МІСЕ-туризм – основа іміджевої та економічної прогресивності туристичної індустрії України

Автор: Дмитрик Лілія Зіновіївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Туризмознавство
Інститут: Інститут сталого розвитку ім. В. Чорновола
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Дмитрик Л.З., Макар О.П. (керівник). MICE-туризм – основа іміджевої та економічної прогресивності туристичної індустрії України. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. MICE-туризм – офіційний термін для позначення нової епохи ділового туризму, ключова область індустрії, що зосереджується на заходах розвитку, мотивації і навчанні робочої групи компанії, представленні її філософії та цінностей. MICE-туризм безпосередньо пов’язаний з людьми, які здійснюють подорож з метою виконання своїх професійних обов’язків. Найбільш затребуваний серед вузькопрофільних фахівців і топ-менеджменту. Індустрія «MICE-туризму» досконало практикується у Західній півкулі світу та Азіатсько-Тихоокеанському регіоні, і є одним з найбільш перспективних секторів світової економіки. Ця галузь надзвичайно об’ємна, оскільки, окрім власне туристичних об’єктів і питань включає: ділові, репутаційні та міжнародні об’єкти і питання. Зародження MICE-туризму відбулося ще у Стародавні часи, коли почали розгортатись торгові відносини між першими діловими туристами – ремісниками і дрібними торговцями. Проте найбільш визначальну роль у розвитку MICE-туризму зіграла епоха, що розпочалась наприкінці XX століття, а саме епоха глобалізації і ТНК. Україна як найбільша країна Європи, досі не змогла увійти у склад держав-лідерів сфери MICE-туризму, оскільки з початком своєї незалежності продовжує нести статус «країни, що розвивається» зі слабкою та нестабільною економікою. Щоправда, за останнє десятиліття в країні серйозно змінився курс регіонального розвитку, що дало суттєвий поштовх сфері бізнесу, і у наслідку – сфері ділового туризму, що розвивається тільки за рахунок розвитку підприємництва і фінансування компаніями, які у нього вкладають кошти. У той час, як для більшості європейських країн «MICE» – явище туризму, що приносить чи не третину доходів від туристичної індустрії у ВВП, для України – це новий, але швидко прогресуючий вид подорожей, на який припадає близько чверті від загальної кількості подорожей українців. Пожвавлення бізнес-процесів в Україні супроводжується активізацією в’їзних бізнес-потоків в українські регіони, що в майбутньому стане запорукою їх розвитку, адже по усій території держави ведеться різнопрофільний бізнес, серед якого активно розвиваються сфери: IT-технологій, медицини, промисловості, туризму – для яких зустрічі є вкрай важливими для прийняття рішень. Не менш важливим є і те, що, Україна, яка прагне увійти в ЄС, беручи участь у більшості важливих політичних подій у Європі, за останні роки приймає великі групи делегацій з різних країн світу, які повертаються знову і знову в об’ємних кількостях, залишаючи в країні велику суму коштів. Проте, незважаючи на великий потенціал, українська держава стикається із рядом важливих проблем, що не дозволяють розгорнути хвилю MICE-туризму. Стримуючими факторами є недостатність або відсутність ділового інфраструктурного забезпечення, застаріла система статистичного обліку, низький рівень інвестицій та підтримки від держави, а також відсутність розробленого плану дій щодо популяризації напряму на ринку вітчизняної туристичної індустрії. Об’єкт дослідження – поточний стан розвитку MICE-туризму по регіонах та його місце на туристичному ринку України. Предмет дослідження – виокремлення системи дійових методів та розробка програми курсу прогресивного розвитку для потужного піднесення іміджевої сторони України на мапі світу та її економічного процвітання через розвиток MICE-індустрії у регіонах. Мета дослідження: всебічне дослідження та конкретизовано-деталізований аналіз галузі ділових зустрічей як перспективної сфери туристичного бізнесу із розробкою курсу на прогресивність регіонів України в іміджевому світосприйнятті та економічному зростанні через реальні дійові методи, спрямовані на подальший розвиток MICE-сектору в Україні. Результати дослідження. Спираючись на мету дослідження, було здійснено детальний аналіз розвитку сфери ділових послуг в Україні; визначено основні центри розвитку MICE-туризму, а також можливості та слабкості українських регіонів у напрямку його розвитку у найближчому майбутньому; здійснено оцінку усіх груп ділової інфраструктури, а також сформовано програму прогресивного розвитку українських регіонів. Ключові слова: MICE-туризм, MICE-індустрія, діловий туризм, топ-менеджмент, мотивуючі поїздки, ділові туристи, глобалізація, ТНК, центри ділового туризму, бізнес-процеси, туристичний ринок, проблеми MICE-туризму, програма прогресивного розвитку. Перелік використаних джерел: 1. Грабарчук В. С., Дехтярь Н. А. Задачи развития делового туризма в Украине. 2015. С.12 2. Должикова-Поліщук Л.В. Динаміка та розвиток ділового і конгресного туризму в Україні / ЕТУНГ//. – 2014. С. 67 70 3. Сливенко В.А., Подорожко Т.О,. Шишкіна В.Б. Аналіз сучасного стану та пріоритетів розвитку ділового туризму в Україні / Ефективна економіка // 2019. С.12 15 4. Офіційний сайт Асоціації ділового туризму України [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://btaukraine.com 5. Офіційний сайт інформаційного джерела «Економічна правда України» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.epravda.com.ua/ 6. Офіційний сайт порталу для корпоративних покупців послуг бізнес-туризму, MICE і організаторів ділових заходів і зустрічей «Buying Business Travel» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https:buyingbusinesstravel.com