Супервізія навчальної практики студентів спеціальності «соціальна робота» як складова підготовки майбутніх соціальних працівників у закладах вищої освіти України
Автор: Дацюк Олена Ярославівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Соціальна робота
Інститут: Інститут гуманітарних та соціальних наук
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Дацюк О.Я., Ставкова С. Г. (керівник). Супервізія навчальної практики студентів спеціальності «соціальна робота» як складова підготовки майбутніх соціальних працівників у закладах вищої освіти України. Магістерська кваліфікаційна робота. - Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. У магістерській кваліфікаційній роботі здійснено теоретичний аналіз супервізії як технології соціальної роботи та складової навчальної практики студентів. Спираючись на базову концепцію супервізії за Кадушиним (Kadushin, 2002) з’ясовано, що супервізія є результатом поєднання трьох функцій: адміністративної, навчальної та підтримувальної. В організаціях соціальної роботи супервізори виконують роль зв’язкових між студентами спеціальності «соціальна робота», які проходять навчальну практику та ЗВО; супервізія навчальної практики студенів є неодмінною складовою навчального процесу. Відтак зазначено, що у Національному класифікаторі професій посада супервізора не передбачена, що засвідчує недостатнє усвідомлення її значущості (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/va327609-10#Text). Охарактеризовано види практичної підготовки студентів ОР «бакалавр» та «магістр». Визначено важливість професійного навчання супервізорів практики студентів спеціальності «соціальна робота». Здійснено порівняльний аналіз особливостей проведення навчальної практики та здійснення супервізії навчальної практики студентів спеціальності «соціальна робота» у Національному університеті «Львівська політехніка» та Національному університеті «Києво-Могилянська академія». Мета дослідження - виявити особливості здійснення супервізії навчальної практики студентів спеціальності «соціальна робота» як складової підготовки майбутніх соціальних працівників та на їхній основі засвідчити важливість застосування існуючого досвіду у ЗВО в Україні. Об’єкт дослідження – супервізія навчальної практики студентів спеціальності «соціальна робота» у ЗВО України. Предмет дослідження – особливості здійснення супервізії навчальної практики студентів спеціальності «соціальна робота» у ЗВО України. Результати дослідження: Визначено, що всі види навчальних практик дають змогу студентам ознайомитись із існуючою системою соціальних організацій, виробити у майбутніх соціальних працівників навички практичної соціальної роботи та сформувати необхідні фахові компетентності (знання, вміння, ставлення, професійні ціннісно-етичні переконання та професійну поведінку) безпосередньо у професійному середовищі. Виділено першоряду роль супервізора у соціальній організації, який слугує рольовою моделлю для студентів-практикантів. Визначено можливості використання досвіду Львівської політехніки у ЗВО України. Ключові слова: соціальна робота, супервізія, супервізор, супервізований, практична підготовка, навчальна практика. Перелік використаних літературних джерел: Kadushin, A. (2002). Supervision in Social Work. (4th edn). New York: Columbia University Press. Національний класифікатор України. Класифікатор професій ДК 003:2010. Взято з: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/va327609-10#Text