Управління екологічними ризиками при перевезенні нафтопродуктів морськими шляхами

Автор: Пелещишин Романна Ігорівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Екологія та охорона навколишнього середовища
Інститут: Інститут сталого розвитку ім. В. Чорновола
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Пелещишин Р.І., Венгер Л.О.. Управління екологічними ризиками при перевезенні нафтопродуктів морськими шляхами. Магістерська кваліфікаційна робота . - Національний університет «Львівська політехніка», м. Львів, 2020. Розширена анотація. Головним лихом для океану є нафта. Нафта і нафтопродукти потрапляють в океан під час перевезення танкерами (щорічно перевозиться близько 2 млрд. т нафти і нафтопродуктів), при видобутку нафти в смузі берегового шельфу, при промиванні порожніх ємностей нафтоналивного флоту і машинних відділень суден - усе це обумовлює наявність постійних полів забруднення на трасах морських шляхів. Втрати відбуваються навіть і при безаварійній роботі морського транспорту. Але під час аварій, коли може розливатися до 40-50 тис.т нафти, уражається поверхня площею близько 100 км2. Нафта утворює на поверхні води плівку товщиною всього в 0,001 см (кожна крапля нафти покриває непроникною плівкою 20 м2 поверхні). Це різко скорочує газо- і водообмін між океаном і атмосферою, губить мікроорганізми, рибу, морських птахів. У плівці накопичуються іони важких металів, пестициди та ін. шкідливі речовини. Існує три напрямки очищення забруднених вод морів і річок, а саме: механічний збір з поверхні вод сміття і нафтових плівок, хімічний вплив на нафтові плівки та біологічне розкладання плівок. Об’єкт дослідження - екологічні ризики при перевезенні нафтопродуктів морськими шляхами. Предмет дослідження - нафта і нафтопродукти. Мета дослідження: розгляд нафтоналивних танкерів як об’єктів підвищеної екологічної небезпеки, їх внеску у забруднення вод Світового океану, а також характеристики шляхів і методів його зниження. У роботі розглянуто питання щодо стану забруднення світового океану нафтопродуктами; розглянуті джерела забруднення морського середовища, а також технічні та технологічні аспектам екобезпеки танкерного флоту. Зокрема, проведений моніторинг підприємства нафтогазовидобувної промисловості НГВУ «Бориславнафтогаз», що є структурною одиницею «Укрнафта». Ключові слова: нафта, танкер, нафтоналивні судна, бони, скімери. Тези на 78-у Студентську науково-технічну конференцію на тему: «Управління екологічними ризиками при перевезенні нафтопродуктів морськими шляхами». Перелік використаних літературних джерел Волошин В.П. Охрана морской среды: Учебное пособие. –Л.: Судостроение, 1987.- 208с. Михрин Л.М. «Предотвращение загрязнения морской среды с судов и морских сооружений»: часть1, 2: СПб.: 2005, 336 с. Международная Конвенция по предотвращению загрязнения с судов 1973 года (Марпол/Marpol). Конвенція по запобіганню забруднення моря відходам та іншими матеріалами в результаті скидів. Лондонська дампінговая конвенція 1972 р. Конвенція ООН з морського права 1982 р. Логачев С.И. «Морские танкеры»: Учебное пособие: Л.: Судостроение,1970, 360 с. Вахтанин Н.А. Организация безаварийной эксплуатации нефтяного танкера. Курс лекций. / Вахтанин Н.А., Шерстнев Н.В. / Изд-во СевНТУ, 2003.