Звичайна дискретно-змінна трансмісія, в якій використовується фрикційне зчепленням, є невдосконаленою конструкцією. Їхнім основний недолік є застосування ручного керування, що спричиняє втомлюваність водія, характерного для умовах напруженого міського трафіку. Відомо, що в умовах напруженого міського руху водієві транспортного засобу на 100 км пройденого шляху приходиться 700 – 800 разів здійснювати натискання на педаль зчеплення і майже стільки ж разів виконати увімкнення передачі. Наступним недоліком дискретно-змінної трансмісії є те, що двигун внутрішнього згоряння з такою трансмісією працює на неефективних режимах, а час для зміни передатного числа передачі обмежений, і водій не може завжди у відповідні моменти перемкнути на потрібну передачу. Як наслідок цього в більшості випадків зростає паливна економічність та токсичність відпрацьованих газів, а також погіршуються тягово-динамічні характеристики автомобіля. Використання неперервно-змінної трансмісії дозволяє усунути перелічені недоліки, суттєво полегшує керування транспортним засобом, зменшує втомлюваність водія, і як наслідок підвищує безпеки руху. Експлуатаційні властивості транспортних засобів визначають здатність їх виконувати ефективно свою основну функцію – транспортування людей, вантажів, спеціалізованого устаткування, а також для виконання дорожніх робіт. Ця властивість визначає пристосованість автомобіля до заданих умов експлуатації, а також зручність та ефективність використання транспортного засобу [1]. При його русі на автомобіль діють три групи сил: рушійні; нормальні до поверхні дороги; сили опору рухові. Рушійною є сила тяги на ведучих колесах. Нормальні сили – вага і нормальні реакції дороги. До сил опору рухові належать: сила опору коченню, сила опору підйому, сила опору повітря та сила тяги [1]. Для того, щоб автомобіль міг подолати сили опору руху на ведучих колесах повинно бути більше зусилля, яке визначається властивостями ДВЗ та властивостями трансмісії, яка збільшує та передає обертовий момент від двигуна до ведучих коліс. Серед великого різноманіття неперервно-змінних трансмісій широкого використання отримали трансмісії зі штовхаючим пасом. Такі трансмісії мають досить просту конструкцію, а також дозволяють порівняно легко здійснити автоматичне керування залежно від умов руху автомобіля [2]. На довговічність роботи неперервно-змінної трансмісії впливає стійкість до розтягуючиго зусилля паса. Це зусилля виникає в контакті шківа та штовхаючого паса і спричиняє його розтяг. Розрахунки проводились для двох найбільш навантажених режимів руху передачі, а саме при розгоні та вибігу в залежності від різних ухилів дороги. Мета і задачі дослідження. Метою кваліфікаційної роботи є визначення впливу експлуатаційних параметрів транспортного засобу на вибір геометричних параметрів неперервно-змінної трансмісії. Об’єкт дослідження – неперервно-змінні трансмісії транспортних засобів. Предмет дослідження – геометричні параметри неперервно-змінні трансмісії. Методи дослідження. У магістерській кваліфікаційній роботі для досягнення поставленої мети застосовано теоретичні дослідження. 1. Теорія руху транспортних засобів: підруч. / І. А. Вікович. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 672 с. 2. Reza N. Jazar. Vehicle dynamics: Theory and applications. Springer Science+Business, LLC, 2008. – 1022 p.