Інформаційне забезпечення продажу товарів приватного акціонерного товариства "Вістовицька кераміка"

Автор: Боярска Вікторія Віталіївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інформаційна, бібліотечна та архівна справа
Інститут: Інститут гуманітарних та соціальних наук
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Боярска В.В., Вовк Н.С. (керівник). Інформаційне забезпечення продажу товарів ПрАТ «Вістовицька кераміка». Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Електронна комерція за останні десятиліття стала однією із найактуальніших тем серед інших напрямків Інтернет-бізнесу. Як в Україні, так й інших країнах світу Інтернет-торгівля є галуззю, яка показує найбільш швидкі темпи зростання порівняно зі всіма іншими сферами економіки [2]. Продаж товарів за допомого Інтернету значно знизжує виробничі витрати, адже немає потреби в обслуговуванні торгових площ, обладнання, не потрібно утримувати персонал тощо. Крім того, споживачі можуть переглядати асортимент товарів у режимі реального часу, швидко знаходити потрібний товар, дізнаватися його характеристики, прочитати відгуки інших споживачів, вибирати зручний спосіб та час доставки товару, здійснювати онлайн-платежі. Об’єкт дослідження – діяльність ПрАТ «Вістовицька кераміка» [1]. Предмет дослідження – веб-сайт як засіб інформаційного забезпечення продажу товарів ПрАТ «Вістовицька кераміка». Мета дослідження – розроблення рекомендацій для підвищення ефективності інформаційного забезпечення продажу товарів ПрАТ «Вістовицька кераміка» шляхом розроблення вебсайту для магазину-гуртівні «Керамікос». Для України електронна комерція має особливе значення, оскільки в сьогоднішніх складних економічних умовах вона дозволяє швидко та за відносно низьких витрат організувати продаж продукції вітчизняних виробників, забезпечуючи тим самим їх виживання та розвиток [3]. Законодавче регулювання електронної комерції в Україні на сьогодні знаходиться на нижчому рівні, ніж в країнах Європи. Однак, існує ряд законодавчих та нормативних актів які регулюють питання у сфері інтернет-торгівлі. Основними з них є ЗУ «Про електронну комерцію» [5], ЗУ «Про захист прав споживачів» [6], ЗУ «Про електронний цифровий підпис» [4] та ін. Завдяки цим законам регулюються організаційно-правові засади у сфері електронної комерції, визначаються права та обов’язки учасників у цій сфері, а також регулюються відносини між покупцем і продавцем. За останні десятиріччя значно збільшилась кількість користувачів мережі Інтернет не лише в Україні, але й у світі. Внаслідок цього також збільшується Інтернет-торгівля та її обсяги. Інтернет-торгівля також є перспективною і для промислових товарів. Великий попит на будівельні товари, обладнання змушує великі компанії мобілізовувати зусилля у сфері інтернет-технологій та комунікацій. ПрАТ «Вістовицька кераміка» – це один із найбільших виробників будівельної цегли та художньої кераміки в Західній Україні. Основними напрямками виробництва, у яких задіяне підприємство, є будівельна кераміка та художня кераміка, тобто вироби художнього та побутового характеру. ПрАТ «Вістовицька кераміка» вміщує в собі два основних підрозділи виробництва: «Галицька художня кераміка» та «Рудківська цегла». «Вістовицька кераміка» діє на підставі статуту [7], який є установчим документом і за допомогою якого підприємство здійснює свою діяльність. Серед внутрішніх документів підприємства, які регулюють різні сфери його діяльності є Положення про Загальні збори акціонерів, Положення про Наглядову раду, Положення про Ревізійну комісію. Окрім того, важливими документами для виготовлення керамічних виробів та цегли є діючі Державні стандарти України, якими ПрАТ «Вістовицька кераміка» керується у своїй діяльності. Для інформаційного забезпечення продажу товарів ПрАТ «Вістовицька кераміка» важливим є активне використання вебсторінок, сторінок у соціальних мережах та інших вебтехнологій, що забезпечить зростання електронної комерції. В результаті аналізу діяльності установи було виявлено, що доцільним буде розроблення вебсайту для дистрибютора у Львові магазину-гуртівні «Керамікос», основною функцією якого буде бронювання товарів. Для документаційного та інформаційного рзв’язання задачі було створено: інформаційну модель, яка відображає функціонування вебсайту, дерево цілей для відображення потреб та цілей, діаграми потоків даних нульового, першого та другого рівнів. Для вирішення задачі було також здійснено вибір технологічних рішень для створення вебсайту. Для створення вебсайту «Керамікос» проаналізовано популярні системи керування вмістом та обрано CMS WordPress. Вебсайт розроблений із дотриманням єдиного стилю та кольорів, а також вміщує в себе графічний та текстовий матеріал, який допомагає отримати інформацію про діяльність ПрАТ «Вістовицька кераміка» та виробництво підприємства. На головній сторінці розміщене меню сайту, яке містить пункти та підпункти для зручної навігації на сайті. Меню містить сторінки: Головна, Про нас, Виставка товарів, Каталог товарів, Конакти, Мій обліковий запис, Кошик. Наявність вебсайту спрощує систему бронювання, що дозволить зменшити кількість паперової документації, адже бронювання здійснюється автоматично всередині системи. Разом із тим вебсайт дає змогу залучити більшу кількість потенційних покупців, які можуть не виходячи з дому переглянути та обрати потрібні товари. Подано пропозиції щодо вдосконалення функціонування вебсайту, серед яких: використання способів доставки та онлайн оплати, а також створення форми підписки на розсилку. У роботі розглянуто етапи впровадження вебсайту та здійснено аналіз загроз використання розробленого веб-сайту. Ключові слова – електронна комерція, вебсайт, продаж товарів, CMS, бронювання. Перелік використаних літературних джерел. 1. Галочкін О. В., Галочкіна О. О. Стан електронної торгівлі в Україні: реалії та перспективи. URL: http://bsfa.edu.ua/files/konf/22032013/s5/Halochkin.pdf. 2. Дослідження ринку електронної комерції в Україні. URL: http://ain.ua/2013/04/11/120835. 3. Кравець, В. М. Інтернет-комерція в Україні [Текст]. Вісник НБУ. 2004. № 3. С. 9. 4. Про електронний цифровий підпис: Закон України від 05.10.2017 № 2155-VIII. Відомості Верховної Ради. 2017 р. № 45. Ст. 400. 5. Про електронну комерцію: Закон України від 03.09.2015 № 675-VIII. Відомості Верховної Ради. 2015 р. № 45. Ст. 410. 6. Про захист прав споживачів: Закон України від 12.05.1991 № 1023-XII. Відомості Верховної Ради УРСР. 1991 р. № 30. Ст. 379. 7. Статут ПрАТ «Вістовицька кераміка».