Насильство в молодіжному середовищі: шляхи профілактики та протидії

Автор: Гаврилик Ольга Тарасівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Соціальна робота
Інститут: Інститут гуманітарних та соціальних наук
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Гаврилик О.Т., Бік О.Я. (керівник). Насильство в молодіжному середовищі: шляхи профілактики та протидії. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Сьогодні надзвичайно гостро постає проблема агресивних проявів у міжособистісних відносинах між підлітками. Так, особливого розповсюдження набувають прояви систематичної, довготривалої агресії одних підлітків по відношенню до інших, коли в ситуацію прояву агресії поступово «включається» весь учнівський клас. Актуальність вивчення цього явища у наш час обумовлюється збільшенням кількості фіксованих випадків подібних ситуацій. Прояви булінгу можуть призводити до низки педагогічних, психологічних, медичних наслідків (Герасіна, 2015).. Об’єкт: насильство як сучасна проблема в молодіжному середовищі. Предмет: особливості подолання насильства серед молоді. Мета: на основі проведеного теоретичного аналізу визначити способи подолання насильства з метою запобігання його появи. Результати дослідження. Насильство – це досить серйозна соціальна проблема, що особливо загострюється сьогодні – у час розвитку технологій та популярності соціальних мереж, які стали новим майданчиком для проявів булінгу. Проте, разом із поширенням самої проблеми, про неї знає і стикався з нею практично кожен член суспільства, про що свідчать отримані дані анкетування. Також слід додати, що на сьогоднішній день у соціальній роботі є досить ефективні методи боротьби з булінгом, і один з них – медіація. Ключові слова: насильство в молодіжному середовищі, булінг, соціальна робота, соціальний працівник, медіація. Перелік використаних літературних джерел. Абсалямова, К.З, & Андрєєнкова, В. Л., (2013). Булінг у середовищі молодшої школи – соціально-психологічні й особистісні аспекти. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, 51, 216-221. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhIPC_2013_1046_51_50 Адлер, А., (1995). Практика и теория индивидуальной психологи. Москва: Фонд «За эконом. грамотность». 296 с. Безпальча, Р., (2001). Шляхи мирного розв’язання конфліктів у школі. Р. Безпальча. – Тернопіль : Підручники і посібники. – 96 с. Бесемер, Х., (2005). Медиация. Посредничество в конфликтах. «Духовное познание». – Калуга. – 176с. Блумер, Г., (1994). Коллективное поведение. Американская социологическая мысль: Р. Мертон, Дж. Мид, Т. Парсонс, А. Шюц. Москва: Изд-во Моск. ун-та. С. 168–215.