Розроблення чат-бота для будівельної компанії "Спілка забудовників" у Telegram
Автор: Гаргат Олег Русланович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інформаційна, бібліотечна та архівна справа
Інститут: Інститут гуманітарних та соціальних наук
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Гаргат О. Р., Марковець О. В. (керівник). Розроблення чат-бота для будівельної компанії “Спілка забудівників” у Telegram, магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Світ розвивається з кожним роком все стрімкіше – це факт. Особливо це помітно у галузях науки, технічних галузях, IT-сфері, мережі Інтернет. Зумовлено це тим, що потреби людства множаться в геометричні прогресії. Чат-бот – спеціальна програма, яка в загальному сенсі імітує комунікацію з користувачем або декількома користувачами через інтернет-спілкування з допомогою штучного інтелекту. Месенджери – це системи, з допомогою яких можна обмінюватися миттєвими повідомленнями. Чат-боти – це програмне забезпечення месенджерів, яке спрощує процес комунікації людей. Головною місією їх роботи вест діалог з користувачем за запрограмованим сценарієм та збирати, обробляти, накопичувати інформацію отриману з в процесі спілкування [1]. У першому розділі було проаналізовані наукові джерела, які висвітлювали ідеї магістерської роботи. Було проведено огляд та детальний аналіз робіт закордонних та українських авторів у роботах яких висвітлювалися питання чат-ботів, їхніх функцій, інформаційного забезпечення, соціальних мереж та месенджерів. Це дозволило сформувати уявлення про роботу чат-ботів, їх види, ставлення науковців до їх впровадження. Огляд наукових робіт показав, що використання такого застосунку матиме позитивний вплив у розвитку будь-якої сфери бізнесу [5]. В огляді Інтернет-ресурсів, що стосуються магістерської теми було проведено аналітичну роботу для представлення можливостей та світового досвіду, який використовується у даній темі. У підрозділі про законодавчі нормативи розглядалися закони, укази, постанови та нормативні документи, що регулюють правила діяльності підприємства та підприємницької діяльності, захисту інформації та правил отримання персональних даних. Законна система, як показано в підрозділі, не готова повністю контролювати або врегулювати сферу розроблення та функціонування програмних продуктів. В другому розділі проводилося дослідження установи, її виробничої діяльності, стану інформаційного забезпечення будівельної компанії «Спілка забудівників». Проведено аналіз діяльності компанії, наведено основні сфери впливу та комунікаційні зв’язки. Пропрацьовано структурну модель управління. Аналіз об’єктів та взаємозв’язків між ними показав потужні виробничі, маркетингові та фінансові можливості компанії. Здійснюється робота в адаптації нових технологій та нового програмного забезпечення в систему роботи та управління при дотриманні строгих маркетингових стратегій. Наведено порівняння основних можливостей компанії, підсумовуючи опрацювання, що діяльність деяких інформаційних систем є неефективними і це може вплинути на управління та прийняття рішень в подальшому [3]. У третьому розділі описано інформаційну та функціональні моделі вирішення задачі. Було запропоновано механізм розроблення чат-бота та проілюстровано процеси взаємодії користувача із ним. Використання даних моделей пришвидшить процес розроблення програмного забезпечення не тільки для чат-бота, але й інших технічних засобів. Технологічне вирішення задачі мало на меті, проаналізувати та охарактеризувати програмні засоби для розроблення чат-ботів. Було виділено основні критерії, функції та вимоги для програмного засобу. У таблиці зіставлено основні переваги та можливості систем та обрано одну для практичної реалізації проекту. Практично реалізовано чат-бота у четвертому розділі магістерської роботи. Послідовно відтворено за допомогою графіків та скріншотів процесів, які виконувалися. Наведені результати поетапної розробки чат-боту для будівельної компанії «Спілка забудівників». Надано основні зображення, які висвітлюють процедуру створення та тестування чат-бота на інформаційному полі [4]. В реалізації чат-боту використано спеціальну програму Smart Sender, з допомогою якої наповнювався та змінювався контент проекту. З допомогою програми посередника можна створювати нові теми для консультування клієнтів компанії, обробляти запити природньою мовою та давати відповіді на поставлені питання. Вкінці роботи наведено пропозиції щодо вдосконалення роботи компанії та як в цьому допоможе створений чат-бот. Основними перевагами можна назвати: економія часу, документних ресурсів та можливість отримання більшого прибутку. Загрози, які можуть виникнути для чат-бота були проаналізовані та наведено пропозиції щодо конкурентоспроможності проекту. Ключові слова: чат-боти, месенджери, інформаційне забезпечення, Telegram. Перелік використаних літературних джерел. 1. Денисенко М. П., Колос І. В. Інформаційне забезпечення ефективного управління підприємством // Економіка та держава: наук. зб. 2018. №7. С. 19 - 24. 2. Сайт Smart Sender. URL: https://messenger.smartsender.com. 3. Сайт будівельної компанії «Спілка забудівників» URL: https://fil-bud.if.ua/. 4. Соколова Л. В., Стойка М. В. Управління маркетинговою діяльністю підприємства. Концептуальні напрями розвитку наукових знань матеріали міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ, 24-25 листопада 2018 року. Київ: МЦНД, 2018. С. 52-53. 5. Шавкун І. Г. Ділова комунікація: сутність та типологізація / І. Г. Шавкун // Гуманітарний вісник ЗДІА / І. Г. Шавкун. - Запоріжжя, 2019.