Вплив параметрів гідродинамічної передачі на динаміку руху автомобіля.
Автор: Купльовський Богдан Ігорович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Купльовський Б. І., Пороховський Ю. В. (керівник). Вплив параметрів гідродинамічної передачі на динаміку руху автомобіля. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний Університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація Двигун внутрішнього згоряння також характеризується тим, що він здатен працювати виключно від певної мінімальної частоти обертання. Для компенсації цього недоліку застосовується зчеплення (у механічній трансмісії) або гідротрансформатор (у автоматичній гідромеханічній трансмісії). Автомобільна гідромеханічна трансмісія працює дуже плавно, із значно меншими ударними навантаженнями, ніж механічна, завдяки чому зростає її довговічність. Вона забезпечує плавне рушання з місця автомобіля і його розгін, покращує прохідність, виключає можливість випадкової зупинки. Проте в порівнянні із звичною механічній трансмісії вона має вищу вартість, складна у виготовленні і відрізняється низьким ККД [1]. У першому розділі описано конструкції автоматичних коробок передач, зокрема гідромеханічних (як з вальними так і планетарними редукторами), що містять у своїй конструкції гідродинамічну передачу. Гідродинамічна передача представляє собою поєднання двох лопатевих коліс – відцентрового насосу, доцентрової турбіни й розташованого між ними направляючого апарата-реактора. Для уникнення втрат енергії, пов’язаних з циркуляцією рідини між насосом та турбіною, їх колеса та реактор максимально зближені, вони мають форму, що забезпечує неперервне коло циркуляції рідини без будь-яких проміжних пристроїв. Крім того, насос, турбіна та реактор розміщені у одному герметичному корпусі, що обертається разом з насосним колесом. [2] Математично описані вирази для визначення моментів, які виникають на колесах гідродинамічної передачі та описані їх характеристики. Крім того розглянуто роботу механічних коробок передач, які використовуються з гідродинамічною передачею на автомобілі. Описано конструктивні особливості механізмів перемикання передач та вказано їх переваги та недоліки. Розрахунок гідротрансформатора проводиться згідно типу двигуна, з яким він працює, призначення автомобіля та необхідних запасів потужності. Тому у другому розділі наведено методику аналізу роботи гідротрансформатора. Зокрема представлено спосіб побудови кривих потужності та обертового моменту від частоти обертання колінчастого валу двигуна та поєднання з характеристикою гідротрансформатора. Наведено розрахунок тягових властивостей автомобіля та сил опору, які перешкоджають інтенсивності розгону [3, 4]. У третьому розділі описано технічну характеристику автомобіля для якого проводяться дослідження. Здійснено розрахунок зовнішньої швидкісної характеристика двигуна автомобіля та насосного колеса гідротрансформатора характеристики гідротрансформатора при його різних конструктивних параметрах (активному діаметрі, густині робочої рідини тощо). На основі отриманих значень визначено можливий час розгону автомобіля та зроблені відповідні висновки. Мета і задачі дослідження. Метою кваліфікаційної роботи є визначення впливу експлуатаційних параметрів гідродинамічної передачі на динаміку руху автомобіля. Об’єкт дослідження – гідродинамічна передача транспортного засобу. Предмет дослідження – геометричні параметри гідротрансформатора. Методи дослідження. У магістерській кваліфікаційній роботі для досягнення поставленої мети застосовано теоретичні дослідження. 1. Бондаренко А. В. Проектування комплексних гідротрансформаторів : навчальний посібник / А. В. Бондаренко, П. С. Зав’ялов. – Харків : НТУ «ХПІ», 2009. – 160 с. 2. Гідродинамічні передачі і приводи : конспект лекцій : у 2 ч. Ч. 1. Гідродинамічні муфти / укладач О. І. Котенко. – Суми: Сумський державний університет, 2015. – 109 с. 3. Динаміка приводу автомобіля з неперервно-змінною трансмісією: метод вказівки до курсової роботи з дисципліни «Автомобілі» базового напрямку підготовки 6.070106 «Автомобільний транспорт» / уклад. Т.Г. Миськів, Ю.В. Пороховський. – Львів: - Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 40 с. 4. Автомобілі: динаміка: текст лекцій для студентів базового напрямку підготовки 6.070106 «Автомобільний транспорт» / уклад. Т.Г. Миськів, Ю.В. Пороховський. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 167 с.