Механізми удосконалення стратегії якості готелів

Автор: Смалюх Роксолана Степанівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Туризмознавство
Інститут: Інститут сталого розвитку ім. В. Чорновола
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Смалюх Р.С. Теребух А.А. (керівник). Механізми удосконалення стратегії якості готелів. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Загострення конкурентної боротьби супроводжується змінами у підходах до ведення бізнесу. Готелі не залишаються осторонь динамічних змін у ринкових відносинах. Їм все важче пристосовуватись до глобального наступу нових великих фірм, котрі суттєво переважають у логістиці надання послуг та обслуговування внутрішньо фірмових процесів. Дослідження перспектив підвищення якості готельних комплексів являє собою особливий інтерес, з точки зору можливостей збільшення їх конкурентоспроможності [3,5]. Виживання та пристосування готелів до викликів сьогодення становить науковий та практичний інтерес. Якість обслуговування – це комплексна категорія, один із найважливіших показників ефективності функціонування готельних підприємств, об’єкт аналізу, планування й управління. Для підприємств готельного господарства проблема та загострення конкурентної боротьби є особливо актуальною. По-перше, якість обслуговування в готелі зазвичай є вирішальною у формуванні лояльності серед клієнтів, що, у свою чергу, напряму впливає на прибуток. По-друге, надання послуг вищої якості є одним із пріоритетних напрямів формування стратегічних переваг, а отже, й конкурентоздатності готельного підприємства. При цьому надані готелем послуги повинні не лише задовольняти мінімальні потреби споживачів, а навіть передбачувати та перевершувати їхні очікування. Таким чином, якість послуг на підприємствах готельного господарства є актуальною темою сьогодення і потребує детального розкриття її теоретичного та практичного значення. Об’єктом дослідження є процеси управління якістю діяльності підприємств готельної сфери. Предметом дослідження є теоретико-методичні засади та практичні аспекти організування управління якістю діяльності підприємств готельного бізнесу. Метою магістерської кваліфікаційної роботи є систематизація теоретичних та прикладних аспектів і формування прикладних рекомендацій щодо формування концептуальні механізми розроблення стратегії подальшого розвитку якості надання готельних послуг. Для досягнення мети було поставлено такі завдання: 1) висвітлити теоретико-методологічні аспекти управління якістю діяльності підприємств готельного бізнесу; 2) проаналізувати особливості і основні напрями розвитку готельного бізнесу; 3) визначити пріоритетні напрями формування стратегії якості надання послуг підприємствами готельного бізнесу. Для досягнення поставленої мети у магістерській кваліфікаційній роботі використані наступні методи дослідження, а саме: порівняння, спостереження, синтезу систематизація та узагальнення, економіко-статистичні методи, матричний метод, методи розрахунку планових доходів та витрат, оцінювання ризикованості. Інформаційною базою дослідження стали закони України, постанови Кабінету Міністрів України, дані Державного комітету статистики України, дані статистичної звітності і результатів діяльності підприємств готельного бізнесу, довідкові матеріали, публікації періодичних видань, науково-практичних конференцій, спеціальна література стосовно діяльності підприємств готельної сфери. Наукова новизна полягає в обґрунтуванні і виборі методів і прийомів формування стратегії покращення якості роботи готельних підприємств які повинні які ґрунтуються на використанні інструментарію, що дозволяє враховувати специфічні особливості, статус і рівень обслуговування в готелі, а також використовувати можливості зовнішнього середовища регіону. Результати дослідження. На підставі аналізування наукових джерел [2, 5, 6] визначено характерні риси і складові компоненти готельної послуги, підходи і критерії визначення якісних параметрів послуг, особливі вимоги до психологічних характеристик працівників закладів розміщення, досліджено поняття гостинності, можливість реалізації потреб клієнтів вищого рівня. Визначено, що система управління якістю повинна будуватись на інноваційних принципах, це гнучка система управління, яка враховує потреби відвідувачів. Сьогодні для готельного бізнесу найактуальніша проблема – зберегти у дієздатному стані інфраструктуру, адаптувати послуги до сучасних викликів, спробувати уникнути масштабних фінансових втрат, переорієнтувати компоненти якості, зберегти рівень сервісу. Практичне значення магістерської кваліфікаційної роботи полягає в тому, що результати здійснених досліджень можуть бути впроваджені у діяльність готельних підприємств. Ключові слова: готельна послуга, якість послуги, гостинність, управління якістю, стратегія якості. Перелік використаних джерел. 1. Теребух, А. А., Кошова, Б. Р. (2017). Прогнозування динаміки розвитку туристичної інфраструктури та її вплив на соціально-економічний клімат в західному регіоні України. Молодий вчений, (10), 1060-1067. 2. Теребух, А. А., Чорненька, Н. В. (2018). Впровадження інновацій в готельному бізнесі на основі проектного менеджменту. Міжнародний науковий журнал Інтернаука. Серія: Економічні науки, (7), 9-15. 3. Теребух, А. А., Кошова, Б. Р. (2017). Сутнісні ознаки та види соціально-економічного розвитку регіону. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки, (6 (2)), 223-228. 4. Паньків, Н. Є., Гунько, В. М. (2017). Вплив закладів туристичної інфраструктури на навколишнє середовище та розвиток еко-готелів як інноваційної концепції гостинності. Науковий вісник НЛТУ України, 27(3). 5. Мальська М.П. Готельний бізнес: теорія та практика. Підручник./ М.П. Мальська, І.Г. Пандяк . - К.: Центр учбової літератури, 2010.- 472с 6. Топольник В.Г. Управління якістю продукції та послуг в готельно – ресторанному господарстві: Навчальний посібник./ В.Г. Топольник . – Львів: «Магнолія 2006», 2012.-328 та с. 255-256.