Забезпечення підвищення рівня конкурентоспроможності ТОВ «Західна пакувальна група» шляхом розвитку електронної комерції.
Автор: Булацик Софія Володимирівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Інститут: Інститут сталого розвитку ім. В. Чорновола
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Булацик С.В., Яворська Н.П. Забезпечення підвищення рівня конкурентоспроможності ТОВ «Західна пакувальна група» шляхом розвитку електронної комерції. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Проблема підвищення конкурентоспроможності визнається однією з важливих в теорії і практиці економічної науки. Важливого значення вона набуває для українських підприємств, функціонуючих в умовах транзитивної економіки, конкурентні позиції яких на сучасних світових ринках залишаються недостатньо високими. Вирішення задачі підвищення конкурентоспроможності ускладнюється економічною кризою, високим рівнем зношування виробничих фондів, низьким рівнем якості управління та іншими причинами [1]. Процес підвищення конкурентоспроможності потребує врахування специфіки взаємозв’язку як між елементами організації, так і з їх оточенням, і являє собою процес прийняття рішень (включаючи цілі, методи,) по досягненню цілей підвищення конкурентоспроможності [2]. Загострення глобальної конкуренції, монополізація ринків збуту, стрімкий науковий прогрес у сфері комунікацій та інформаційних технологій змушує підприємців застосовувати новітні методи здійснення господарської діяльності. У цих умовах одним з найважливіших факторів забезпечення конкурентоспроможності стає використання інструментарію електронної комерції [3]. Електронна комерція – комерційна взаємодія суб’єктів бізнесу з приводу купівлі-продажу товарів та послуг (матеріальних та інформаційних) з використанням інформаційних мереж (Іnternet, мережа стільникового зв’язку, внутрішні локальні мережі фірм) [4] . Передумовою для поширення та успішного функціонування електронних технологій у країні є розвинене законодавство, що регулює відносини між учасниками бізнесу та захищає їхні інтереси. Якщо раніше національні та міжнародні правові інститути запроваджували критерії торгового права, то нині всі вони почали виділяти для електронної комерції окреме місце, оскільки вона охоплює різноманітні операції, що здійснюються за допомогою мережі Інтернет [5]. Об’єктом дослідження є рівень конкурентоспрожності підприємства. Предметом дослідження є сукупність теоретико-методичних засад і практичних аспектів підвищення конкурентоспроможності ТОВ «Західна пакувальна група». Метою магістерської кваліфікаційної роботи є економічне обґрунтування напрямів підвищення рівня конкурентоспроможності ТОВ «Західна пакувальна група» за допомогою розвитку електронної комерції. У магістерській кваліфікаційній роботі проаналізовано основні показники діяльності підприємства, а саме: показники доходів і витрат (валовий дохід, собівартість та прибуток); балансові показники; показники фінансової стійкості (рентабельність власного капіталу, платоспроможність, загальний коефіцієнт покриття, оборотність обігових засобів та оборотність валюти балансу) та ділової активності, визначення ефективності використання основних засобів, ліквідність підприємства, структури операційних витрат діяльності підприємства ТОВ «Західна пакувальна група». Проведено аналіз конкурентоспроможності підприємства трьома методами: матричний, графічний (побудовано багатокутник-конкурентоспроможності) та інтегральний. Також, у магістерській кваліфікаційній роботі базуючись на власних дослідженнях, виявлено можливі шляхи підвищення конкурентоспроможності підприємства шляхом розвитку електронної комерції, описано особливості реалізації обраного заходу, економічно обґрунтовано доцільність впровадження розроблених заходів. на основі аналізу доходів і витрат. Проаналізовано витрати, пов’язані із реалізацією обраного заходу та обчислено окупність цих витрат. Наведено економічне обґрунтування обраного заходу. Запропоновано поєднати дві моделі електронної комерції В2В і В2С, та здійснити редизайн сайту. Це дасть змогу збільшити обсяг реалізованої продукції, швидше і легше обробляти замовлення, моніторити поведінку споживача на ринку і як наслідок, збільшиться прибуток підприємства ТОВ «Західна пакувальна група». Ключові слова: конкурентоспроможність, торговельне підприємство, електронна комерція, багатокутник конкурентоспроможності, доходи, витрати, індекс конкурентоспроможності. Перелік використаних літературних джерел. 1. Станіславик, О.В., Коваленко, О.М. (2017). Актуальні шляхи та фактори підвищення конкурентоспроможності вітчизняного підприємства. Економічний форум, 2, 223-231. URL: nbuv.gov.ua/UJRN/ecfor_2017_2_39 2. Дикань, В.Л., Пономарьова, Т. В. (2011). Методичні підходи до оцінки конкурентоспроможності підприємства. Вісник економіки транспорту і промисловості. Серія «Економіка», 36, 100–105 3. Засенко, О.Ю. (2016). Конвергенція сучасних інструментів системи електронної комерції Європейського Союзу. Міжнародні відносини Серія" Економічні науки", 7. URL: http://journals.iir.kiev.ua/ 4. Рейтинг українських інтернет-магазинів за категоріями. URL: E-commerce.com.ua 5. Буй, Т.Г., Гаврилів, І.Я. (2015). Розвиток електронної комерції як інструмент підвищення конкурентоспроможності українських компаній. Наукові записки НаУКМА. Економічні науки, 172, 8-14. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NaUKMAe_2015_172_4