Впровадження стратегічного планування на ТзОВ «Галицька здоба»

Автор: Палідович Юрій-Нестор Юрійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління у сфері економічної конкуренції
Інститут: Інститут адміністрування, державного управління та професійного розвитку
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Палідович Ю.-Н. Ю. Поплавська Ж.В. (керівник) Впровадження стратегічного планування на ТзОВ «Галицька здоба». Магістерська кваліфікаційна робота. - Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020 Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаної літератури. Основний зміст роботи викладений на 84 сторінках. Робота містить 14 таблиць, 8 рисунків. Список використаної літератури налічує 57 найменування. У першому розділі, на основі аналізу літературних джерел, розкрито наукові підходи до поняття «стратегічного планування», його етапів та суті, черговості здійснення. Встановлено, що на першому етапі – діагностичному, проводиться грунтовний аналіз зовнішнього і внутрішнього середовища діяльності підприємства з метою оцінки можливостей, потенційних загроз, сильних і слабких сторін. На другому етапі потрібно здійснити аналіз життєвого циклу виготовленої продукції, щоб на третьому сформувати стратегічний портфель бізнесу за певними критеріями. На четвертому етапі стратегічного планування формуються стратегічні плани і обираються ресурси для їх реалізації [1]. Охарактеризовано нормативно-правову базу, що регламентує діяльність підприємств хлібопекарської галузі в частині запровадження сертифікованих систем управління якістю, забезпечення безпеки харчових продуктів, гармонізації українського законодавства з нормативно-правовою базою Європейського Союзу, скасування державного цінового регулювання на продовольчі товари, встановлення засобів гарантування права споживачів на надання інформації про харчові продукти [2]. У другому розділі проведено діагностику поточного стану об’єкта дослідження – ТзОВ «Галицька здоба» через фінансовий аналіз, який показав, що підприємство є прибутковим, а показники фінансового стану відповідають нормативним вимогам [3]. Наступним етапом діагностики було проведення SWOT-аналізу та маркетингових досліджень у формі анкетування мешканців регіону, сегментування споживчих груп, аналізу діяльності конкурентів та роботи фокус-групи для збору інформації про зовнішнє середовище [4-5]. У третьому розділі проведено аналіз факторів, які впливають на поточний стан галузі хлібопечення в Україні та ринкове становище ТзОВ «Галицька здоба». Визначено, що основними з них є зміна споживацьких смаків, зсув асортименту у напрямі дієтичної хлібної продукції чи “альтернативних” сортів хліба. Мода на невживання хліба спричиняє зниження його споживання, що на фоні зниження платоспроможності населення України, негативної ситуації на внутрішньому ринку зерна, розповсюдження вірусу Covid-19 може привести до різкого подорожчання вартості хлібобулочних виробів в найближчі місяці. Для запровадження стратегічного планування на ТзОВ «Галицька здоба» розроблено стратегічні цілі підприємства та запропоновано шляхи їх досягнення. Реалізація цих цілей покладена на робочу групу зі стратегічного планування, яка буде займатися розподілом повноважень між підрозділами, процесом розробки і впровадження стратегічного планування діяльності. Для забезпечення процесу утворення цілей та встановлення конкретних умов їх виконання використано метод «дерева цілей», який складається з наступних кроків: конкретизація цілей; їх оцінка за пріоритетністю досягнення і вибір оптимальних; перевірка цілей на позитивність. Застосування цього метод дало змогу встановити такі цілі для ТзОВ «Галицька здоба». Першою буде створення повноцінного відділу маркетингу та проведення повномасштабного дослідження ринку Західного регіону. Друга ціль - розширення існуючих риків збуту продукції щорічно на 1-2% та захоплення нових ринків до 2025 року. Третя ціль - капіталізація 10% щорічного прибутку підприємства з метою подальшої модернізації технологічного устаткування. Четверта ціль – за 2021-2022 рр. проводити посилений контроль рівня кредиторської заборгованості та звільнитися від неї. Для реалізації проектного заходу щодо досягнення стратегічних цілей пропонується перерозподілити функції стратегічного планування між підрозділами підприємства із врахуванням новоствореного відділу маркетингу. Запропоновані заходи щодо впровадження системи стратегічного планування на ТзОВ «Галицька здоба» мають суттєво вплинути на ринкове становище підприємства, величину його ринкової частки, а також суттєво покращити його фінансово-економічні показники. Об’єкт дослідження - процес впровадження стратегічного планування на вітчизняних підприємствах. Предмет дослідження - теоретичні та практичні аспекти впровадження стратегічного панування на підприємствах харчової галузі. Мета дослідження: впровадження концепції стратегічного планування на ТзОВ «Галицька здоба». Результатом дослідження є покращення економічного та фінансового становища ТзОВ «Галицька здоба» через впровадження системи стратегічного планування і розробка конкретних заходів для її реалізації. Ключові слова: хлібопекарська галузь, стратегічне планування, системи оцінки якості, дерево цілей, маркетингові дослідження, сегментування Перелік використаних літературних джерел. 1.Кіндрацька Г.І. Стратегічний менеджмент. (2010). Київ: Знання. 2. Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів. № 2639-VIII. (2018). Відновлено з: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2639-19#Text 3. Мних Є.В., Барабаш Н.С. Фінансовий аналіз (2014) Київ: КНТУ. 4. Навольська Н.В. Дослідження ринку хліба і хлібобулочних виробів в Україні. (2016). Глобальні та національні проблеми економіки. Вип. 11. 438-441. Відновлено з: http://global-national.in.ua/archive/11-2016/93.pdf. 5. Клементьєва А. В., Балдик Д. О. Особливості ринку хліба в Україні. (2019). Соціально – гуманітарний вісник. Випуск 25. 216-220.