Формування удосконалення стратегії розвитку ТОВ «Троян-Пак» в умовах зростання екологічних потреб споживачів готової продукції.

Автор: Саврук Андрій Мирославович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Інститут: Інститут сталого розвитку ім. В. Чорновола
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Саврука А.М., (керівник роботи Шайда О.Є.). «Формування та удосконалення стратегії розвитку ТОВ "Троян-Пак" в умовах зростання екологічних потреб споживачів готової продукції». Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація Сучасні умови функціонування вітчизняних підприємств характеризуються фінансово-економічною кризою, зростанням рівня невизначеності зовнішнього середовища (індивідуалізація і динамізм поведінки споживачів, новітні інформаційні технології, високі вимоги до якості товарів і обслуговування тощо), політичною нестабільністю, загостренням конкуренції, неспроможністю досягнення високих результатів господарської діяльності тощо. Для ефективного функціонування підприємства в нинішніх умовах динамічного і швидкоплинного середовища господарювання, в довгостроковому періоді виходить на перший план вимога розробки нових підходів до управління підприємством. Становлення стратегічного управління на підприємствах стикається з низкою методологічних труднощів, одна з яких — вибір ефективної стратегії розвитку підприємства. Процес розробки ефективної стратегічної діяльності підприємства є багатогранним і складним завданням. Можливість вирішення проблеми розвитку підприємства полягає у відстежуванні тенденцій розвитку ринку, розробці та реалізації конкурентних переваг, що значною мірою можуть бути досягнуті на основі ефективної стратегії розвитку підприємства. У зв’язку з цим виникає необхідність дослідження особливостей формування та удосконалення стратегії розвитку в умовах зростання екологічних потреб споживачів готової продукції. Аналіз базових стратегій дозволяє зробити висновок про те, що спостерігаються термінологічні відмінності у визначенні стратегії і різні підходи до ознак класифікації стратегій. На основі проведеного аналізу навчально-наукової літератури [1-7] розглянуто та доповнено наукові підходи, науково-обгрунтовані положення теоретичного, методичного та практичного характеру щодо формування та удосконалення стратегії розвитку в умовах зростання екологічних потреб споживачів готової продукції. Об’єкт дослідження: ТОВ "Троян-Пак", м.Львів. Предмет дослідження є теоретико-методологічні та методичні положення щодо формування та удосконалення стратегії розвитку в умовах зростання екологічних потреб споживачів готової продукції. Мета роботи: формування рекомендацій щодо удосконалення стратегії розвитку ТОВ "Троян-Пак" в умовах зростання екологічних потреб споживачів готової продукції. Основні завдання даної магістерської кваліфікаційної роботи: дослідження формування та удосконалення стратегії розвитку, зокрема визначення сутності даного поняття, підходи, класифікація ознак; огляд законодавчої та нормативно-довідкової бази щодо формування та удосконалення стратегії розвитку в умовах зростання екологічних потреб споживачів готової продукції; побудова методологічної моделі; аналіз фінансового стану підприємства; оцінка екологічних показників діяльності ТОВ «Троян-Пак»; аналіз даних щодо формування та удосконалення стратегії розвитку в умовах зростання екологічних потреб споживачів готової продукції ТОВ «Троян-Пак»; запропонувати захід до поставленої проблеми; здійснити характеристику запропонованого заходу, обґрунтувати його доцільність, зокрема економічну для даного підприємства. Робота містить практичні рекомендації щодо формування та удосконалення стратегії розвитку ТОВ "Троян-Пак" в умовах зростання екологічних потреб споживачів готової продукції, які мають практичну цінність та можуть бути рекомендовані до застосування на підприємствах. Наукові результати, які характеризують новизну дослідження, полягають у впровадженні стратегії екологізації продукції, що уможливлює досягнення сталого економічного розвиток підприємства в умовах жорстких екологічних вимог, та конкуренції на ринках, створення іміджу підприємства як екологічно чистого, дослідження нових інноваційних продуктів, щодо природоохоронної діяльності підприємства, екологічних установок для виробництва. Розкрито сутність поняття стратегія розвитку, виділено класифікаційні ознаки, етапи формування, розроблений SWOT-аналіз. Практична цінність результатів дослідження полягає у розробленні методичного інструментарію щодо формування та удосконалення стратегії розвитку в умовах зростання екологічних потреб споживачів готової продукції. Запропоновану методологію доцільно використовувати ТОВ "Троян-Пак" здійснивши аналіз фінансової, екологічної діяльності, а також розрахувавши економічні результати від впровадження даного заходу, можна стверджувати, що окупність від впровадження даного заходу підприємство отримає в короткотерміновий період. Для реалізації даного заходу впровадження стратегії екологізації продукції слід досягнути значення стратегічного показника економічного зростання – це коефіцієнт платоспроможності, який відображає забезпечення планомірного надходження і витрачання грошових ресурсів, виконання розрахункової дисципліни, досягнення раціональних пропорцій власного і позикового капіталу і найбільш ефективного його використання. Головна мета платоспроможності - своєчасно виявляти і усувати недоліки у фінансовій діяльності і знаходити резерви покращення фінансових можливостей підприємства. Ключові слова: стратегія, екологізація, розвиток, підприємство, управління. Перелік використаних літературних джерел. 1. Березіна, С. Яреськовська, І. та ін. (2017). Системи екологічного управління: сучасні тенденції та міжнародні стандарти. Посібник. К: Інститут екологічного управління та збалансованого природокористування, 134 2. Василига, С. (2020). Поняття стратегії розвитку підприємства. Науково-практичний журнал «Економіка та держава”. Економічна наука, 1, 121-125. DOI: 10.32702/2306_6806.2020.1.121 3. Вахлакова, В.(2016). Інструменти управлінського супроводу екологізації діяльності промислового підприємства. Економіка і регіон,1 (56), 38—46. 4. Синиченко, А. (2017). Стратегічні вектори організації управління в контексті підвищення успішності діяльності підприємства. Економiка i органiзацiя управлiння, 4 (28), 156-164 5. Прокопенко, О. (2010). Соціально-економічна мотивація екологізації інноваційної діяльності: [монографія].Суми: Вид-во СумДУ, 395 6. Хацер, М. (2014) Стратегія розвитку підприємства в умовах нестабільності економіки держави. Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету (економічні науки), 3(27), 109-112 7. Цимбаленко, Я. (2015) Екологізація соціально-економічної системи як основа сталого розвитку економіки. Науково-практичний журнал «Економіка та держава”. Економічна наука, 2, 22-25