Дослідження та удосконалення моделей трансферу товарів і послуг ТОВ «Троян-Пак» в умовах дії угоди про асоціацію з ЄС.

Автор: Ярошевич Вероніка Миколаївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Інститут: Інститут сталого розвитку ім. В. Чорновола
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Ярошевич В. М., Косовська В.В. Дослідження та удосконалення моделей трансферу товарів та послуг ТОВ «Троян-Пак» в умовах дії угоди про асоціацію з ЄС. Магістерська кваліфікаційна робота. — Національний Університет «Львівська Політехніка», Львів, 2020. Однією з вагомих переваг ратифікації Угоди про асоціацію з ЄС з Україною є встановлення безвізового режиму та розвиток підприємництва. З однієї сторони для підприємств відкриваються кордони і у них з’являється можливість виходу на зовнішні ринки, а з іншої сторони підвищується рівень конкуренції, оскільки на український ринок входять іноземні підприємства. Угода про співпрацю між Європейським союзом та Україною передбачає відповідну якість товарів та отримання ліцензій, що ускладнює вітчизняним виробникам виходити на іноземні ринки, оскільки збільшуються витрати пов’язані з продажем товарів [1]. Саме тому, вітчизняним підприємствам потрібно приділяти більшу увагу дослідженню моделей трансферу товарів і послуг з метою зменшення витрат пов’язаних із закупівлею сировинних ресурсів та продажем готової продукції. У роботі розглянуто основні поняття трансферу, наведено його трактування різними вітчизняними та зарубіжними науковцями. Так, науковці по-різному трактують трансфер, а саме, як процес [2, 7], передачу [3, 4], діяльність [6], вид комунікації та взаємодії [5, 8]. Більшість науковців вважають, що трансфер це продаж товару, під час якого оформляється договір на передачу майнових прав. Здійснено аналіз нормативно-правових актів, що регулюють роботу підприємств-суб’єктів зовнішньо-економічної діяльності, які займаються, проаналізовано умови функціонування підприємств в межах дії угоди про асоціацію України та ЄС. Діючі законодавчі акти вимагають дотримання високих міжнародних стандартів, які підписали більшість країн світу. Найголовніша умова для виходу на міжнародний ринок — наявність відповідної сертифікації. Окрім того, діюча угода дає право безмитного виходу на нові ринки збуту, що зменшить вартість продукції. Об’єктом дослідження є моделі трансферу товарів ТОВ «Троян-Пак». Предметом дослідження є організаційно-економічні та управлінські відносини, які виникають в процесі удосконалення моделей трансферу товарів на підприємстві. Мета кваліфікаційної роботи полягає в удосконаленні моделей трансферу товарів в умовах дії угоди про асоціацію України та ЄС. В результаті проведеного аналізу діяльності підприємства було виявлено такі проблеми: • відсутність менеджерів зі трансферу товарів в області зовнішньоекономічної діяльності; • відсутність продуманої системи збуту за кордон; • відсутність зручного інтерфейсу сайту компанії для спрощення процесу замовлення товарів. Для розв’язання виявлених проблем у роботі розроблено заходи щодо їх усунення. Основною рекомендацією для ТОВ «Троян-Пак» є виокремлення відділу трансферу, на чолі з новим керівником та залученням ще одного менеджера. До функцій пропонованого відділу належатиме пошук та реалізація нових моделей трансферу товарів. Крім цього, запропоновано удосконалення моделей трансферу товарів шляхом використання вендингових апаратів та оновлення і розширенні можливостей сайту підприємства. Продаж через вендингові апарати передбачає придбання трьох апаратів і встановлення їх у людних місцях, а оновлення сайту дасть можливість клієнтам з України замовляти товари простіше. Для оцінки ефективності удосконалених моделей трансферу товарів здійснено їх порівняльний аналіз, проведено економічне обґрунтування та наведено порівняльну характеристику пропонованих. Проведений аналіз показав, що продаж товарів за кордоном через вендингові апарати є доцільнішим, з точки зору організації продажу та обсягу фінансових витрат, порівняно з продажем товарів через посередників. Якщо розглядати продаж товарів на внутрішньому ринку, то підприємству доцільно здійснити оновлення сайту підприємства, оскільки це збільшить обсяги продажу товарів. Впровадження описаних рекомендацій потребує капіталовкладень, однак проведені розрахунки показали, що ці заходи сприяють поступовому зменшенню видатків та дають позитивний економічний ефект у вигляді збільшення обсягів збуту та підвищенні прибутковості підприємства. Ключові слова: продаж, трансфер, асоціація, угода про співпрацю, модель трансферу товарів. Перелік використаних літературних джерел. 1. Євроінтеграційний портал (2017). Угода про асоціацію. РОЗДІЛ IV. Торгівля і питання, пов’язані з торгівлею, відновлено з: http://eu-ua.org/tekst-uhody-pro-asotsiatsiiu/rozdil-iv-torhivlia-pytannia-poviazani-z-torhivleiu 2. Ляшенко, О. М. (2010). Комерціалізація та трансфер технологій: категорії та методи інноваційної діяльності. Інноваційна економіка, 5, 8-13. 3. Соловьев, В. П. (2004). Инновационная деятельность как системный процесс в конкурентной экономике (Синергетические эффекты инноваций). К.: Феникс, 560, 2. 4. Титов, В. В. (1999). Трансфер технологий: учебное пособие. СПб.: Изд-во СПбГУЭФ. 5. Чухрай, Н. І. (2002). Трансфер і комерціалізація технологічних інновацій. Економіка промисловості, (3), 17. 6. Шапошников, А. А. (2005). Трансфер технологий: определение и формы. Инновации, (1), 57-60. 7. Chen, J. K., Chiu, W. H., Kong, S. F., & Lin, L. Y. (2010, June). Evaluating global technology transfer research performance. In 2010 7th International Conference on Service Systems and Service Management (pp. 1-6). IEEE. 8. Seaton, R. A., & Cordey-Hayes, M. (1993). The development and application of interactive models of industrial technology transfer. Technovation, 13 (1), 45-53.