Диверсифікація каналів збуту продукції ТОВ «Західна пакувальна група» в умовах економічної нестабільності

Автор: Одинець Олександр Миколайович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Інститут: Інститут сталого розвитку ім. В. Чорновола
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Одинець О. Диверсифікація каналів збуту продукції ТОВ «Західна пакувальна група» в умовах економічної нестабільності. Об’єктом дослідження магістерської кваліфікаційної роботи було товариство з обмеженою відповідальністю «Західна пакувальна група», яке здійснює виробництво пакувальної тари. Метою магістерської кваліфікаційної роботи було розроблення рекомендацій щодо диверсифікації каналів збуту продукції ТОВ «Західна пакувальна група». Мету роботи досягнено, а основні завдання виконано, зокрема: - проведено огляд наукової та навчально-методичної літератури за проблемою диверсифікації каналів збуту продукції в умовах економічної нестабільності; - подано оцінку законодавчої та нормативно-довідкової бази диверсифікації каналів збуту продукції; - проаналізовано методи оцінки ефективності каналів збуту продукції підприємства в сучасних умовах господарювання; - подано загальну характеристику діяльності ТОВ «Західна пакувальна група»; - проведено аналіз виробничо-господарської діяльності ТОВ «Західна пакувальна група» за 2017-2019 рр. - досліджено діючий стан каналів збуту продукції в діяльності ТОВ «Західна пакувальна група»; - розроблено рекомендації щодо диверсифікації каналів збуту продукції в діяльності ТОВ «Західна пакувальна група»; - економічно обґрунтовано доцільність проектних заходів. За структурою магістерська кваліфікаційна робота складається з трьох розділів. У першому розділі досліджено теоретичні аспекти диверсифікації каналів збуту продукції. В контексті цього питання подано аналіз методів оцінки ефективності каналів збуту продукції. Проаналізовано законодавчу та нормативно-довідкову бази за проблемою диверсифікації каналів збуту продукції. Проведено огляд наукової та навчально-методичної літератури за проблемою диверсифікації каналів збуту продукції в умовах економічної нестабільності. У другому розділі роботи подано загальну характеристику діяльності ТОВ «Західна пакувальна група». Здійснено аналіз виробничо-господарської діяльності ТОВ «Західна пакувальна група» за 2017-2019 рр. Проведений аналіз показав, що за аналізований період чистий дохід від реалізації продукції зріс на 11071,9 тис. грн. Чистий дохід від реалізації продукції зріс на 140 %. Середньорічна вартість основних засобів за 2017-2019 рр. збільшилася на 389,9 %, що говорить про розширення виробничої діяльності. Підсумовуючи потрібно підкреслити позитивні зміни у виробничо-господарській діяльності ТОВ «Західна пакувальна група». У цьому ж розділі було досліджено діючий стан каналів збуту продукції в діяльності ТОВ «Західна пакувальна група», який показав, що потрібно зосередити підприємству увагу на досягнення цілей збуту, оскільки заплановані показники не досягаються. Проте особливу увагу потрібно приділити розвитку каналу збуту, оскільки спостерігається низький рівень витрат на розвиток представництв, що говорить про відсутність власної збутової мережі. Ефективність каналів розподілу ТОВ «Західна пакувальна група» прямо пропорційно залежить від взаємодії з кінцевим споживачем. В даному випадку кінцевим споживачем є юридичні особи, які здійснюють виробництво своєї продукції і запаковують її в пакувальну тару ТОВ «Західна пакувальна група». Проте, для розвитку діяльності підприємства одно канальної системи збуту вже не достатньо, тому далі потрібно сконцентрувати увагу на диверсифікації каналів збуту продукції ТОВ «Західна пакувальна група». Особливої уваги в системі управління збутом продукції потребує і проблема підвищення ефективності управління в системі загального менеджменту підприємства. Відсутність служби маркетингу та відсутність досвідчених маркетологів на ТОВ «Західна пакувальна група» призводить до того, що організацією збуту, пошуком нових споживачів та каналів розподілу продукції займається безпосередньо сам керівник, або ж чи ці обов’язки покладаються додатково до основних обов’язків деяких головних спеціалістів. Оскільки до їх безпосередніх обов’язків маркетингова діяльність не входить, то процес просування вітчизняного товару на зовнішній ринок часто проходить з ускладненнями і не приносить очікуваного результату. В третьому розділі розроблено рекомендації для диверсифікації каналів збуту продукції ТОВ «Західна пакувальна група». Із наведених напрямів диверсифікації пропонуємо першочергово зосередити свою увагу на впровадженні у діяльність ТОВ «Західна пакувальна група» двох проекті : придбання автоматизованої інформаційної системи для роботи із споживачами та відкрити власний збутовий склад. 1. Cписок джерел: Азрилиян А.Н. Большой экономический словарь - М. :Фонд "Правовая культура",1994.-459с. 2. Ансофф И. Новая корпоративная стратегия / Ансофф И. - СПб.: «Питер»,1999. – 416 с. 3. Біловодська О.А. Вибір товаровиробником маркетингового каналу як засіб забезпечення його інноваційного розвитку / О.А. Біловодська / Економічна безпека національної економіки: інвестиційно-інноваційний аспект : монографія / І.М. Грищенко, М.П. Денисенко, А.П. Гречан, В.В. Лойко та ін.; за заг. ред. чл.-кор. НАПН України, д.е.н., проф. І.М. Грищенка, д.е.н., проф. М.П. Денисенко, д.е.н., проф. А.П. Гречан, к.е.н., доц. В.В. Лойко.– Донецьк : РВВ. ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. – С. 294-309. 4. Близнюк С. В. Маркетинг в Україні: проблеми становлення та розвитку : Навчальний посібник. / Близнюк С. В. - К. : Кондор, 2009 - 384 с. 5. Бутенко Н. В. Диверсифікація виробництва: цілі та стратегії реалізації / Н.В. Бутенко // Економіка АПК. – 2003. – №7 – с. 109-114.