Удосконалення управління конкурентними відносинами на ринку транспортних перевезень (на прикладі ТОВ «Л-КОРП»)

Автор: Мусійовський Ростислав Юрійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління у сфері економічної конкуренції
Інститут: Інститут адміністрування, державного управління та професійного розвитку
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Мусійовський Р.Ю., Сенів Л.А. (керівник). Удосконалення управління конкурентними відносинами на ринку транспортних перевезень (на прикладі ТОВ «Л-КОРП»). Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. В конкуренції виникають конкурентні відносини, під якими вважаються певні відносини суб’єктів на ринках, що є частиною економічного суперництва та боротьби. Метою такої боротьби є найвигідніші умови виробництва, збуту товарів та послуг, привласнення найбільших прибутків [1]. Розвиток конкурентних відносин є похідним від розвитку конкуренції, але сам характер таких відносин з розвитком конкуренції тісно пов’язаний. Самі ж конкурентні відносини характеризуються як певні взаємини, які виникають в контрагентів, залучених до фінансово-господарської діяльності в самому ж конкурентному середовищі[2]. Більшість вчених згоджується з думкою, що конкурентні відносини є складною системою взаємозв’язків різних ринкових агентів, які хочуть досягати власних цілей та інтересів, вступаючи у конструктивну взаємодію зі своїми стратегічними партнерами[3]. Враховуючи, що конкурентні відносини є елементом економічного зростання, в роботі було визначено об’єкт, предмет та мета дослідження. Об’єкт дослідження в магістерські роботі – конкурентні відносини. Предмет дослідження – удосконалення управління конкурентними відносинами на ринку транспортних перевезень. Метою дослідження є виявити способи удосконалення управління конкурентними відносинами на ринку транспортних перевезень. В роботі визначено, що під конкурентним відносинами розуміють суперництво в економіці, в окремих випадках і боротьба за споживача на ринку. Якщо на ринку конкурентні відносини зникають, то з’являється монополізація, підприємства зловживають своїм становищем на ринку. Посилення конкуренції і конкурентних відносин відбувається під впливом багатьох зовнішніх 4 чинників, одним з яких є глобалізація, науково-технічний прогрес. Дедалі частіше національну конкуренцію посилюють міжнародні та транснаціональні компанії. Товариство з обмеженою відповідальністю «Л-КОРП», діяльність якого досліджувалась в роботі, з моменту свого створення працювало в сфері вантажного автомобільного транспорту. Для ТОВ «Л-КОРП» характерна неготовність погашати свої поточні зобов’язання, бо є недостатньо грошових коштів. Товариство підвищує свій фінансовий стан і стає менш залежним від зовнішніх позикових коштів, оскільки відмовилось від банківського кредитування. Наявні кошти ефективно використовуються та вкладаються у запаси, які потрібні для забезпечення діяльності транспортного підприємства. Також спостерігається стійке зростання підприємства, незважаючи на те, що воно працює в сильному конкурентному оточенні у Львівській області. Виявлено, що на ринку вантажних перевезень найбільшими проблемами є нелегальність перевезень та недобросовісні перевізники. До факторів, які створюють перешкоди в розвитку конкурентних відносин на ринку транспортних перевезень відносяться: перешкоди в мультимодальних перевезеннях; розвиток залізничного транспорту; бюрократизація, що не дає можливості новим учасникам з’явитись на ринку, а старим – мати рівні ринкові можливості; проблема взаємодії з контролюючими органами та ін. Проте, в роботі було виявлено, що найбільше здійснюють вплив такі, як розвиток ефективної конкуренції, розвиток мультимодальних перевезень, адміністративні бар’єри, що проявляються, зокрема, через бюрократизацію та взаємодію з контролюючими органами. Удосконалення управління конкурентними відносинами на ринку транспортних перевезень ТОВ «Л-КОРП» пропонується через співпрацю з закупівельними союзами; діяльність на транспортній біржі; управління ризиками в конкуренції (бізнес-розвідка). Ключові слова: ринок, конкурентні відносини, конкуренція, споживачі, вантажний автомобільний транспорт, управління. 5 Перелік використаних літературних джерел. 1. Михальчишин Н.Л. (2008). Конкурентні відносини в умовах перехідної та ринкової економіки, 362-368. Retrieved from http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/1675/1/59.pdf 2. Дуцька А.С. (2014) Становлення конкурентних відносин у національній економіці. Міжнародні відносини серія «Економічні науки»,№3, Retrieved from http://journals.iir.kiev.ua/index.php/ec_n/article/view/2311 3. Бутенко Н. В., Богуславський О. В. (2018). Трансформація конкурентних відносин в умовах глобалізації Бізнес Інформ, № 12. - С. 32-38. Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/transformatsiya-konkurentnih-vidnosin v-umovah-globalizatsiyi