Удосконалення управління активами ТОВ «Троян-Пак».
Автор: Хвалько Павло Іванович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Інститут: Інститут сталого розвитку ім. В. Чорновола
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Хвалько П.І., Бець М.Т. (керівник). Удосконалення управління активами «ТОВ «Троян-Пак». Магістерська кваліфікаційна робота. - Національний університет Львівська політехніка», Львів, 2020. Анотація Діяльність кожного підприємства неможлива без наявності будь-якого майна (активів), які можуть виступати і як кошти, і як засоби та предмети праці, використовуватися для організації та управління виробничими процесами. Для повноцінного функціонування, організаціям оптової торгівлі необхідно розпоряджатися майном, яке належить йому в формі власності, всі види такого майна в сукупності є активами торгівлі. Активи підприємства - це власність підприємства, що має грошову вартість і відображена в активі балансу. Активи відображають у вартісному вираженні всі наявні у організації матеріальні, нематеріальні (інтелектуальна власність) і грошові цінності, а також майнові права з точки зору їх складу, розміщення або інвестування [1]. Вони являють собою економічні ресурси підприємства у формі сукупних майнових цінностей, які використовуються в господарській діяльності з метою отримання прибутку. Відтоді подальший розвиток підприємства на ближню перспективу безпосередньо пов’язаний з застосуванням принципів формуванням його активів, що слід вважати першим фактором ефективності використання активів підприємства. Другим фактором, який впливає на ефективність використання активів підприємства є управління сформованими активами [4]. Об’єкт дослідження визначений як дослідження системи управління активами підприємства ТОВ «Троян-Пак». Предмет дослідження полягає в обґрунтуванні напрямків підвищення ефективності управління активами ТОВ «Троян-Пак». Мета дослідження полягає у розробці рекомендацій щодо підвищення ефективності управління активами підприємства на прикладі оптового торговельного підприємства ТОВ «Троян-Пак». Результати дослідження. Торговим організаціям притаманні галузеві особливості застосування складу і структури активів. Як правило, більшу частину всіх активів в торгових організаціях складають товарні запаси. В умовах ринкової економіки, структура активів і капіталу торгової організації це - один з основних факторів впливу на рентабельність організації, прибуток, ліквідність і, в загальному, на її фінансовий стан [3]. Аналіз забезпеченості активами ТОВ «Троян-Пак» виявив типову структуру його необоротних і оборотних активів як виробничо-торговельного підприємства і належний рівень ефективності їх використання, що забезпечує ТОВ певний рівень фінансових результатів. Проте оцінка ліквідності активів і аналіз фінансової стійкості ТОВ вимагають вжити заходів для вдосконалення управління його активами [2]. В роботі запропоновано концепцію системи управління активами на засадах бенчмаркінгу яка передбачає прискорення повернення дебіторської заборгованості за рахунок її відшкодування за рахунок мотивації контрагентів шляхом надання знижки при завчасній оплаті за відвантажені товари, та підвищення віддачі необротних засобів за рахунок застосування розширеного переліку класифікаційних ознак, що дозволить вдосконалити структурну будову необоротних активів і активів підприємства в цілому[5]. Пропонуємо підприємствам оптової торгівлі застосувати наступні заходи зміцнення фінансового стану за рахунок підвищення віддачі його активів: зниження ризику неповернення дебіторської заборгованості за рахунок ранжування клієнтів за рівнем ризику неповернення заборгованості; ведення реєстру «термінів давності» дебіторської заборгованості; впровадження нових умов надання кредитів і знижок постійним та оптовим клієнтам, в тому числі незахищеним групам населення та соціальній сфері. Застосування запропонованих рекомендацій дозволить зміцнити фінансове стан підприємств оптової торгівлі за рахунок поповнення власних оборотних активів та підвищення ліквідності оборотних і віддачі необоротних активів. Ключові слова - активи, структурна будова, майно, управління, ефективність, оборотність, торговельне підприємство. Перелік використаних літературних джерел 1. Бланк И.А. Финансовый менеджмент. – 2-е изд., перераб. и доп. – К: Эльга, Ника-Центр, 2010. – 521 с. 2. Бассова О. О. Управління оборотним капіталом торговельних підприємств. Інвестиції: практикатадосвід. 2018. № 11. С. 49-54. 3. Близнюк О., Сіфурова А. (2019). Управління оборотним капіталом підприємств торгівлі з позиції функціонально-відтворювального та структурно-класифі-каційного підходів. Економічний аналіз, Т. 29 №1. 4. Серебрякова, Н. А., Грищенко, Н. В. (2017). Совершенствование управления ликвидностью и платежеспособностью предприятия. Вестник Воронежского государственного университета инженерных технологий, 79(2 (72)). DOI: http://doi.org/10.20914/2310-1202-2017-2-346-353 5. Чалова А.А., Белозерова И.А. Бенчмаркинг в системе менеджмента современного предприятия. / Монография. - Ставрополь: Издательско-информационный центр «Фабула», 2018. -170 c.